2016-08-24, 21:04
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
YPG är där och YPG ska dra sig tillbaka öster om floden som man hade kommit överens om innan befrielsen av Manbij.

Nej, PKK VÄGRADE att lämna Manbij ända tills idag.
Citera
2016-08-24, 21:07
Medlem
Rätt intressant karta med möjliga scenarion

https://pbs.twimg.com/media/CqpYtAWWAAAL8sr.jpg:large

https://twitter.com/Syria_Rebel_Obs
Citera
2016-08-24, 21:11
Medlem
longbow4ys avatar
Twitter är ikväll fyllt av sarkastiska kommentarer över "befrielsen" av gränsområdena
Exempel:
Citat:
Int community, Peshmerga &Iraqi army near Mosul should ask Turkish army/FSA 2hand over manual "how-to-defeat-IS-in-hours-without-casualties.

Tror att Erdogan och FSA gått i en rejäl fälla. Helt självmant.
Citera
2016-08-24, 21:11
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Nej, PKK VÄGRADE att lämna Manbij ända tills idag.

Ursäkta?

PKK är inte ens nämnda någon gång i samband med Manbij.

Manbij blev befriad för bara 10 dagar sedan och ingen har krävt att PKK ska lämna Manbij.

Och dom som ska/kommer lämna Manbij är och blir YPG men inte SDF och dess arabiska brigader och det i enighet med överenskommelsen man hade när man för flera månader sedan var på östra sidan av floden.

Vakna och häng med istället för att hitta på egna historier.

Så ehm... Två frågor:

1.
Till vem exakt vägrade nu PKK att lämna Manbij?

2.
Och när exakt var det man (PKK) vägrade?

Högst troligt att det är något du har hittat på just här och nu. Kom ihåg att Manbij blev befriad för bara 10 dagar sedan, så det lär vara dom senaste 10 dagarna antar jag.
Citera
2016-08-24, 21:12
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Men i ärlighetens namn så var det precis vad USA gjorde, man stödde det fullt ut. Man insåg inte att Turkiet en dag som denna morgon skulle få nog och avbryta deras planer. USA hade en väldigt lång tid på sig att motbevisa det man hade sagt själv. Att Turkiet lade in sig och talar efter det är bara absurt och något specifikt för västerländer, ta kappan efter vinden.

Vilket svammel, den turkiska offensiven tycks helt koordinerad med Väst och det är snarare Assad och Moskva som är irriterade av det som hänt. Det finns inte konspirationer i allting.
Citera
2016-08-24, 21:15
Avslutad
,
Senast redigerad av AdminHunter 2016-08-24 kl. 21:58.
Citera
2016-08-24, 21:19
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=SOf7jzc7faY&feature=youtu.be

Joe Biden anklagar Turkiet för terrorism, vilket är sanningen.
USA kommer fortsätta hjälpa YPG men nu inofficiellt bara. Förhoppningsvis tar PKK striderna in till Turkiet nu också. De har väntat på freds-förhandlingarna alldeles för länge.
Citera
2016-08-24, 21:19
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vilket svammel, den turkiska offensiven tycks helt koordinerad med Väst och det är snarare Assad och Moskva som är irriterade av det som hänt. Det finns inte konspirationer i allting.

Vad är det du gör nu Bernad_Law? Du konspirerar otroligt mycket och känner inte verkligheten eller kan lägga 1+1 och räkna ut något själv. Klart Assad och Putin uttrycker missnöje för att det ska se bra ut men tror du verkligen att Assad är orolig över det? Som du känner till har Putin och Erdogan träffats för någon vecka sedan. MIT (turkisk underrättelsetjänst) var i Syrien idag. Är allt bara ett sammanträffande?

Du måste bara säga att Turkiet koordineras av hjälp med Väst? Visst var du tvungen att säga det för Turkiet hade ju inte klarar av det på egen hand.
Citera
2016-08-24, 21:23
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Utan Assads och Rysslands tysta medgivande så hade turkarna aldrig kunnat gå in i Syrien. Den här operationen skulle ha skett 1 år sedan. Men Gulenister med troligen amerikansk godkännande sköt ner ryska planet bara dagarna innan.
Citera
2016-08-24, 21:26
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Twitter är ikväll fyllt av sarkastiska kommentarer över "befrielsen" av gränsområdena
Exempel:

Tror att Erdogan och FSA gått i en rejäl fälla. Helt självmant.

Vem är Twittraren? Beror på vem du följer, dem jag följer är seriösa och jag ser inte en enda sarkastiska twitter på min Twitterflöde.

Kan du utveckla hur man gått in i en fälla, vad grundar du det på?
Citera
2016-08-24, 21:31
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Utan Assads och Rysslands tysta medgivande så hade turkarna aldrig kunnat gå in i Syrien. Den här operationen skulle ha skett 1 år sedan. Men Gulenister med troligen amerikansk godkännande sköt ner ryska planet bara dagarna innan.

Precis. Med deras medgivande annars hade det inte gått sin väg. Putin hade satt in sina stridsplan för att ge tillbaka men så långt kan inte vissa tänka här har jag märkt. Läste du att Turkiet koordineras av väst? Händer något bra så är väst alltid inblandad, händer något dåligt så är väst långt ifrån det.

Tycker alla borde titta minst en gång på den här videon.

https://www.facebook.com/rethinktr/videos/1029292950524515/?hc_ref=NEWSFEED
Senast redigerad av Hizir 2016-08-24 kl. 21:34. Anledning: ,
Citera
2016-08-24, 21:33
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Vem är Twittraren? Beror på vem du följer, dem jag följer är seriösa och jag ser inte en enda sarkastiska twitter på min Twitterflöde.

Kan du utveckla hur man gått in i en fälla, vad grundar du det på?

https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/768496087908900864

ALLA som gett sig in i Syrien har fastnat där. Nu kan man räkna in Turkiet i den fällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in