Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-25, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Nej, jag undrar om Bannon till Trump blev alt-right etiketten åt Trump precis som jag skrev. Den har redan gjort senaste dagarna överallt.

Nej, alt-right har långt innan varit förknippade med Trump. De är dom själva som gjort sig till fanbärare av Trumpismen på internet. Trump har inget med det att göra egentligen förutom att han har läst av vindarna och allierat sig med Breitbart nyligen. Personligen så fick jag en mindgasm när jag hörde det. Klockrent!

Dock! Så löper Breitbart som mediaoutlet risken att bli en ekokammare och klubb för inbördes beundran precis som salón, cnn, msnbc och all annan vänstervriden media.
2016-08-25, 17:03
Medlem
Mötet i Jackson, MS var underhållande där Trump hade bjudit in gäst. Ni som har hjärna tycker jag ska ta en titt på det om ni kan.
2016-08-25, 17:13
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxstolpen
Nej, alt-right har långt innan varit förknippade med Trump. De är dom själva som gjort sig till fanbärare av Trumpismen på internet. Trump har inget med det att göra egentligen förutom att han har läst av vindarna och allierat sig med Breitbart nyligen. Personligen så fick jag en mindgasm när jag hörde det. Klockrent!

Dock! Så löper Breitbart som mediaoutlet risken att bli en ekokammare och klubb för inbördes beundran precis som salón, cnn, msnbc och all annan vänstervriden media.
Okej, nä jag måste väl ha fel eller vara helt galen då. Milo och Dave Rubin(hah va?) och hela gänget alt-right som prioriterar frihet över moral, som vill ha bögäktenskap, aborter kanske inte står till last för evangelical/största väljarblocket/kristna. Vi får väl se vem som har rätt.
2016-08-25, 17:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
En fullständigt passiv postning på The Conservative Treehouse om Trumps svek igår:

https://theconservativetreehouse.com/2016/08/25/donald-trump-town-hall-immigration-policy-part-2-video/

Och när man vadar igenom kommentarerna så har alla snällt anpassat sig till Trumps helomvändning. När Kellyanne Conway säger något så hugger de direkt. Men när pappa Trump säger samma sak, och sjufalt värre, så anpassar man sig snällt och viftar med Heja-Jimmie-flaggorna... oops förlåt, jag trodde att det var Avpixlat jag skrev om... hmm, kommer att tänka på Lill-Stalin... och den riktige Stalin... Lillefar har förstås alltid rätt och är helig, om det är något man inte gillar så är det alltid rådgivarnas fel.
2016-08-25, 17:25
Medlem
Menveds avatar
Hillary Clinton släppte en alt-right film för en halvtimma sedansom en försmak på vad hon ska kleta på Trump ikväll.

https://twitter.com/HillaryClinton/status/768823064033308673
2016-08-25, 17:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
En av Fox News' s.k. blonda bimbos kritiserar Trumps softening:

http://insider.foxnews.com/2016/08/24/meghan-mccain-warns-donald-softening-immigration-stance

Citat:
Wednesday on Outnumbered, host Meghan McCain warned Trump against softening on an issue that, for many in her home state of Arizona, is a “one-issue vote.”

“Coming from a border state, this is by far the most emotionally intense issue, especially when you live along the border,” McCain said. “It’s definitely a tone shift. He’s talking about D.R.E.A.M. Act students.”

#OneLuckyGuy Steve Hayes of the Weekly Standard remarked that it would be difficult for Trump to “recast himself” after “campaigning through the primaries as the ‘tough-on-immigration’ guy.”

McCain agreed.

“It may please moderate voters, but you are going to lose the base,” McCain said. “It’s a major issue in [Arizona, Texas, California and Nevada]—you may be called ‘Amnesty Trump’,” she said.

Bilden av Trump som tuff och hård åker ut med avloppet.

Edit: Hon är dotter till John McCain.

E2: Här är ett klipp: https://www.youtube.com/watch?v=rIlBiIBY4HU
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-25 kl. 17:51.
2016-08-25, 17:33
Medlem
Tvära kast i det politiska budskapet uppskattas sällan av väljare oavsett partitillhörighet och det kan stå Trump dyrt om han inte genomgående har en röd tråd i sin framtoning.Majoriteten av väljarna är ju inte dumma precis utan ser och hör om det finns en politiks kärna i budskapet till väljarna eller om budskapet förändras beroende på publik, polls mm. Som politiker är ju Trump nybörjare och verkar falla i dom flesta fällor som finns i en valkampanj. Dessutom måste han lära sig att privatpersonen Trump inte har i politiken att göra, politik är en heltidssyssla där privata åsikter sällan skall framföras. Få tror nog att Trump skulle gå i land med uppgiften att leda USA.
2016-08-25, 17:36
Medlem
heiss avatar
När jag sedan hörde i tråden att Hillary Clinton ska ha ett tal om alt-right, då börjar jag undra.
Kommer våra fiskar bli varma eller kalla då tror ni? Vad tror ni Trump kommer svara?
Men som ni ser så är det TRAMS eller HELT ORELATERAT till trådjäveln, flip-flopp vad gäller bögäktenskap och aborter hade varit så typiskt och största sveket mot sina kärnväljare som jag hävdar är evangelical/största väljarblocket, vilket det är för jag talar enkel fakta som alla borde veta, o.s.v you the drill..
Knappast att något så okonkret som alt-right skulle ha någon betydande influens från början, men att crooked Hillary kanske gör det, av helt andra skäl vore inte långt borta??
Media kommer aalldrig flip-floppa sin rapportering om Trump som racistbiggothomophobe i alla fall.
Och allt är som vanligt... d.v.s KORRUPTION FRÅN OVAN som har FEL, kommer behöva avsättas med alla medel när yttrandefriheten utnyttjas av andra sidan samtidigt som de vill ta den ifrån dig. FAN TA DE!

Och jag har rätt, såklart!! Jag kräver fanimig rättvisa och en patetisk ursäkt av er allihopa när jag förklarar något så basic som denna orsak och verkan. Vem ska börja?
Senast redigerad av heis 2016-08-25 kl. 17:45.
2016-08-25, 17:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hillary Clinton släppte en alt-right film för en halvtimma sedansom en försmak på vad hon ska kleta på Trump ikväll.

Hahaha. KKK-huvorna kommer som vanligt till användning när det ska antirasistas i USA.

Det som gäller nu är Trumps reaktion.
2016-08-25, 17:46
Medlem
Menveds avatar
Jag tycker den så kritiserade Kellyanne Conway satte tonen på ett bra sätt. "Vi är förvånade att Clinton använder sin tid till att tala om det här och inte om sakfrågorna."

Det tycks också ha funnits en insikt om att det vore dumt att alienera den egna basen, alltså precis tvärtemot SD som tar varje tillfälle att smutskasta sina egna väljare för att ställa sig in.
2016-08-25, 17:46
Medlem
Citat:

"alt-right, which is racist and all sorts of other ists". Jesus kvinna, hör hon inte hur löjligt detta låter?
Hillarys tal kommer bli ett totalt magplask.
2016-08-25, 17:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Tja, vad fan ska man säga. Precis som jag utlyste igår så är det fritt fram för alla former av konspirationsteorier. Just nu framstår Trump som en dubbelagent från etablissemangssidan som nästlat sig in bland nationalister och approprierat såväl deras frågor som kvävt deras kraft.

Fast när man väl börjar med den här typen av spekulationer, så kan man lika gärna veva det ett varv till. Och då kan Trump lika gärna vara en trippelagent, och att invandringspivoteringen bara är en tillfällig skyddsmur mot Hillarys alt-right-attacker (det hela är tajmat med värvandet av Bannon) och att det kommer ytterligare en vändning.

Hur det är förhåller sig, så är det viktigt att det kommer massiv kritik mot Trumps softening i invandringsfrågan. Kan inte t.ex. John McCain (från Arizona) gå ut och kalla honom en fjolla?

PS. Så för att alltså svara på ditt inlägg, så tror jag alltså att Trump i detta nu har skyddat sig ganska väl emot denna typ av attacker. Någonting bra för alt-right i det hela ser jag dock inte i sikte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in