2016-08-24, 21:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men om morsan skänker arvet till de andra barnen? Är man bröstarvinge till syskon också? Förresten så går ju inte syskonen till MGM säkra heller för den delen för arvet blir ju större om de är ute ur bilden också. Det blir mycket jobb för livvakterna detta.

Nä (man är inte bröstarvinge till syskon). Om hon skänker utan motprestation så finns risk att det ses som att de får arv i förskott så att det ändå justeras.
Citera
2016-08-24, 21:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, jag tror inte modern har tortyrliknande skador. Att hon har sytts i munnen behöver ingalunda tyda på det. Att hon har hugg som träffat ansiktet beror förmodligen på att...

1. Halsen och huvudet var det som syntes ovan täcket. GM siktade måhända på halsen, att även ansiktet träffades kan vara att hon krängde.

eller...

2. Hon börjar vråla. Som reflex hugger då GM henne på munnen. Det är nog reptilhjärnan som är inkopplad i dessa skeenden. Jag har exempelvis läst att soldater i närstrider reflexmässigt siktar mot fiendens vapen. Mer rimligt vore ju att skuta en fiende i bålen/överkroppen än att söka sikta mot vapnet de har i handen.

Jag har för mig att det sades i någon artikel som byggde på utsaga från polis. Att hon hade allvarliga tortyrliknande skador som hon opererades för.

Om hon kränger och vrålar sover hon nog inte vidare djupt. Då lär inte ev frånvaro av observation bero på sömn.
Citera
2016-08-24, 21:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Men om hon blir dömd för delaktighet i mordförsök?
Tror man ärver då, läs själv här:

https://lagen.nu/1958:637#K15P1S1

Så vitt jag kan se gäller det bara vid dödande och inte försök. Men eftersom att farsan dog så skulle hon ju iaf inte ärva hans del av arvet, men är inte säker.
Citera
2016-08-24, 21:40
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har för mig att det sades i någon artikel som byggde på utsaga från polis. Att hon hade allvarliga tortyrliknande skador som hon opererades för.

Om hon kränger och vrålar sover hon nog inte vidare djupt. Då lär inte ev frånvaro av observation bero på sömn.
Hon kanske har möjlighet att observera GM 5-10 sekunder i det mörka rummet. I och med att hon initialt sover när hon blir knivad så kanske de två första sekunderna är något förvirrade. Man kan ju blanda in drömmen precis efter att man vaknar abrupt alternativt att hjärnan rent allmänt har har lite orienteringssvårigheter direkt efter uppstart från viloläge.

Om GM har maskering så kan det ju vara helt kört. Hon kanske kan uppge: "En svartklädd figur slår och slår, i nästa ögonblick är han borta, jag hör steg som rusar ned för trappan, Göran vaknar inte, jag upptäcker att jag har hål rakt in i kroppen - jag larmar 112." Typ.
Citera
2016-08-24, 21:41
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tror man ärver då, läs själv här:

https://lagen.nu/1958:637#K15P1S1

Så vitt jag kan se gäller det bara vid dödande och inte försök. Men eftersom att farsan dog så skulle hon ju iaf inte ärva hans del av arvet, men är inte säker.
Vi får hoppas att JM läste den där länken.
Citera
2016-08-24, 22:06
Medlem
lasternassummas avatar
Det här får väl ses som ett möjligt komplement till karaktärsbeskrivningen
av JM, snarare än att det direkt har med mordet på Göran att göra.

Tvist om energiförbrukning
2012 v39 köpte JM och Aki Olavi skogvaktaren 6, Kungsladugårdsgatan 7
av T & I Toi**anen (*=k).
Köparna flyttar in, installerar bubbelpool och har ett antal barn boende
i huset. De framför missnöje till säljaren att energiförbrukningen är
betydligt högre nu än den som säljaren uppgivit att dom hade med
två boende i huset. JM startar en tvist och begär ekonomisk kompensation
för den ökade energiförbrukningen, men förlorar tvisten.

Inbrott i säljarens nya hus
2014-07-≈26 Säljaren har inbrott i sitt nya hus varvid bl.a. vapenskåp
med fyra vapen och nycklar till två mercor stals.

Inbrott hos GM's syster UF. En av de nystulna bilarna används
2014-08-02 JM's syster har inbrott i sin villa i Snälltorpet. En av de stulna
mercorna används. Ingen var hemma vid inbrottet. Polisen prejar mercan,
men gärningsmännen flyr till fots.

Polisen tror att dom ska hitta förövarna, men jag har inte kunnat hitta
att brotten klarats upp.

Vad var syftet med inbrottet hos JM's syster UF? Var det "bara" inbrott,
var de ute efter något speciellt, eller var det meningen att dom skulle
ta livet av UF?

När jag letade information om detta hittade jag också att det vid ett
tillfälle varit skottlossning nära UF's hus, men det kanske är ett normalt
inslag i gatulivet i Eskilstuna...

Citera
2016-08-24, 22:17
Medlem
Jaha, då befinner sig psykopatkvinnan i Thailand och lever livets glada dagar. Låter ju alldeles normalt att åka på semester och njuta när ens far precis blivit mördad och ens mor precis blivit allvarligt skadad i ett mordförsök. Endast en gravt empatistörd person skulle agera så. Hur många unga thailändare tror ni att hon manipulerar och knullar under sin vistelse där nere? Den kärringen torde ha alla könssjukdomar som finns på detta jordklot. Vad gör hennes "älskling" när hon är på semester? Sitter han ensam och skakar och undrar om polisen snart kommer och tar honom igen?
Citera
2016-08-24, 22:23
Medlem
lasternassummas avatar
Jag skulle inte ha åkt till Thailand...
Så här skulle jag ha tänkt om jag var JM. Tänk om polisen
får fram något som dom anser är ett bevis som binder
JM vid mordet på Göran. De begär att JM ska gripas i
Thailand i avvaktan på utlämning. Hon placeras i
Bang Kwang eller liknande institution för kvinnliga
mördare i Thailand. Utlämningen drar ut på tiden och
under tiden får JM bekanta sig med hur brottslingar
behandlas utanför Sverige…
Jag gissar att Hinseberg framstår som en lyxsemester,
i jämförelse.

Citera
2016-08-24, 22:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag skulle inte ha åkt till Thailand...
Så här skulle jag ha tänkt om jag var JM. Tänk om polisen
får fram något som dom anser är ett bevis som binder
JM vid mordet på Göran. De begär att JM ska gripas i
Thailand i avvaktan på utlämning. Hon placeras i
Bang Kwang eller liknande institution för kvinnliga
mördare i Thailand. Utlämningen drar ut på tiden och
under tiden får JM bekanta sig med hur brottslingar
behandlas utanför Sverige…
Jag gissar att Hinseberg framstår som en lyxsemester,
i jämförelse.

Om(m) hon nu är iblandad, på det vis både du och jag tror, gissar jag att själva risktagandet är en viktig del av "spelet" för henne. Har hon tidigare i livet haft en tendens åt det det lite extrema hållet, som ju antyds av mer än ett "vittne", tror jag också det är lätt att bli fartblind när pengarna väller in och man kommer undan med allt.

Edit: Hon kan vara helt oskyldig (jag tvivlar) men just nu verkar det lite Catch Me If You Can över allting.
Citera
2016-08-24, 22:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om(m) hon nu är iblandad, på det vis både du och jag tror, gissar jag att själva risktagandet är en viktig del av "spelet" för henne. Har hon tidigare i livet haft en tendens åt det det lite extrema hållet, som ju antyds av mer än ett "vittne", tror jag också det är lätt att bli fartblind när pengarna väller in och man kommer undan med allt.

Edit: Hon kan vara helt oskyldig (jag tvivlar) men just nu verkar det lite Catch Me If You Can över allting.

Flykten
Man ska väl inte helt utesluta möjligheten att Thailandsresan
är en del av en planerad flykt till ett land utan utslämningsavtal
med Sverige. Med lite förberedelser borde det inte vara så svårt
att smita från den svenska polisövervakningen och sedan ta sig
till ett annat land. Med lite pengar undanstoppade på ett någorlunda
"säkert" ställe går det säkert bra att klara sig, på t.ex. Filippinerna.

Citera
2016-08-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaha, då befinner sig psykopatkvinnan i Thailand och lever livets glada dagar. Låter ju alldeles normalt att åka på semester och njuta när ens far precis blivit mördad och ens mor precis blivit allvarligt skadad i ett mordförsök. Endast en gravt empatistörd person skulle agera så. Hur många unga thailändare tror ni att hon manipulerar och knullar under sin vistelse där nere? Den kärringen torde ha alla könssjukdomar som finns på detta jordklot. Vad gör hennes "älskling" när hon är på semester? Sitter han ensam och skakar och undrar om polisen snart kommer och tar honom igen?
Det fanns ju nåfon fundering om det kunde vara "älsklingen" som kört en bil som kunde vara en av hennes, som hittades, inte helt kvaddad, men lite. Vet inte hur det gick med bilen om polisen redde ut det. Kanske bara en spekulation
Citera
2016-08-24, 22:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Flykten
Man ska väl inte helt utesluta möjligheten att Thailandsresan
är en del av en planerad flykt till ett land utan utslämningsavtal
med Sverige. Med lite förberedelser borde det inte vara så svårt
att smita från den svenska polisövervakningen och sedan ta sig
till ett annat land. Med lite pengar undanstoppade på ett någorlunda
"säkert" ställe går det säkert bra att klara sig, på t.ex. Filippinerna.

Jag tvivlar starkt på att hon hunnit stuva undan några större summor eller att hon har någon möjlighet att ordna nya inkomster på Filippinerna eller annorstädes men det är nästan så jag önskar hon försöker.
Tiden får utvisa hur det blir men jag tror snart vi har henne tillbaka här. Med käften och attityden intakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in