Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Hillary Clinton släppte en alt-right film för en halvtimma sedansom en försmak på vad hon ska kleta på Trump ikväll.
https://twitter.com/HillaryClinton/status/768823064033308673
Tja, vad fan ska man säga. Precis som jag utlyste igår så är det fritt fram för alla former av konspirationsteorier. Just nu framstår Trump som en dubbelagent från etablissemangssidan som nästlat sig in bland nationalister och approprierat såväl deras frågor som kvävt deras kraft.
Fast när man väl börjar med den här typen av spekulationer, så kan man lika gärna veva det ett varv till. Och då kan Trump lika gärna vara en trippelagent, och att invandringspivoteringen bara är en tillfällig skyddsmur mot Hillarys alt-right-attacker (det hela är tajmat med värvandet av Bannon) och att det kommer ytterligare en vändning.
Hur det är förhåller sig, så är det viktigt att det kommer massiv kritik mot Trumps softening i invandringsfrågan. Kan inte t.ex. John McCain (från Arizona) gå ut och kalla honom en fjolla?
PS. Så för att alltså svara på ditt inlägg, så tror jag alltså att Trump i detta nu har skyddat sig ganska väl emot denna typ av attacker. Någonting bra för alt-right i det hela ser jag dock inte i sikte.