Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-25, 06:14
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Aldrig ok att angripa en folkgrupp och det vet du.
Huvudduk är ingen folkgrupp.
Citera
2016-08-25, 06:18
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Huvudduk är ingen folkgrupp.

Det var svårt det här...

Jag skrev "Ett korkat och kontraproduktivt beslut.
Muslimer kommer inte att integreras, dom kommer att bada för sig själva.
Hur blir det med andra liknande dräkter. Tex prästkläder, UV-dräkt, torrdräkt, våtdräkt, cykloper, kippla, turbaner, kepsar, solglasögon etc?"

Nå. Om man bara rensar ut muslimer så är det mot en folkgrupp.
Citera
2016-08-25, 06:19
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Aldrig ok att angripa en folkgrupp och det vet du. Man hänvisar till sekularitet och hygien, eller hur?

Vilken folkgrupp tillhör muslimer? Antar att alla dom som tillber det flygande spaghettimonstret kan klassa sig som en folkgrupp.
Citera
2016-08-25, 06:36
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Det var svårt det här...

Hur blir det med andra liknande dräkter. Tex prästkläder, UV-dräkt, torrdräkt, våtdräkt, cykloper, kippla, turbaner, kepsar, solglasögon etc?"

Om man promp måste ha en burka på en strand så förefaller det lämpligare att ägna sig åt detta i t.ex. Saudiarabien kan jag tycka. Problemet löst.
Citera
2016-08-25, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Fler än jag som tror detta kommer skapa sjuk ilska hos muslimerna? Inbördeskrig eller fler terrordåd är väl att räkna med.
Du kan inte föreställa dig att en muslim i lastbil på samma strandpromenad väckte en sjuk ilska hos fransmännen någon månad tidigare? Trollar du eller är du helt kokt?
Citera
2016-08-25, 06:53
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Om man promp måste ha en burka på en strand så förefaller det lämpligare att ägna sig åt detta i t.ex. Saudiarabien kan jag tycka. Problemet löst.

Var tar man vägen om man använder tex: prästkläder, UV-dräkt, badrockar, torrdräkt, våtdräkt, cykloper, kippla, turbaner, kepsar, solglasögon etc?
Citera
2016-08-25, 07:02
Medlem
Citat:
Var tar man vägen om man använder tex: prästkläder, UV-dräkt, badrockar, torrdräkt, våtdräkt, cykloper, kippla, turbaner, kepsar, solglasögon etc?

Skärp dig, lagen är inte inriktad på att stoppa t ex medellätta dykare (som förvisso kan ha cyklopöga plus en del av kroppen inklädd med tunna lager av vattensäkert gummi eller liknande)
Citera
2016-08-25, 07:08
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Det var svårt det här...

Jag läste bara inlägget jag kommenterade. Begreppet "folkgrupp" tycks användas ganska generellt, kanske till och med för trosuppfattning som du gör med muslimer. Snart kanske även politisk åsikt kan identifiera en folkgrupp? I så fall kan det bli förbjudet att ifrågasätta rasister och nazistsymboler också eftersom det kan uppfattas som hets mot folkgrupp.
Citera
2016-08-25, 07:13
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Vilken folkgrupp tillhör muslimer? Antar att alla dom som tillber det flygande spaghettimonstret kan klassa sig som en folkgrupp.
Har man inga sakliga argument kan man alltid pressa in brunkortet istället genom att övertolka folkgrupps-begreppet att omfatta vad som helst. I kampen att försvara islam och påtvingad mångkultur är allt tillåtet.
Citera
2016-08-25, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Varför är du splittrad? Se det som att en nazist, som stöttade en rörelse som just begått en fruktansvärd massaker i en viss stad, la sig på stranden i samma stad iförd nazistkostym. Skulle du, om du tillhörde lokalbefolkningen, vara ok med det?

Att kvinnor inom islam är förtryckta är fakta, och beklagligt. Men ingenting löses av att de gömmer sig under lakan. De får ta kampen mot "patriarkatet" precis som sufragetterna under sekelskiftet, som i många fall gav sina liv för kvinnlig rösträtt t ex!

Ja, jag håller med i det du skriver men samtidigt så anser jag att nazisten isf ska kunna ligga på stranden i sin nazikostym och det ska polisen skita i. Jag förstår att det är provocerande men mitt förnuft anser ändå att varje människa ska kunna klä sig precis som han/hon vill.min känsla däremot håller med om att slöjan borde förbjudas just av de skäl du ovan nämner! DärFör känner jag mig splittrad.
Citera
2016-08-25, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EWT
Alla män som kissar blev plötsligt vita män som pissar (konstigt ordval), eller?

Pepparspreja alla jävla svarta bidragstagare istället!

Kanske för att det i princip bara är vita män som äcklar sig på detta sätt, invandrare och dessa "svarta bidragstagare" är mycket mer hygieniska, renare och fräschare än vita män.
Citera
2016-08-25, 07:32
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Kanske för att det i princip bara är vita män som äcklar sig på detta sätt, invandrare och dessa "svarta bidragstagare" är mycket mer hygieniska, renare och fräschare än vita män.

Vita män som tagit tillbaka utrotade sjukdomar till Sverige. Onej jag är inte vit Vilka är det som fribajsar i parker och trappuppgångar, lämnar efter sig sopor vid bosättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in