2016-08-24, 19:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen45
Är det bara jag som tycker det är jobbigt med så här mycket förkortningar? Fattar ärligt talat inte vilka det syftas på eller ens vilket mål det gäller.

Fallet med alla förkortningar är det här.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Skälet till förkortningarna är att inte göra det så sökbart på nätet, Massi-Fritz låter jag gärna synas på nätet via Flashback, de andra kan få leva sina liv ostörda.
Citera
2016-08-24, 19:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är bara för att du inte gillar allt hon säger om de våldsutsatta kvinnorna. Du tror liksom att hon inte är kapabel att biträda mamman i fallet som faktiskt är ett brottsoffer som överlevde. Massi- Fritz är ett bra val, och det är mamman som väljer vem hon vill ska företräda henne.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4311844-mamman-byter-advokat-till-massi-fritz

Tja det är ett elände om en advokat är så upptagen att klienten anser att man inte får kontakt.
Inte ovanligt men man kan ju som sagt byta.

Jag avskyr hennes förenklingar och usla retorik, det är korrekt, hon tillför absolut inget i de fall hon medverkar i, det blir bara en massa ovidkommande trams när hon får orera fritt.

Om nu kvinnan anser att Massi-Fritz skulle vara ett bra val kan jag bara beklaga den stackaren, sämre val kan ingen göra.
Citera
2016-08-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Klart som fan hon ska sno åt sig klienten i detta kändisfall, hon käkar sådana som Carlstedt till frukost. Pengar? Ja, hon får ju inte mer i pröjs från de allmänna medlen än vad Carlstedt skulle ha fått. Jag tror Massi-Fritz är en riktig stenhård typ som går över lik. I detta sammanhang är det ju bra. Hon koncentrerar ju sin psykopatenergi på att ta hem caset.

Kan nog stämma. Men det som är riktigt creepy är att Elisabeth är född i Sverige, nära 50 år - och pratar getto...Får riktigt dåliga vibbar av hennes röst. MENA är hon när hon tjänar på det, svensk när hon tjänar på det, en riktig kameleont som spelar på fördomar.
Citera
2016-08-24, 19:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
En feminist som bryr sig om hedersvåld. Det låter som en ovanligt bra feminist för att vara Sverige.

Thomas Carlstedt verkar vara en lokal advokat i Köping, så jag tycker inte det är så konstigt att de vill byta till en kändisadvokat som gissningsvis har mer erfarenhet av så här komplicerade fall.

Jag lade märkte till redan för några veckor sedan att JMs syster gillade advokatbyrån Elisabeth Fritz på Facebook. Jag vet inte om hon gjorde det före eller efter flyktingpojkarna fick henne som advokat men om det var efter så är det ju ett tydligt avståndstagande mot JM.

Vad menar du?

Hon är för i helvete uppfostrad i hedersvåldstraditionen men vill applicera den på alla män, dvs hon kan inte skilja på hennes klanfränders beteende och vanliga normala män som tar avstånd från allt sådant.
Citera
2016-08-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det där borde vara en bra analys. Menar du att Fritz är även smågrabbarnas målsägarbiträde?
Ja.

Efter att utredningen om sexuellt utnyttjande hade lagts ned uttalade sig Fritz för ekuriren (30 juni).

Citat:
Under förhören har pojkarna varken haft målsägandebiträde eller stödperson.

– Vi ville ha med god man för att känna oss tryggare, men det fick vi inte.

Enligt Ulf Hjerppe, chef för kunskapscentrum och brottsofferfonden på Brottsoffermyndigheten, har man som målsägare alltid rätt att ta med sig en stödperson till förhör.

– Man kan välja vem som helst om det kan ske utan men för utredningen. Men som utgångspunkt borde barnet haft rätt att ta med sig någon till förhöret, säger han.

Han säger också att pojkarna i normalfallet borde ha erbjudits målsägandebiträde. Men något ombud hade pojkarna inte, enligt åklagaren.

– Polisen är skyldig att informera om möjligheten att få ett målsägandebiträde redan när man anmäler. Men det beror på vad det rör för brott.

Det är också olika när i processen målsägandebiträdet träder in.

– I det här fallet rör det ett sexualbrott, det är barn och det är personer som möjligen har svårt med svenska språket. Enligt min bedömning är det mycket som talar för att man har rätt till målsägandebiträde i den situationen och att det ska förordnas redan under förundersökningen, säger Ulf Hjerppe.

Han får medhåll av brottsofferadvokaten Elisabeth Massi Fritz.

– Katastrof att de inte får ett målsägandebiträde som kan stötta och biträda dem. Det är tyvärr vanligt att både polis och åklagare väntar med målsägarbiträde trots att behov finns för offret.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4174277-pojkarna-vi-har-sagt-sanningen

Några veckor senare misshandlades pojkarna brutalt. Ekuriren skriver då att Fritz föreslås bli deras målsägandebiträde (14 juli).

Citat:
Under onsdagen lämnade Thomas Bergström in en framställan om förordnande av målsägandebiträde för de två tonårspojkarna. Den som föreslås företräda pojkarna är advokaten Elisabeth Massi Fritz.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4210370-flyktingpojkarna-som-berattade-om-chefens-sexkrav-brutalt-misshandlade
Senast redigerad av forum202 2016-08-24 kl. 19:35. Anledning: rättade länk
Citera
2016-08-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fallet med alla förkortningar är det här.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Skälet till förkortningarna är att inte göra det så sökbart på nätet, Massi-Fritz låter jag gärna synas på nätet via Flashback, de andra kan få leva sina liv ostörda.

Ok, tack!

När förkortningarna gäller ett annat fall, utanför aktuell tråd, bör man nog säga vilket, annars blir det gärna lite kryptiskt tror jag.
Senast redigerad av Knasen45 2016-08-24 kl. 19:50.
Citera
2016-08-24, 20:07
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Räcker med att hon är anhörig till BO tror jag. Men att hon begär samma som sin mor väljer jag att se som en markering mot någon
Ja, Ulrika är väl målsägande i mordet på Göran. Även modern är det.

Att de väljer den advokat de väljer, EMF, är nog med all säkerhet en positionering i skuldfrågan. Modern har ju även tidigare uttalat sig, via det nuvarande målsägarbiträdet, på ett vis som tyder på att hon är inne på samma spår som polisen.
Citera
2016-08-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Nu har jag inte läst så mycket i den här tråden, men har mamman kunnat ge något vittnesmål om förövaren/förövarna?
Hon har inte kunnat säga hur hennes man mördades, förmodligen eftersom hon inte vaknade under mordet. Om hon har kunnat säga hur hon själv kom till skada har inte kommunicerats ut. Rimligen bör hon ha fått någon slags skymt av GM.

Jag skulle gissa att hennes vittnesmål är väldigt vagt då hon precis vaknat och det är mörkt i sovrummet. Hon kanske bara uppfattat något som fladdrar till i mörkret.

Det kanske skulle kunna vara en poäng att försätta henne i hypnos och därefter höra henne. Det borde de pröva.
Citera
2016-08-24, 20:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Ja.

Efter att utredningen om sexuellt utnyttjande hade lagts ned uttalade sig Fritz för ekuriren (30 juni).

Några veckor senare misshandlades pojkarna brutalt. Ekuriren skriver då att Fritz föreslås bli deras målsägandebiträde (14 juli).

Kanske de inte fick målsägandebiträde om det misdtänktes att de skulle kunna vara förövare (utifrån uppgift om utpressning), men väljer man nu att åtala efter det formellt synbara, sexuellt utnyttjande av någon i beroendeställning så kan man väl tycka de borde haft målsägandebiträde. Vet man om de erbjöds något biträde? (Ifall de erbjudits ett biträde som avsagt sig detta).
Citera
2016-08-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Vem i **** åker till Thailand efter att detta har hänt sina föräldrar?

Detta efter att man först blivit gripen på Arlanda och fortfarande är misstänkt??
Det är så jävla korkat att hon borde bli fälld direkt bara för de

Nu är jag inte så värst insatt i fallet, men denna kvinnan verkar ju Hela galen. I en klass för sig, har vi skådat något liknande? Det finns så otroligt mycket som media skulle kunna götta sig i här, men ändå är det i princip helt tyst?
Ja, hon gör det som verkar bäst just i stunden - lustprincipen. När tidningen frågar om hon ska lämna landet säger hon nej eftersom det låter bäst. Sen drar hon utomlands eftersom det känns bäst.

Hur gick det med Volvon vid macken från i går? Är den kvar? Pressen har väl inte skrivit mer om den va? Det är ju ändå en rätt uppseendeväckande pryl att ett av hennes fordon står parkerat vid en bensinmack i ett socialt utsatt område långt från hennes bostad - krockskadad och jordig.

Skulle ju dock mycket väl kunna vara ytterligare ett placerat villospår från JM. Först tvättade hon stadsjeepen på bästa åskådarplats, i syfte att väcka intresse för bilen. Nu gör hon så att innan hon drar till Thailand så låter hon Älskling köra ut den andra Volvon på en åker samt baka in den i en sten och därefter parkera den vid en mack i ett utanförskapsområde. På så vis blandar hon om korten ännu mer. Hon älskar det här med villospår och att manipulera folk på en hög nivå.
Citera
2016-08-24, 20:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Så det blev alltså inga pengar för livförsäkringen och nu överlevde ju morsan så då blev det väl inga pengar för arvet heller då. Var kommer MGMs pengar ifrån nu då? Och har morsan skrivit testamente som utesluter MGM från arv? Nog bäst för hennes egen säkerhet att göra det så snabbt som möjligt annars. Morsan borde väl dessutom ha livvakt dygnet runt.

Laglotten till bröstarvingar kan inte testamenteras bort enligt svensk rätt. Men hon kan ju slösa bort det hon äger medan hon lever.
Citera
2016-08-24, 20:49
Medlem
lasternassummas avatar
Arbogaänkan skyddas av en hemlig styrka

http://www.expressen.se/nyheter/arbogaankan-skyddas-av-en-hemlig-styrka/

En "styrka" låter ju som att beskyddarna är beredda på attack
från mer än en 41-årig kvinna, som dessutom befinner sig i
Thailand just nu.
Kan det vara ett nätverk av 7-9 eller fler kriminella som man
tror kan vilja skada kvinnan?

Citera