2016-08-24, 21:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Eh, jag tror inte hästar är kapabla att känna sig sexuellt kränkta, och även om så var fallet - är det fortfarande inte djurplågeri. Med det resonemanget är det också djurplågeri varje gång du artificiellt inseminerar ett djur, eller?

Sedan lär en mans könsorgan i förhållande till en hästs anal knappt vara något hästen känner av, jämfört med om en häst skulle göra detsamma med en människa.
Hästen led förmodligen inte fysiskt eller psykiskt, därav är det inte heller djurplågeri.

Med det sagt är jag däremot ingen förespråkare av tidelag.

I avel får de inte själva välja partner heller men jag har inte hört att man anser det vara våldtäkt.
Citera
2016-08-24, 21:36
Medlem
Då jag har starka kopplingar till Ljungby så är jag väldigt nyfiken om någon bra information läckt ut? Någon här inne måste sitta på något smaskigt.
Senast redigerad av SHH88 2016-08-24 kl. 21:41.
Citera
2016-08-24, 21:38
Medlem
Gubbfan som gjorde detta är en djurplågare och borde bli kastrerad omgående innan han förstör livet för fler hästar! Bara för att hästen inte kan prata betyder det inte att den inte mår dåligt av att bli våldtagen av en människa.
Citera
2016-08-24, 21:39
Medlem
Hur mycket homofob man än är bör denna skillnad gå att begripa: en annan människa kan man fråga och därmed säkerställa samtycke. Ett djur kan inte svara ja eller nej på en sexuell invit.

Ska man dra paralleller är det väl snarare pedofiler man bör bunta ihop tidelagare med, inte vuxna män som har frivillig sex med varandra. Att tända på barn eller djur innebär per automatik att utlevnad är detsamma som övergrepp. Frågan man ställer sig är ju huruvida dessa personer går att bota på något vis?

(I det gamla bondesamhället där människor levde nära inpå djur verkar tidelag ha varit rätt vanligt, och straffades med döden. Så att göra det till en muslimsk åkomma är, tja, historielöst.)
Citera
2016-08-24, 21:41
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Gubbfan som gjorde detta är en djurplågare och borde bli kastrerad omgående innan han förstör livet för fler hästar! Bara för att hästen inte kan prata betyder det inte att den inte mår dåligt av att bli våldtagen av en människa.
Men om hästen inte kan prata kan du ju heller inte veta huruvida den gillade akten big time.
Citera
2016-08-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Kan vara den dummaste lögnen media publicerat på bra länge.

Vem i helvete klarar av:

- att få ett okänt hjortdjur, som hästen är, som är rädd för allt och alla, att ställa sig redo för en våldtäkt?
- hur hann vederbörande hämta en pall för att nå upp?
- om hästjäveln kände sig "kränkt" (hör jag en WT till säga detta begår jag folkmord), varför sparkade den inte ihjäl GM?
- Om hästen gillade knullet och gav sitt samtycke enligt feminazilagarna, är det då våldtäkt?

Bonus: - Hur jävla vidrigt dum i huvudet är ägaren, och kan vi få en bild med hemmahörandeort?

Jag ligger inte med djur, de är lite för fula för det. Men uppenbarligen har djurägare fantasier om detta som jag inte hade en aning om. Fy fan... Tänk då hur jävla ful ägarens sambo måste vara, om det bästa han fann var denna äckliga idiot till quinna.

Vet du vem det är?
Citera
2016-08-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Förr var det väl kriminaliserat för den sexuella gärningen i sig och har väl varit ganska länge (medan det numera väl kriminaliseras som djurplågeri?).

Tidelag var tillåtet 1944-2014, om inte djuret plågades. Han hade kanske missat att lagen har ändrats.
Citera
Medlem
Är det inte väldigt svårt att våldta en häst? Dels är ju hästar väldigt stora och om det gör ont för hästen så får ju personen sig en riktig hästaspark i solarplexus.
Citera
Medlem
submariners avatar
Hej,

Smålänningen rapporterar väl från mörkaste Småland, händelsen inträffade knappast i "tätort" så oddsen är väl goda för att ägarinnan kände igen GM (granne eller byfåne måhända).

Måste varit en ponny som höll de större hästarna sällskap för att han ska ha kommit åt, dessutom måste GM ha en riktig FB dase för att kunna genomföra det hela på ett bra sätt. Eller så använde GM bara Eskils tips
Citera
2016-08-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Kan vara den dummaste lögnen media publicerat på bra länge.

Vem i helvete klarar av:

- att få ett okänt hjortdjur, som hästen är, som är rädd för allt och alla, att ställa sig redo för en våldtäkt?
- hur hann vederbörande hämta en pall för att nå upp?
- om hästjäveln kände sig "kränkt" (hör jag en WT till säga detta begår jag folkmord), varför sparkade den inte ihjäl GM?
- Om hästen gillade knullet och gav sitt samtycke enligt feminazilagarna, är det då våldtäkt?

Bonus: - Hur jävla vidrigt dum i huvudet är ägaren, och kan vi få en bild med hemmahörandeort?

Jag ligger inte med djur, de är lite för fula för det. Men uppenbarligen har djurägare fantasier om detta som jag inte hade en aning om. Fy fan... Tänk då hur jävla ful ägarens sambo måste vara, om det bästa han fann var denna äckliga idiot till quinna.

Men det är väl inte våldtäkt som diskuteras utan tidelag, jag vet inte om det ens i sig är kfiminaliserat längre utan lagförs om det är djurplågeri.
Citera
2016-08-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet du vem det är?

Vet du vem du själv är? Varför ställer du en så jävla dum fråga?
Citera
2016-08-24, 21:56
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
En kvinna fick en chock när hon vid 18 tiden i söndags kom till hagen. Hon såg en man som hade sexuellt umgänge med en av hennes hästar. Det var det värsta hon varit med om och hon vill nu varna andra hästägare. Kvinnan vill inte lämna något signalement mer än att det handlar om en äldre man. Det är känt att i vissa kulturer är tidelag vanligt så gissar på att det inte handlar om en svensk man men visst jag kanske har fel.
http://smalanningen.se/article/man-forgrep-sig-sexuellt-pa-hast/

Självklart fall av MENA beteende !
De sätter på allt om de inte hittar något lämpligt våldtäktsoffer

Äldre MENA individer har bara djur kvar när de inte har förmåga att ge sig på någon aningslös kvinna längre !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in