2016-08-24, 20:48
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ägarinnan kände sig kränkt. Hur stoet ställde sig till det hela framstod inte av tidningen.
Själv undrar jag hur han nådde upp, hade han en stege?

Förr kallades de bland annat pallkarlar, ganska målade beskrivning
Citera
2016-08-24, 20:56
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Afghansk äldre man som i väntan på uppehållstillstånd lyssnat till sitt förvridna inre, och bytt ut geten till en häst? Känns inte som någon vi bör försörja fortsättningsvis.
Eller någon som hänger i Flashbacks alla zoofili-trådar.
De finns några sådana här i sex-delen av forumet såg jag.
Fast nu var han ju 70-bast så internet är nog inte hans grej.
Citera
2016-08-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Detta har hänt i Rättvik vid flera tillfällen, och då har det inte handlat om någon invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Har även hänt i det halländska inlandet på 50- och 60-talet.

Förmodligen har det inte varit helt ovanligt på svenska landsbygden.
Varför skulle vi annars ens ha uttrycket tidelag?
Citera
2016-08-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
En kvinna fick en chock när hon vid 18 tiden i söndags kom till hagen. Hon såg en man som hade sexuellt umgänge med en av hennes hästar. Det var det värsta hon varit med om och hon vill nu varna andra hästägare. Kvinnan vill inte lämna något signalement mer än att det handlar om en äldre man. Det är känt att i vissa kulturer är tidelag vanligt så gissar på att det inte handlar om en svensk man men visst jag kanske har fel.
http://smalanningen.se/article/man-forgrep-sig-sexuellt-pa-hast/

Det låter som att polisen kommer få tag i rätt gärningsman.
Citera
2016-08-24, 21:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Det måste ha varit en ganska liten häst, annars blir det väl svårt rent praktiskt.
Om hon nu inte vill ge signalement på GM så kan hon väl åtminstone ge signalement på bilen.

Ja det förstås. Det kan ju varit en shetländare eller islänning men jag funderade också om han hade pall med sig eller lett hästen till en stubbe eller nåt.
Men lite dumt att inte ge signalement. Och förtar på något vis trovärdigheten av berättelsen.

Visst kan man tycka att man borde se om det är någon i hagen men många har ju hagar med träddungar så man kanske inte har full uppsikt över vatenda kvadratmeter. Sedan är väl många hästägare inte yrkesmässiga bönder direkt och kanske jobbar om dagarna och så hästarna går obevakade flera timmar om dagarna.
Citera
2016-08-24, 21:08
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Läs på om sexuella läggningar! Homosexualitet och zoofili är knappast samma sak!

Edit: Djurplågeri är vad det är. Stackars häst!

Vet inte om det är djurplågeri direkt, såvida herren i fråga inte var onaturligt välhängd.
Citera
2016-08-24, 21:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Har även hänt i det halländska inlandet på 50- och 60-talet.

Förr var det väl kriminaliserat för den sexuella gärningen i sig och har väl varit ganska länge (medan det numera väl kriminaliseras som djurplågeri?).
Citera
2016-08-24, 21:19
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Klart det är djurplågeri! Eller skulle du själv vilja bli påsatt av en hingst i röven? Är väl för fan inte naturligt för en häst att bli knullad av en människa. Men du tror kanske att hästar är lika fria från känslor som bilar.

Eh, jag tror inte hästar är kapabla att känna sig sexuellt kränkta, och även om så var fallet - är det fortfarande inte djurplågeri. Med det resonemanget är det också djurplågeri varje gång du artificiellt inseminerar ett djur, eller?

Sedan lär en mans könsorgan i förhållande till en hästs anal knappt vara något hästen känner av, jämfört med om en häst skulle göra detsamma med en människa.
Hästen led förmodligen inte fysiskt eller psykiskt, därav är det inte heller djurplågeri.

Med det sagt är jag däremot ingen förespråkare av tidelag.
Citera
2016-08-24, 21:21
Medlem
Jag kan inte låta bli att tänka på hur jobbigt sånt här blir i tider av lexbase, registerutdrag vid nyanställning etc. Visst, alla har ungdomssynder men fatta vilken jobbig situation det blir när chefen kallar in dig på sitt kontor när provanställningen börjar lida mot sitt slut, du är hyffsat säker på en fast tjänst, och han hälsar på dig med: Tjena hästknullarn!

Ridå.

Förövrigt har jag svårt o förstå grejen med djursex, även om jag kanske inte är principiellt emot det om än helt mot djurplågeri, snårigt sånt här.
Citera
2016-08-24, 21:22
Medlem
Nu hakar ab på hundra år senare

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23400469.ab
Citera
2016-08-24, 21:25
Medlem
Det går inte att våldta en häst för helvete, vill inte hästen så blir du sparkad
Citera
2016-08-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
En kvinna fick en chock när hon vid 18 tiden i söndags kom till hagen. Hon såg en man som hade sexuellt umgänge med en av hennes hästar. Det var det värsta hon varit med om och hon vill nu varna andra hästägare. Kvinnan vill inte lämna något signalement mer än att det handlar om en äldre man. Det är känt att i vissa kulturer är tidelag vanligt så gissar på att det inte handlar om en svensk man men visst jag kanske har fel.
http://smalanningen.se/article/man-forgrep-sig-sexuellt-pa-hast/

Kan vara den dummaste lögnen media publicerat på bra länge.

Vem i helvete klarar av:

- att få ett okänt hjortdjur, som hästen är, som är rädd för allt och alla, att ställa sig redo för en våldtäkt?
- hur hann vederbörande hämta en pall för att nå upp?
- om hästjäveln kände sig "kränkt" (hör jag en WT till säga detta begår jag folkmord), varför sparkade den inte ihjäl GM?
- Om hästen gillade knullet och gav sitt samtycke enligt feminazilagarna, är det då våldtäkt?

Bonus: - Hur jävla vidrigt dum i huvudet är ägaren, och kan vi få en bild med hemmahörandeort?

Jag ligger inte med djur, de är lite för fula för det. Men uppenbarligen har djurägare fantasier om detta som jag inte hade en aning om. Fy fan... Tänk då hur jävla ful ägarens sambo måste vara, om det bästa han fann var denna äckliga idiot till quinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in