Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Ärligt talat så vet jag inte vad du hade förväntat dig. Du trodde att militäreskorterade bussar skulle börja rulla i skytteltrafik, innehållandes mexikanska gråtande mammor med barn som inte varit i Mexiko på 20 år? Ingen har ju trott det, inte ens MSM när de försökt måla fan på väggen.
Massinvandringsreligionen och Soros-fascismen (som båda är uttryck för den amerikanska kulturimperialismen) skapar gråtande mammor och barn en masse varje dag runt om i hela världen. Jag hade gärna sett tillfälligt gråtande mammor och barn på bussar som ett led i att sätta stopp för det.
Och vad exakt är det du vill ha sagt med dina förnumstiga ord? Att du visste hela tiden att Trump skulle föra Rubios/Bushs invandringspolitik à la amnesty-in-denial, och när han sågade dem i primärvalen så var han bara en oärlig skitstövel, och att det är därför du gillar honom?
Citat:
USA befinner sig i ett läge med en grotesk politisk skuld, och även om det inte är den tillträdande presidentens fel så måste han förhålla sig till den. Det bor illegala i USA, även så kallade "good people", och USAs befolkning kommer inte att acceptera en massdeportation innehållandes dessa. Din förhoppning får då bli vad som kommer efter Trump, men personligen tror jag inte sådana politiska beslut kan tas annat än efter ett blodigt krig.
Det kommer inget efter Trump. Trump är en personlighetstyp som dyker inom politiken någon enstaka gång per millennium. Trump är den ende som hade kunnat stå emot den mediala pressen mot en strikt politik mot illegal invandring. Men nu blev det inget med det, så nu får vi leva med amerikansk massinvandringsreligion för evigt (tills USA har fallit från sin position som supreme superpower).
Trumps politik handlade redan från början bara om
illegal invandring, och var således bara ett "mellansteg". Men om han hade kört detta strikt, som han sa först, så hade det varit en stor grej eftersom det hänt i "moderlandet" USA. Han skulle ha blivit det stora skyddshelgonet för alla europeiska nationalister. Men nu har han mjuknat och blivit som vilken etablissemangspolitiker som helst. Det skulle förstås bli lugnare i världen eftersom som han inte är en vettlös krigshetsare, utan kommer att skapa goda relationer med t.ex. Putin. Men jag kan inte förmå mig att tro på det han säger om islam och krossandet av ISIS längre. Om han inte ens klarar av gråtande mammor och barn på bussar, så kommer han inte att förmå vara tillräckligt hård emot ISIS (förr hette det "going after their families").
Fast det värsta är kanske inte hur Trump mjuknar. För när man lägger pusslet så uppstår misstanken om att Trumps hårda sida var fejk redan från början.