2016-08-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nä du, den här telefongalningen och galningen på riktigt har inte jag fantiserat ihop

Du bommade alla frågor du fick nyss, och det visste jag att du skulle göra 😊 Du har inte det minsta fragment som kan binda denna tomte till handlingen. Och Roberts initialer får du absolut inte. Du har inget bruk för dem. Du behagar skämta - skulle någon skänka info till dig 😀
Citera
2016-08-26, 13:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du bommade alla frågor du fick nyss, och det visste jag att du skulle göra 😊 Du har inte det minsta fragment som kan binda denna tomte till handlingen. Och Roberts initialer får du absolut inte. Du har inget bruk för dem. Du behagar skämta - skulle någon skänka info till dig 😀

Och varför inte det? Borde inte en "seriös" amatörgrävare som du kunna samarbeta med andra skribenter i tråden oavsett ståndpunkt i stort? Här gällde det endast Roberts riktiga förnamn med asterisker i ett PM, inget annat faktiskt och vad är det som är så märkligt med detta? Alla förstår ju att vi kan inte utbyta denna information i tråden eftersom han är i livet fortfarande och så verkar denna märkliga person "tungan" också vara, jag ville endast räta ut vissa frågetecken och jag kan omöjligt posta all information som jag har pga olika anledningar. Därav uteblivna svar i tråden.

Vad har du att förlora på ett högst tillfälligt (?) samarbete? Skicka nu ett PM och sluta larva dig.
Citera
2016-08-26, 13:45
Medlem
Citat:
Vad har du att förlora på ett högst tillfälligt (?) samarbete? Skicka nu ett PM och sluta larva dig.

Förtroendet för dig är obefintligt.
Fö har du ingen nytta av R:s initialer.
Vidare: du har inget att säga om killen du aå ivrigt introducerade. Tungan lol. Posta fakta om honom och visa att han existerar. Till att börja med: hur lång? Och: bekanta, vilka?
Citera
2016-08-26, 13:58
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Blev visst raderat - vet ej varför - men angående L Borgnäs bok:

Ha - en kommunistiskt sekt har sin lya under min lgh - de säljer böcker - and voila! De hade boken. Vad är chansen på det? Tryckt i Danmark? 20 spänn!

Citera sig själv. Sidan 11 - sen la jag ner boken. Ja- kommer att läsa den. Men redan där är det hedersmord på Guillio o GW - då försvann all trovärdighet.
Citera
2016-08-26, 13:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Förtroendet för dig är obefintligt.
Fö har du ingen nytta av R:s initialer.
Vidare: du har inget att säga om killen du aå ivrigt introducerade. Tungan lol. Posta fakta om honom och visa att han existerar. Till att börja med: hur lång? Och: bekanta, vilka?

Jag är mkt pålitlig och det vet vissa andra skribenter här i tråden också som jag haft kontakt med, information om "tungan" tänker jag inte och kan inte lägga ut i tråden pga olika anledningar men vi kan givetvis ha kontakt via PM, jag vill nämligen kolla om han möjligtvis kan vara samma person som "Robert", tungan är givetvis ett smeknamn som denna person använde i vissa rätt speciella sammanhang, hans riktiga namn kan vi som sagt ta i PM. Det finns en koppling till fallet Catrine da Costa via dåvarande Heta linjen då fallet faktiskt diskuterades där precis i anslutning till säckfynden och vad som hände därefter, viss märklig information framkom då.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-08-26 kl. 14:18.
Citera
2016-08-26, 15:34
Medlem
Citat:
Iformation om "tungan" tänker jag inte och kan inte lägga ut i tråden

Det visste jag redan lol. Du har inget. Du är helt oklar, som vanligt. Mannens längd är fö inte särskilt känslig 😊 Inte ens den har du. Om den här snuskgubben existerar skiter han garanterat i vad du skriver, så fram med infon nu. Längd, yrke, polare... Var han född på jorden förfesten, eller i dina drömmar....
Citera
2016-08-27, 02:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
OM du får (fick) den högst verklige Roberts rätta namn? Då kunde du ju förstås ringa till honom och klara ut en del intrikata frågetecken.
Ty i motsats till "din gapfigur" så är ju den av eremona2.0 påfunna bjässen "Robert" fortfarande högst levande?

Robert är en tacksam levande måltavla för Eremonas spekulationer pga kopplingen med den sedan 11 år tillbaka avlidna syndabocken Vinof men det är samtidigt viktigt att komma ihåg att det finns inga som helst bevis för att Robert någonsin träffade CdC och än mindre att han skulle vara inblandad i hennes död. Att han var en stor bjässe bevisar ju inte ett skit ärligt talat, eller hur?

Det räcker inte heller att gapa om i efterhand att den och den borde ha utretts av polisen, dom begick ju faktiskt en hel del misstag i förundersökningen mot de på 80-talet misstänkta två läkarna och ingen vet faktiskt vad som hade hänt om man gjort allt rätt enligt regelboken?

Och nej, jag tänker inte ringa "Robert" ens om jag fick hans telefonnummer serverat på ett silverfat, han förefaller vara lika oskyldig och ointressant som en annan person som tidigare utmålats som högst suspekt, dvs Solnamannen och han kände ändå CdC och där fanns det dessutom en direktkoppling eftersom hon bodde hos honom korta perioder, lite likt CdC:s relation med arkitekten typ.

Det enda Eremona har lyckats med här under sin tid på FB är att inplantera osunda tankegångar om "potentiell" eller i teorin möjlig inblandning från en hop missbrukare som arbetade på ett (!) av rätt många företag på Eugeniavägen 1984. Hade hen varit det minsta seriös så hade han givetvis grävt i de andra anställda på Eugeniavägens olika firmor och företag men det kommer inte att ske. Tyvärr.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-08-27 kl. 02:46.
Citera
2016-08-27, 10:50
Medlem
Citat:
/.../ hade han givetvis grävt i de andra anställda på Eugeniavägens olika firmor och företag men det kommer inte att ske. Tyvärr.

Anställningslistor är märkligt svåra att rota fram, och 2 våldsamma, kriminella personkontakter räcker gott och väl. C. var troligen kopplad till E-vägen, pga Vinof och R. Polisen frågade fö ut människor på E-vägen (formulär). Men svaren tappades bort. Knappast vårt fel.

Och skriv "hon" i fortsättningen. Nån ordning får det vara va... Sist jag kollade var jag inte snubbe.
Citera
2016-08-28, 02:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Anställningslistor är märkligt svåra att rota fram, och 2 våldsamma, kriminella personkontakter räcker gott och väl. C. var troligen kopplad till E-vägen, pga Vinof och R. Polisen frågade fö ut människor på E-vägen (formulär). Men svaren tappades bort. Knappast vårt fel.

(det fetade)

Det där resonemanget faller fortfarande på sin egen orimlighet eftersom det fanns en fyndplats till 1,7 km bort och vi kan säkert anta att det fanns minst en till helt okänd dumpningsplats eller flera för resterande kroppsdelar, att i det här läget helt låsa sig vid vid fyndplatsen på Eugeniavägen verkar både vansinnigt och ologiskt. Här kan man verkligen snacka om tunnelsyn och även om vi köper ditt sätt att resonera så återstår det bistra faktum att det arbetade säkerligen över 300 personer på de olika företagen på Eugeniavägen 1984 och minst ett tvåsiffrigt antal män kan antas ha varit sexköpare.

Att svaren ( i ett formulär) tappades bort är inte ditt/ert fel men polisens utredning är kantad av rätt många misstag och bara för att det gjordes misstag så betyder inte det att Vinof och R är värda all denna icke motiverade uppmärksamhet som i princip bara går ut på att försöka binda dom till CdC, visst Vinof kände offret men kan sägas ha varit en rätt ytlig bekant till henne men det behöver definitivt inte betyda att han var inblandad i hennes öde eller ens hade vetskap om vad som hände henne, det är att dra alldeles för stora slutsatser med tanke på att han verkar inte ha träffat henne den sista tiden.

En sak är ändå rätt märklig, vittnet som hittade två av säckarna på Eugeniavägen i början av augusti 1984 verkar ju ha upptäckt säckarna när den stora industrisemestern var slut, kan inte det vara förklaringen till att säckfyndet gjordes så pass sent? Ett relativt öde industriområde i juli är väl inte så vältrafikerat? Säckutplaceringen kan alltså kanske ha gjorts i slutet av juni eller i början av juli då området var rätt tomt? ? Kan inte det här vara förklaringen till att Eugeniavägen valdes ut som dumpningsplats då risken för upptäckt var rätt liten?
Citera
2016-08-28, 17:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Har inte funderat på den här obducenten/allmänläkarenggrejen på många många år.
Men minns när jag som rätt liten läste de läskiga nyheterna i sanninssägaroraklet Expressen.

Har tre frågor :
1 finns nån slags sammanfattning av de nyare idéerna /uppslagen/ misstänkta?

2 bortser man helt från gubben som hade skallar och kroppsdelar hemma numera?

3 hade uppgifter om incest/utsatt dotter ingen bärighet alls?
Citera
2016-08-28, 19:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men minns när jag som rätt liten läste de läskiga nyheterna i sanninssägaroraklet Expressen.

Har tre frågor :

1. da Costa-arkivet har väl tagit upp en del av det du efterfrågar men hur pass "sena" ideer och uppslag är du ute efter? Och menar du polisutredningarna eller olika privatpersoners och journalisters teorier om misstänkta personer?

2. Vilken gubbe tänker du på nu?

3. Uppgifter om påstådda övergrepp är ohyggligt svåra att utreda, antingen så hallucinerade eller misstolkade flickans mor och morföräldrar och inte minst dagispersonalen flickans avvikande beteende eller så fanns det någon form av bäring? Om vi ska utgå ifrån att alla barn bara spelar teater plus att de vuxna i barnens omgivning ändå bara misstolkar eller övertolkar så är det ju ingen ide ens att debattera misstänkta övergrepp och då återstår det väl bara att förpassa såna misstankar till fantasins värld? Nu friades den misstänkte mannen från misstankarna men trots det så har inte flickans avvikande beteende fått någon förklaring, var allt bara hallucinationer eller inbillning?
Citera
2016-08-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Har tre frågor :

1. Det fanns från början spår o MGM.
2. Ja, du tänker på Expressens påhittade figur "obducenten"
3. Ingen bärighet alls och detta stod klart omgående. Christina Allgén spånade ihop en galen berättelse om sin fd make.

Se sammanfattning och arkivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in