Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Enligt Humpty Dumpty så är det inte amnesti om han göra det, bara om Jeb Bush eller Rubio gör det.

"When I use a word," Humpty Dumpty said in rather a scornful tone. "It means just what I choose it to mean - neither more or less."
"The question is," said Alice, "whether you can make words mean so many different things."
"The question is," said Humpty Dumpty, "which is to be master - that's all."

Har Trump själv sagt att han kommer mjukna i immigrationsfrågan?
Vad jag har sett så är det bara vad andra tycker sig veta.
När han talar själv så står kursen fast: Muren skall upp, muslimerna ska passa sig jääävligt noga, några miljoner tacos ska ut och några får komma in.
Sedan har han börjat smöra allt mer för de 'rasifierade' men hellre det än att förlora valet!
2016-08-25, 19:25
Bannlyst
Är det bara jag som har noterat skillnaderna mellan Trump och Hillarys Youtube dislike/like ratios? Den är ju abnorm Varenda live-event & framträdande där Hillary figurerar har en mycket stor dislike ratio, medans alla klipp med Trump har minimalt med dislikes och sjukt många likes.
2016-08-25, 19:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Har Trump själv sagt att han kommer mjukna i immigrationsfrågan?

Japp, det är precis vad han har sagt. Häng med! Han har nu en invandringspolitik som är förvillande like Jeb Bushs.
2016-08-25, 19:31
Medlem
Citat:
Japp, det är precis vad han har sagt. Häng med! Han har nu en invandringspolitik som är förvillande like Jeb Bushs.

Källa tack, det har jag helt missat.
2016-08-25, 19:34
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
På gårdagens rally så sa sa han klart och tydligt att det inte blir någon jävla amnesti.
1:22 in i klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=bRxPb7ZmLHw

1:14:50 kommer Nigel Farage in!
Förjävla bra rally! bästa på länge, massiv publik också!

Påtal om Farage så berättar han bland annat att pollsen satt Brexit 10% under, på valdagen!
Någon som tror att inte samma fenomen gäller i USA?

Ja, det var grymt att se Farage komma in och möta Trump och publikens jubel. Det var också en påminnelse om vilken stark och folklig talare Farage är. Samtidigt charmigt när han generat tittar ner då publiken buar för full hals när Clinton nämns. Jag var överraskad att han var kvar i USA (eller så var han tillbaka till UK en vända sedan senast), men det är nog ett smart drag av Trump-kampanjen att lyfta parallellerna till Brexit, genom att prata om US Independence, befrielse från special interests, osv.
2016-08-25, 19:35
Medlem
Citat:
Smokey, kan inte detta bara vara en smokescreen för att vinna röster i slutändan?
Han kan ju ändra sig direkt när han kommer in i vita huset.
2016-08-25, 19:36
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxstolpen
Är det bara jag som har noterat skillnaderna mellan Trump och Hillarys Youtube dislike/like ratios? Den är ju abnorm Varenda live-event & framträdande där Hillary figurerar har en mycket stor dislike ratio, medans alla klipp med Trump har minimalt med dislikes och sjukt många likes.
Något håller på att hända lite varstans. #arna, Trump har nu nästan enbart positiva tweets och Hillary, som brukade vara positiv, är nästan bara negativt.
2016-08-25, 19:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Källa tack, det har jag helt missat.

Kolla den här skiten: https://www.youtube.com/watch?v=-9jP6Vobzco&t=4m

Ha spypåsen i beredskap.

I övrigt, läs mina inlägg igår och idag.

Sanctuary Donald
2016-08-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Något håller på att hända lite varstans. #arna, Trump har nu nästan enbart positiva tweets och Hillary, som brukade vara positiv, är nästan bara negativt.

Dont mess with the Alt-right

Påtal om internet-striden dem emellan, detta är hennes senaste Tweet!
Mycket 'näthat' i kommentarerna
https://twitter.com/HillaryClinton/status/762623255005966336

Donald Trump's economic plan:
1. Lower wages
2. Fewer jobs
3. More debt
4. Tax breaks for the 0.1%

Haha hon talar ju till mentalt handikappade! det borde vara olagligt att ragga röster därifrån!
2016-08-25, 19:49
Bannlyst
Citat:
Jag håller med dig, och för 10-15 år sen hade jag större tro på internets kraft i detta avseende, och jobbade stenhårt i olika internet-kampanjer. Det där riktigt stora genomslaget har dock aldrig kommit. Inte ännu iallafall. Visst är det helt normalt att snacka med folk på krogen om att man läser alternativmedier idag, vilket det inte var för 10-15 år sedan. Men mycket längre har det inte kommit.

Jag håller inte med dig. Genomslaget har kommit och gått flera gånger om och kommer göra igen. Det har bara gått obemärkt förbi eftersom vi ser internet som ett helt naturligt inslag i våra liv så vi greppar inte vilken otrolig makt det har. Vi ser inte skogen för alla träd, helt enkelt.
2016-08-25, 19:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
På Trump? Okej bra då håller vi tummarna för Trump, inte mer vi kan påverka där men däremot det enda vi kan göra är rösta rätt, for heaven's sake man.

Javisst, jag är med och håller tummarna för Trump. Som jag redan har sagt så är han, trots Trump-kollapsen, den bäste presidentkandidaten sen Reagan (plus att jag satsat pengar på honom). Men tyvärr så ser jag inte längre att han är bättre än Reagan. Så det börjar bli som ett helt vanligt amerikanskt presidentval för mig det här.

PS. Har du rösträtt i USA?
2016-08-25, 19:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Smokey, kan inte detta bara vara en smokescreen för att vinna röster i slutändan?
Han kan ju ändra sig direkt när han kommer in i vita huset.

Tja, det jag har skrivit är ju att det enda vi kan vara säkra på nu är att allting är smokes and mirrors.

Trumkampanjen är en manipulativ cirkus i jätteformat. Bara han själv vet vart han är på väg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in