Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Hur svårt ska det vara? Gillar inte muslimerna Europas lagar och kultur så dra åt h-e HEM till stenåldern
Skitkorv i en pool och allt det där

Fast det EU jag tror på¨säger ju dock inte till folk vad dom får och inte får ha på sig. Sådant hör snarare hemma i Saudi, Iran, och liknande länder.
Citera
2016-08-26, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Alla som som konverterar till Islam men som är födda i EU då?

Det är väl inte särskilt många, dom kan väl låsa på idiotanstalt.
Citera
2016-08-26, 13:43
Medlem
Sillberskys avatar
Misstaget var väl att kalla det burkini och göra associationer till Islam.
Dräkten är ju bra för att kunna bada i och skydda sig mot solen, en del kvinnor vill kanske av privata skäl använda en utan att för den delen vara religiösa överhuvudtaget.
Nu har ju dräkten förvisso fått gratis reklam världen över, en ovärdelig sådan.
Tjejen borde kämpat emot också och låtit poliserna slita av henne dräkten, det hade blivit mer spektakulärt.
Det verkar som den franska polisen "jobbar" som den svenska, fanns det ingen järnvägsstation eller annan allmän plats i närheten att bevaka mot terrorister?
Senast redigerad av Sillbersky 2016-08-26 kl. 13:44. Anledning: rättning
Citera
2016-08-26, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrOneBuying
Så du tycker att ingen ska ha ansvaret att hjälpa individer som befinner sig i krigszoner, jag tror du skulle ha en annan åsikt om du var olycklig nog att föddas i en sämre del av världen

Det får väl dom lösa. Europa skall inte emot MENA invandrare. Det finns stater runt i mellanöstern som man kan få asyl som Jordanien och Libanon, finns ingen anledning för Europa att ta emot Syrier eller Irakier.
Citera
2016-08-26, 13:44
Citat:
Detta svarar ju inte på frågan dock. Han undrade ju vem du anser ska vara ansvarig att hjälpa människor i krigszoner.

Men buhu.. Du jämför att ha det lite tufft i ett av världens bästa länder vs att fly från saker du inte ens kan föreställa dig.

Du får barnbidrag, sen mer bidrag om du utbildar dig + betald utbildning, du får nästan gratis sjukvård, får du inget jobb finns soc och a-kassa, sen får du pension efter en viss ålder. Vad precis saknar du?

Jag begriper inte varför någon är på stranden i huvud taget, det är där sand möter vatten, vad i helvete är speciellt? MEN, det är inte upp till mig att kritisera andras motiv, precis som att det inte är din ensak varför eller om dessa människor är på stranden.

Tja, Sverige allena, kan ju inte hjälpa alla i alla krigszoner, plus alla med "speciella" skäl. Hjälp på plats, samt press på deras politiker kanske vore en bra ide. Eller tror du att andra länder (typ lilla Sverige) är hippielandet nr.1 som kan få hela världen att begripa vad love, Peace and understanding innebär?

Allting är relativt här i världen.
Men att vara fattig bland rika, är nog värre än att vara fattig bland likasinnade. Det är jag rätt övertygad om. Vem tar tex. hand om våra fattiga här i Sverige? Har du koll på det? Jag har det inte. Och våra politiker berör inte ens ämnet om fattiga svenskar, precis som du. För de kan ju inte existera. Eller hur? Pensionärer och sjuka, med 6-7 tusen i månaden, som knappt kan äta eller bo. Ensamstående föräldrar som inte får det att gå ihop...osv.

Jag är på stranden för att sola och bada. Det är bra att fylla på med D-vitamin. Och rekreationellt med bad. Men obehagligt att klä av sig inför män som är påklädda, om man klär av sig som kvinna.
DET begriper de flesta.

Men de begriper inte att män kan tycka att det är jobbigt med fullt påklädda kvinnor på stranden som fluktar på halvnakna män?!

Var tog jämlikheten vägen?!

Jag slåss för den vite mannens rätt att visa sig avklädd på stranden utan att bli uttittad av påklädda kvinnor i burkini!
Citera
2016-08-26, 13:56
Medlem
nötallergikers avatar
Anser att muslimskt förtryck ska motarbetas men att poliser alla gå runt och be kvinnor klä av sig är beyond retarded.
Citera
2016-08-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är väl inte särskilt många, dom kan väl låsa på idiotanstalt.

Det är ganska många faktiskt.

"Även om det saknas statistik över hur många som konverterar fram och tillbaka över religionsgränserna i Sverige är trenden tydlig, islam attraherar allt fler etniska svenskar."

http://www.svd.se/fler-kristna-valjer-att-bli-muslimer
Citera
2016-08-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Den enda lösningen på problematiken är repatriering. Vi måste få invasionsstyrkan att återvända till sina hemländer!

Bättre lösning är deportation långt från Europa. Där dom får bygga upp sitt samhälle själva.
Citera
2016-08-26, 14:03
Bannlyst
Citat:
Det är ganska många faktiskt.

"Även om det saknas statistik över hur många som konverterar fram och tillbaka över religionsgränserna i Sverige är trenden tydlig, islam attraherar allt fler etniska svenskar."

http://www.svd.se/fler-kristna-valjer-att-bli-muslimer

Med en bra säkerhetspolis , så kan man nog se till att dom försvinner för gott.
Citera
2016-08-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Med en bra säkerhetspolis , så kan man nog se till att dom försvinner för gott.

Kan du ge mig exempel på när förbjudande av en idé har tagit bort idén? Flera länder har haft direkta religionsförbud, men religionen har inte försvunnit. Tvärt om, den växer sig ofta starkare i sådana perioder.
Citera
2016-08-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrOneBuying
Så du tycker att ingen ska ha ansvaret att hjälpa individer som befinner sig i krigszoner

Den som vill ansvara för det får väl ta på sig det ansvaret.
Citera
2016-08-26, 14:27
Medlem
Detta med islamska uniformer borde gå att få prövat i domstol. Antingen som förargelseväckande eller olovlig kårverksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in