2016-08-15, 18:08
Medlem
.PennyWise.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
nej, det har du inte. av någon anledning vill du inte backa upp dina påståenden, gissningsvis för att du inte kan. att du upprepade gånger påstår att du backat upp dem hjälper därvidlag föga.

Står här i tråden. Använd huvudet.
Pågår i de delforum jag nämnde.
Enkelt arbete från er sida.
Edit:
Vad exakt pågår här med en moderator som explicit skrivit "Ge fan i att chatta!/MOD".
Så sitter det en annan moderator samt användare i tråden och gör så?

(FB) Vad för substanser går du på just nu?
Här är det mer.
Jo då så att...
Senast redigerad av .PennyWise. 2016-08-15 kl. 18:27.
Citera
2016-08-15, 19:00
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .PennyWise.
Står här i tråden. Använd huvudet.
Pågår i de delforum jag nämnde.
Enkelt arbete från er sida.
Edit:
Vad exakt pågår här med en moderator som explicit skrivit "Ge fan i att chatta!/MOD".
Så sitter det en annan moderator samt användare i tråden och gör så?

Här är det mer.
Jo då så att...
titta, det var väl inte så svårt?

eftersom du verkar ha någon jobbig neuros kring att använda rp-knappen har jag tryckt på den åt dig. om inget händer är det bara att följa instruktionerna här: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

varsågod.
Citera
2016-08-15, 19:26
Medlem
.PennyWise.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
titta, det var väl inte så svårt?

eftersom du verkar ha någon jobbig neuros kring att använda rp-knappen har jag tryckt på den åt dig. om inget händer är det bara att följa instruktionerna här: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

varsågod.

Nej moderator du hade rätt.
Det var löjligt enkelt att hitta uppenbara regelbrott utförda av andra moderatorer och användare efter bara 5-10 sekunders slumpmässig skumläsning här på FB.
Varsågod och tack
Citera
2016-08-25, 09:50
Medlem
Ytterligare ett bra exempel finns idenna tråden: (FB) Mannen väljer ut sitt offer på McDonald's: våldtäktsförsök vid Slussen 2016-07-26

Som handlar om ett specifikt enskilt brottsfall och där då någon idiot drar upp att "Hade vi haft riktiga vapenlagar hade man kunnat försvara sig men.." vilket såklart hör hemma i en tråd om vapenlagar och inte i ABoK.

Då kommer en moderator som heller inte förstår att det är det specifika fallet som ska diskuteras utan skriver ett långt inlägg om vapenlagar, eftersom han faktiskt inte förstår att det är off topic i tråden.
Citat:
Det sista vi behöver är liberala vapenlagar i Sverige. Med tanke på hur mjuka straff som delas ut bland denna våg av MENA-människor vid brott, så skulle regeringen garanterar dela ut gratis eldvapen till invandrare för att försvara sig mot svenskar med. Skulle en svensk bära vapen så skulle det bli fängelse omedelbart.

Du vet redan hur sjukt landet styrs, det behöver jag inte berätta om.

Såklart är det rapporterat men givetvis ingen åtgärd, då personen är moderator och därför har rätt att bryta mot reglerna.

Det bästa i historien är meddelandet i foumet ABoK som har rubriken "läs detta innan du postar" i vilket man kan läsa följande:

Citat:
I forumsdelen är det de specifika brottsfallen som ska diskuteras.
Inlägg som i huvudsak diskuterar andra ämnen i allmänhet så att det specifika fallet blir ett exempel snarare än vara huvudämne kan komma att raderas med varning som följd.

Exempel på sådant som inte hör hemma i forumsdelen är allmänna diskussioner om brottsstatistik, etnicitet, journalistik, politik, brottsförebyggande så länge det inte återknyts till det specifika fallet och för diskussionen framåt.

//Moderatorerna i Aktuella brott och kriminalfall

Trots det så anser inte moderatorn att han har gått OT i tråden vilket visar på att han faktiskt varken kan läsa eller avgöra vad som är offtopic.

Nu är det ju så att eftersom personen är moderator så kommer ingen varning alls att utdelas, det är endast för medlemmar, troligen kommer inlägget dessutom att stå kvar eftersom man helst inte vill kritisera varandra offentligt.

Men det är iaf bra att tydliggöra hur det fungerar här.
Senast redigerad av Blalotus 2016-08-25 kl. 10:02.
Citera
2016-08-25, 11:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ytterligare ett bra exempel finns idenna tråden: (FB) Mannen väljer ut sitt offer på McDonald's: våldtäktsförsök vid Slussen 2016-07-26

Som handlar om ett specifikt enskilt brottsfall och där då någon idiot drar upp att "Hade vi haft riktiga vapenlagar hade man kunnat försvara sig men.." vilket såklart hör hemma i en tråd om vapenlagar och inte i ABoK.

Då kommer en moderator som heller inte förstår att det är det specifika fallet som ska diskuteras utan skriver ett långt inlägg om vapenlagar, eftersom han faktiskt inte förstår att det är off topic i tråden.

Såklart är det rapporterat men givetvis ingen åtgärd, då personen är moderator och därför har rätt att bryta mot reglerna.

Det bästa i historien är meddelandet i foumet ABoK som har rubriken "läs detta innan du postar" i vilket man kan läsa följande:

Trots det så anser inte moderatorn att han har gått OT i tråden vilket visar på att han faktiskt varken kan läsa eller avgöra vad som är offtopic.

Nu är det ju så att eftersom personen är moderator så kommer ingen varning alls att utdelas, det är endast för medlemmar, troligen kommer inlägget dessutom att stå kvar eftersom man helst inte vill kritisera varandra offentligt.

Men det är iaf bra att tydliggöra hur det fungerar här.

Ja, det verkar lite underligt. Kanske en miss, kanske fel, kanske du och jag missat något annat som förklarar modereringen. Jag ska kolla upp det.
Citera
2016-08-25, 11:41
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Nu är tråden rensad från vapendiskussioner och lite annat. Vissa sidodiskussioner kan ibland vara OK men vapenlagar är en typ av sidodiskussioner som är uttjatad i Aktuella brott.

Jag är inte säker, men det kan ha varit jag som släckte RP.n. Detta i syfte att därefter gå igenom tråden. Sedan hände det väl något som gjorde att det kom av sig.

Ber om ursäkt (om det nu var jag som släckte RP.n men har något svagt minne av det).
Citera
2016-08-25, 12:14
Medlem
Det intressanta är ju att moderatorn inte ens själv tyckte att det var OT, trots att jag påpekade det för idioten.

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Är du förståndshandikappad på något sätt? Ot är inte okej för mods heller din korkade horunge.

Tråden handlar inte om vapenlagar, så ta bort inlägget och ge fan i att göra om det.
(FB) Mannen väljer ut sitt offer på McDonald's
Du är välkommen att rapportera inlägget, så bedömer en moderator huruvida jag är så handikappad att jag trots mitt moderatorskap går OT i en tråd. Kanske får jag en varning?

Har du fler frågor eller feedback, så tar jag glädjande emot PM.
Ha en god afton unge herre.

MVH, tzj
Du tänker alltså inte nämna något själv för moderatorerna i den delen, eftersom du anser dig har lite större rätt att bajsa på forumets regler än vanliga användare?

Fyfan vad värdelös du är.
Vi skriver inlägg på samma premisser som vilka användare som helst. Bedöms mitt inlägg vara ontopic, så står det kvar. Bedöms det vara offtopic, så raderas det, och kan även generera en varning.

Samma regler gäller i de forum jag modererar. Inte konstigare än så.
Men om du vill så kan jag vidarebefordra denna diskussion mellan oss, till admin eller mina moderatorkollegor, så får vi se vad dom anser om dina påstående. Jag har inga problem med det alls, vi modererar så öppet det går.

MVH, tzj

Så du har inte förmågan att avgöra om ditt inlägg än ot eller ej?

Du tror kanske att vapenlagar ska diskuteras i aktuella brott och kriminalfall?

Förståndshandikappad var ordet...
Nej, jag anser inte att inlägget är offtopic.
Mvh
Jag gav alltså en möjlighet för moderatorn att själv rätta till sitt misstag, men han vägrade, eftersom han inte tyckte att det var OT trots att det är glasklart vad som står i det klistrade inlägget.

Så för att anknyta till trådens topic så är detta själva definitionen av att vara inkompetent att bedöma OT.
Citera
2016-08-25, 13:27
Moderator
vfs avatar
Citat:
Det intressanta är ju att moderatorn inte ens själv tyckte att det var OT, trots att jag påpekade det för idioten.

Jag gav alltså en möjlighet för moderatorn att själv rätta till sitt misstag, men han vägrade, eftersom han inte tyckte att det var OT trots att det är glasklart vad som står i det klistrade inlägget.

Så för att anknyta till trådens topic så är detta själva definitionen av att vara inkompetent att bedöma OT.

tzj är inte moderator i Aktuella brott och kriminalfall, så han kan inte radera ot-inlägg där.

Använd RP-knappen om du anser något vara off-topic, det är inte svårt. Sedan är det alltid bra om
man försöker uppträda lite hövligt i pm, man tas mer på allvar då.*

*Personlig åsikt.
Citera
2016-08-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
tzj är inte moderator i Aktuella brott och kriminalfall, så han kan inte radera ot-inlägg där.

Använd RP-knappen om du anser något vara off-topic, det är inte svårt. Sedan är det alltid bra om
man försöker uppträda lite hövligt i pm, man tas mer på allvar då.*

*Personlig åsikt.
jag är medveten om att han inte har möjlighet att radera, därför skrev jag (som du kan se i pm-växlingen) att han skulle själv säga till en moderator.
Och självklart rapporterade jag inlägget, varpå blomvattnare "släckte" den rapporten.
Av misstag enligt blomvattnare själv, jag tror det har mer med laganda att göra.

Att jag skulle vara trevlig mot moderatorer när jag själv blivit outad och mordhotad av er utan att få någon som helst upprättelse, det kan du glömma.

Vidare, om du tror att min attityd är avgörande för hur moderatorer är kompetenta nog att begå regelbrott eller inte, så har du jävligt fel.
Inkompetensen beror helt och hållet på moderatorn, inte på mig.

*fakta

Edit: poängen är inte att visa att moderatorer kan göra fel, alla kan göra fel, poängen är att visa på inkompetens vad gäller att kunna bedöma ot.
Senast redigerad av Blalotus 2016-08-25 kl. 14:08.
Citera
2016-08-25, 14:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
jag är medveten om att han inte har möjlighet att radera, därför skrev jag (som du kan se i pm-växlingen) att han skulle själv säga till en moderator.
Och självklart rapporterade jag inlägget, varpå blomvattnare "släckte" den rapporten.
Av misstag enligt blomvattnare själv, jag tror det har mer med laganda att göra.

Så här skrev du i pm:et:

Citat:
Tråden handlar inte om vapenlagar, så ta bort inlägget och ge fan i att göra om det.

Eller är det också lögn?
Citera
2016-08-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Så här skrev du i pm:et:

Eller är det också lögn?
Nej, då skrev jag fel helt enkelt. Även solen har sina fläckar.
Citera
2016-08-25, 15:22
Medlem
johanness avatar
Citat:
det händer lite då och då att jag raderar moderatorers inlägg i mina forumdelar. det händer också att de får varning. är det någon, någonstans, som påstått att moderatorer aldrig går OT, eller att det inte får hända?

i mina forumdelar är det min och respektive forumkollegas bedömning av vad som är OT som gäller. om en kollega som modererar något annat delforum skriver OT-inlägg i mitt delforum är det inte så relevant huruvida de själv tycker att de är on topic, eftersom det är jag som ska göra bedömningen och inte de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in