Citat:
Ursprungligen postat av
forum202
Ja.
Efter att utredningen om sexuellt utnyttjande hade lagts ned uttalade sig Fritz för ekuriren (30 juni).
Några veckor senare misshandlades pojkarna brutalt. Ekuriren skriver då att Fritz föreslås bli deras målsägandebiträde (14 juli).
Bra info där. Det var ju med detta som JM fick ögonen på sej. Enligt dina länkar så var det alltså våldtäkt mot barn så vitt jag kan bedöma. Det verkar klart att hon tvingat sej på smågrabbarna under hot. Dom har varit helt utelämnade till hennes godtycke. Det förvånar än mer att kärringen gick fri.Jag har saknat info om just detta. Bock och tack.
Detta blir extra intressant efter det att pojkarna misshandlats. Uppenbarligen som hämnd för att de försökt att sätta dit JM. Att en 25-åring var misstänkt är ju även det, intressant. Man undrar om polisen förhört honom även om drunkningen och om mordet.
Den som spöade smågrabbarna var ju uppenbarligen våldsbenägen och använde dessutom kniv.
Jag liksom flera härinne har ju snarast tänkt på 18-åringen som tänkbar torped. Det kanske är fel. Fan vet hur många kärringen har satt på?
Undrar också om inte Fritz behöver omvärderas i sin aura av kvinnosakskvinna? Hon verkar mer vara en god fé som försvarar brottsoffer oavsett kön. Sen att kvinnor dominerar som brottsoffer
vad gäller sexbrott det kan ju inte Fritzan hjälpa. Att hon tar sej an grabbarnas sak pekar mot det senare.
Utmärkande för advokat Fritz är att hon sällan är försvarare av brottslingar fast mer målsägandebiträde för utsatta brottsoffer. Det skänker sympati åt hennes engagemang tycker
jag även om jag inte är nåt fan direkt. Men hon verkar ha funnit sin nisch.