2016-08-25, 22:54
Medlem
Naknekejsarens avatar
Nu kommer vi till den största myten i modern tid, att kvinnan slavar för deras män hemma....

Inte undra på att ingen smart jävel jag känner vill gifta sig, inte nog med att vi ska offra vår fritid för att ingå i kvinnans vanor, det ska dessutom gnällas massa:

http://genusdebatten.se/lite-mer-om-kvinnor-stadning-lon-och-arbetstider/

Det vi finner är för det första att kvinnor är maniska kring hemarbetet, och inte är det för att slava för mannen!

Citat:
Barnlösa ensamstående, kvinnor 2.24

Barnlösa ensamstående, män 1.37

Alla som varit i relation känner ju till kvinnans nästan paranoiska städning varje gång väninnor ska på besök, och inte sällan är det så att man måste hjälpa till med saker och ting för att hon ska presentera en perfekt verklighet. Medan när män bjuder hem sina vänner är det inte ett skit som varesig kvinnan eller mannen behöver göra förutom att köpa lite öl och sprit (vilket inte kvinnan behöver bistå med).

Vi går vidare till hur hemarbetet ser ut för sambon utan barn:

Citat:
Barnlösa män i samborelation: 2.17

Barnlösa kvinnor i samborelation: 2.38

Oh jävlar vad orättvist att kvinnan arbetar 12 minuter mer per dag för det hem som HON VILL ha...

Vi ser ju att män i relation måste jobba nästan en hel extra timme per dag bara i hushållsarbete, medan kvinnan jobbar exakt lika mycket hemma som ifall hon är singel! Med andra ord så finns ingen uppoffring alls för kvinnan i relationen.....

Sedan så kommer det till barn, och då ska det slitas en hel del (efter kvinnans order antar man), en lite större skillnad ser vi i hemarbetet:

Citat:
Män med barn: 4.20

Kvinnor med barn: 5.37

Men ifall man tar med förvärvsarbete.....

Citat:
Män: 6.08

Kvinnor: 3.37

Oj jävlar, det var som tusan. Mannen jobbar alltså över 10 timmar per dag, kvinnan lite över 8 timmar totalt med deras dagliga "skyldigheter" i familjen.

Ändå så gnälls det som tusan från feministiskt håll, man skulle kunna tro att det var tvärtom....

Jag frågar igen, varför i helvete skulle någon man vilja gifta sig med en svensk kvinna?
Jag skulle kunna orka teoretiskt jobba ihjäl mig för familjen, men att dessutom orka med all gnäll och skuldbeläggning?

Nej tack....
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-08-25 kl. 22:59.
Citera
2016-08-26, 23:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Ingen annan som finner det intressant att män offrar mer av sin livsstil än kvinnor när de ingår i relationer?

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att feminismen som gjort en så stor grej av kvinnor hushållsarbete i verkligheten gnäller över de bagatellartade skillnaderna som vi ser ovan (vilket i jämförelse med makens nästan dubbelt längre arbetstider blir extra bagatellartade).
Citera
2016-08-26, 23:18
Medlem
Mooons avatar
Det är helt lugnt. Majoriteten av de svenska kvinnorna hälsar dig lycka till och ser dig passera mot solnedgången.

Gillar man inte något, väljer man inte detta. Det borde vara så enkelt mannen ...

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
.... Jag frågar igen, varför i helvete skulle någon man vilja gifta sig med en svensk kvinna? ....
Citera
2016-08-26, 23:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det är helt lugnt. Majoriteten av de svenska kvinnorna hälsar dig lycka till och ser dig passera mot solnedgången.

Gillar man inte något, väljer man inte detta. Det borde vara så enkelt mannen ...

Vore jag en total egoist så skulle jag passera mot solgången alldeles ensam, nu är jag empatisk av mig och vill hjälpa svenska män att se fakta kring vad de offrar när de påbörjar relationer med svenska kvinnor.

Så nu kan vi diskutera sakfrågan; hur kommer det sig att mannen måste offra sina vanor för kvinnans livsstil?

Alltså måste en singelman jobba hemma 1 timme extra ifall han är i relation, medan svenska kvinnor fortsätter att jobba lika mycket hemma som när de är singlar.

Det betyder att relationer enbart är en uppoffring för mannen, därmed är det mannen som måste slava för kvinnans perfekta lya. Inte tvärtom som feminister fått det att se ut....
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-08-26 kl. 23:29.
Citera
2016-08-26, 23:28
Bannlyst
Jag håller med om att gifta sig och skaffa barn är ett jävla slit som man gärna slipper. Dock vill jag ha en flickvän, och då är det bara svenska tjejer som gäller - p.g.a utseende, personlighet och åsikter.
Citera
2016-08-26, 23:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Jag håller med om att gifta sig och skaffa barn är ett jävla slit som man gärna slipper. Dock vill jag ha en flickvän, och då är det bara svenska tjejer som gäller - p.g.a utseende, personlighet och åsikter.

Utseendet håller jag med dig, men åsikterna är alltför ofta rent genomvidriga bland svenska tjejer.

Självklart ska du ha svensk flickvän (eller flera ifall du så vill) och vara särbo helst gärna, inte fan vill jag att svenska män ska gå runt och leva som munkar.
Citera
2016-08-27, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon

Och när tänker du själv leva efter detta?
Citera
2016-08-27, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ingen annan som finner det intressant att män offrar mer av sin livsstil än kvinnor när de ingår i relationer?

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att feminismen som gjort en så stor grej av kvinnor hushållsarbete i verkligheten gnäller över de bagatellartade skillnaderna som vi ser ovan (vilket i jämförelse med makens nästan dubbelt längre arbetstider blir extra bagatellartade).
Jodå, visst är det märkligt men vad att förvänta sig av Sverige och då feminismen?

Kan lägga till att många städgöror hemma är överskattade som jobbiga då det finns så mycket teknik som underlättar och som även gör att man har mer tid över till annat. Mindre folk som springer in i väggen om man slappnar av hemma och inte påpekar och tänker städning hela tiden och att allt ska vara jämställt i millimeterperspektiv annars blir det ett jäkla liv.
Citera
2016-08-27, 05:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Och när tänker du själv leva efter detta?

Hon läste igenom hela min text, all statistik som jag kom med för att finna den så kallade "svaga punkten" där hon kunde skada det manliga egot för att slippa diskutera sakfrågor, en mycket smart taktik från hennes sida.

Det hela handlar om att kanske kunna missleda in diskussionen till att jag ska försvara hur eftertraktad jag är (eller inte är) sexuellt, vad jag än gör i en sådan diskussion skulle få mig att verka ganska patetisk, då vi talar genom anonym internet.

Men till saken hör att Moon tycker inte att jag ska lägga mig i folks privatliv, utan hålla käften och inte ta upp frågan ifall jag inte gillar hur saker och ting är fördelade i svenska äktenskap (lägg märke att olikt henne vill jag inte att staten går in och tvingar män och kvinnor att göra det ena eller det andra).

Jag ska absolut inte organisera män att stå upp mot den "strukturella diskrimination" som de får utstå i dagens Sverige.

För att låna ytterligare en ofta använt feministisk begrepp: Som man ska du bara hålla käften!
Citera
2016-08-27, 15:39
Medlem
nevermindzs avatar
Jo detta har nog varje man märkt av. Samboförhållanden är enligt min uppfattning för suckers, lika idiotiskt som gemensam ekonomi, från mannens perspektiv.

Jag hörde en kul hypotes om varför kvinnor gnäller så mycket: förr i tiden när det kanske var farligt att gå ut o skaffa mat behövde kvinnor vara rejält jobbiga för att mannen skulle riskera livet för att ta hem en mammut istället för att själv ligga o käka bär och var glad (vilket var vad kvinnan själv gjorde).
Citera
2016-08-27, 16:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Jo detta har nog varje man märkt av. Samboförhållanden är enligt min uppfattning för suckers, lika idiotiskt som gemensam ekonomi, från mannens perspektiv.

Jag hörde en kul hypotes om varför kvinnor gnäller så mycket: förr i tiden när det kanske var farligt att gå ut o skaffa mat behövde kvinnor vara rejält jobbiga för att mannen skulle riskera livet för att ta hem en mammut istället för att själv ligga o käka bär och var glad (vilket var vad kvinnan själv gjorde).

Merapi hade inte svaren i en annan tråd varför lesbiska kvinnor skiljer sig mer än hetero/homo män.....

Tänk att man inte möts av en emotionell bergsklippa (man) när man urladdar sin emotionella behov av gnäll varje dag......vad händer då må tro?

Kan knappt tänka hur sådana relationers vardagsliv ser ut....
Citera
2016-08-27, 16:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Kvinnor ska liksom alltid bära offerkoftan i allt så inte märkligt att de tjatar om detta också. Kvinnors liv och leverne är liksom mer värt än mäns så har det varit i alla tider och kommer väl så också förbli. Det är alltid mer synd om en kvinna mår dåligt och måste offra mer. Stat och sanning där kvittar det kommer ändå vara mest synd om kvinnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in