2016-08-24, 20:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Att Schurrer först häktades i Tyskland - o sedan fick släppas pga ett fel var ett taktiskt drag av åklagaren (Frieda Gummesson). Självklart visste hon att häktningen inte var ok regelmässigt men det gav polisen möjlighet att dakta Schurrer. Dessutom erkände hon (enda gängen!) vad hon gjort för den tyska polis som anhöll henne.

Jo, sant. denna "41-åringen" är rökt.
Citera
2016-08-24, 20:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, hon gör det som verkar bäst just i stunden - lustprincipen. När tidningen frågar om hon ska lämna landet säger hon nej eftersom det låter bäst. Sen drar hon utomlands eftersom det känns bäst.

Hur gick det med Volvon vid macken från i går? Är den kvar? Pressen har väl inte skrivit mer om den va? Det är ju ändå en rätt uppseendeväckande pryl att ett av hennes fordon står parkerat vid en bensinmack i ett socialt utsatt område långt från hennes bostad - krockskadad och jordig.

Skulle ju dock mycket väl kunna vara ytterligare ett placerat villospår från JM. Först tvättade hon stadsjeepen på bästa åskådarplats, i syfte att väcka intresse för bilen. Nu gör hon så att innan hon drar till Thailand så låter hon Älskling köra ut den andra Volvon på en åker samt baka in den i en sten och därefter parkera den vid en mack i ett utanförskapsområde. På så vis blandar hon om korten ännu mer. Hon älskar det här med villospår och att manipulera folk på en hög nivå.
Polisen påstår sig känna till den jordiga bilen. Ur vlt:
Citat:
Beträffande den personbil som ägs av den misstänkta 41-åringen, och som står parkerad vid en bensinmack i Eskilstuna, känner polisen till den:
- Ja, vi vet om den men har gjort bedömningen att den inte är intressant i utredningen. Åtminstone inte just nu, säger Anders Hedström.

Jag hoppas polisen är smartare än de förefaller.
Citera
2016-08-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ja, hon gör det som verkar bäst just i stunden - lustprincipen. När tidningen frågar om hon ska lämna landet säger hon nej eftersom det låter bäst. Sen drar hon utomlands eftersom det känns bäst.
:
Fel! Hon sa:" Inte i nuläget". Antagligen menade hon det nu när hon satt och fikade och åt kakor med pojkvännen som också strax innan nuet, också hade släppsts av polisen
Citera
2016-08-24, 20:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hon har inte kunnat säga hur hennes man mördades, förmodligen eftersom hon inte vaknade under mordet. Om hon har kunnat säga hur hon själv kom till skada har inte kommunicerats ut. Rimligen bör hon ha fått någon slags skymt av GM.

Jag skulle gissa att hennes vittnesmål är väldigt vagt då hon precis vaknat och det är mörkt i sovrummet. Hon kanske bara uppfattat något som fladdrar till i mörkret.

Det kanske skulle kunna vara en poäng att försätta henne i hypnos och därefter höra henne. Det borde de pröva.

Ev hypnos må ju ske på hennes initiativ i så fall.
Men om det är så att hon inte vaknat och därför inte kunnat uppge något om förövarna vet man om de var tysta eller om det är för att hon varit drogad (hon kan ju tagit sämntabletter själv)? Men annars verkar det konstigt om hon har tortyrliknande skador men inte haft någon uppfattning om vem som gjort det, även om de sätter ögonbindel på henne och inte kommunicerar verbalt må man väl ha uppfattning om det är en eller flera och ungefärlig storlek, styrka m.m.
Citera
2016-08-24, 20:58
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Ja.

Efter att utredningen om sexuellt utnyttjande hade lagts ned uttalade sig Fritz för ekuriren (30 juni).

Några veckor senare misshandlades pojkarna brutalt. Ekuriren skriver då att Fritz föreslås bli deras målsägandebiträde (14 juli).
Bra info där. Det var ju med detta som JM fick ögonen på sej. Enligt dina länkar så var det alltså våldtäkt mot barn så vitt jag kan bedöma. Det verkar klart att hon tvingat sej på smågrabbarna under hot. Dom har varit helt utelämnade till hennes godtycke. Det förvånar än mer att kärringen gick fri.Jag har saknat info om just detta. Bock och tack.

Detta blir extra intressant efter det att pojkarna misshandlats. Uppenbarligen som hämnd för att de försökt att sätta dit JM. Att en 25-åring var misstänkt är ju även det, intressant. Man undrar om polisen förhört honom även om drunkningen och om mordet.

Den som spöade smågrabbarna var ju uppenbarligen våldsbenägen och använde dessutom kniv.
Jag liksom flera härinne har ju snarast tänkt på 18-åringen som tänkbar torped. Det kanske är fel. Fan vet hur många kärringen har satt på?

Undrar också om inte Fritz behöver omvärderas i sin aura av kvinnosakskvinna? Hon verkar mer vara en god fé som försvarar brottsoffer oavsett kön. Sen att kvinnor dominerar som brottsoffer
vad gäller sexbrott det kan ju inte Fritzan hjälpa. Att hon tar sej an grabbarnas sak pekar mot det senare.

Utmärkande för advokat Fritz är att hon sällan är försvarare av brottslingar fast mer målsägandebiträde för utsatta brottsoffer. Det skänker sympati åt hennes engagemang tycker
jag även om jag inte är nåt fan direkt. Men hon verkar ha funnit sin nisch.
Senast redigerad av Starback 2016-08-24 kl. 21:07.
Citera
2016-08-24, 21:00
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen45
Ursäkta att jag lät så sur

Det här är ju flashback, och det skall väl vara lite informellt. Om jag hade följt fallet som åsyftas hade jag nog fattat bättre. Blev lite irriterad bara när jag inte förstod.
Du behöver inte be om ursäkt. Jag hajade att det var styckdråpet i Boden det refererades till men det kan inte förväntas att man ska ha koll på helt andra mordfall, särskilt inte via initialer.

På den här bilden från SVT kan man nog måhända se den båt som JM angav att den nu döde Aki Olavi P ska ha åkt ut på Hjälmaren med den där dagen i augusti förra året: http://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1472040089/svts/article10011364.svt/alternates/extralarge/thailands-jpg
Citera
2016-08-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Fel! Hon sa:" Inte i nuläget". Antagligen menade hon det nu när hon satt och fikade och åt kakor med pojkvännen som också strax innan nuet, också hade släppsts av polisen
Du menar att JM avsåg att hon inte skulle resa direkt efter fikat?
Citera
2016-08-24, 21:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Laglotten till bröstarvingar kan inte testamenteras bort enligt svensk rätt. Men hon kan ju slösa bort det hon äger medan hon lever.
Nej fan det verkar som du har rätt. Skummade igenom ärvdabalken och det verkar som att bröstarvingarna ärver hela rasket. Om de inte skriftligen avsäger sig sin del av arvet. Ja det blir ju tufft det här för morsan då, livvakt dygnet runt tillsvidare med andra ord.
Citera
2016-08-24, 21:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nej fan det verkar som du har rätt. Skummade igenom ärvdabalken och det verkar som att bröstarvingarna ärver hela rasket. Om de inte skriftligen avsäger sig sin del av arvet. Ja det blir ju tufft det här för morsan då, livvakt dygnet runt tillsvidare med andra ord.

Laglotten anses väl vara hälften av egendom någon har. Hälften kan således testamenteras bort. Men först ska väl latenta giftorätten tas ut (hon sitter ju i orubbat bo med giftorätten efter maken såvitt han inte har ungar vid sidan av som har rätt att få ut sin del).
Citera
2016-08-24, 21:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Laglotten anses väl vara hälften av egendom någon har. Hälften kan således testamenteras bort. Men först ska väl latenta giftorätten tas ut (hon sitter ju i orubbat bo med giftorätten efter maken såvitt han inte har ungar vid sidan av som har rätt att få ut sin del).
Men om morsan skänker arvet till de andra barnen? Är man bröstarvinge till syskon också? Förresten så går ju inte syskonen till MGM säkra heller för den delen för arvet blir ju större om de är ute ur bilden också. Det blir mycket jobb för livvakterna detta.
Citera
2016-08-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men om hon blir dömd för delaktighet i mordförsök?
Citera
2016-08-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ev hypnos må ju ske på hennes initiativ i så fall.
Men om det är så att hon inte vaknat och därför inte kunnat uppge något om förövarna vet man om de var tysta eller om det är för att hon varit drogad (hon kan ju tagit sämntabletter själv)? Men annars verkar det konstigt om hon har tortyrliknande skador men inte haft någon uppfattning om vem som gjort det, även om de sätter ögonbindel på henne och inte kommunicerar verbalt må man väl ha uppfattning om det är en eller flera och ungefärlig storlek, styrka m.m.
Nej, jag tror inte modern har tortyrliknande skador. Att hon har sytts i munnen behöver ingalunda tyda på det. Att hon har hugg som träffat ansiktet beror förmodligen på att...

1. Halsen och huvudet var det som syntes ovan täcket. GM siktade måhända på halsen, att även ansiktet träffades kan vara att hon krängde.

eller...

2. Hon börjar vråla. Som reflex hugger då GM henne på munnen. Det är nog reptilhjärnan som är inkopplad i dessa skeenden. Jag har exempelvis läst att soldater i närstrider reflexmässigt siktar mot fiendens vapen. Mer rimligt vore ju att skuta en fiende i bålen/överkroppen än att söka sikta mot vapnet de har i handen.

Edit: Ja, hypnos måste ju självfallet ske med hennes medgivande. Allt annat skulle ju vara oetiskt, he he (fast en ganska kul tanke)!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-24 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in