2016-08-24, 13:17
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Fick ett meddelande som tyder på att de har 110% koll på henne och övriga familjemedlemmar under deras vistelse Thailand

Jamen, då var det som någon skrev, ett par poliser som fick en
Thailandssemester...

Citera
2016-08-24, 13:35
Medlem
Samtidigt framför 63-åringens äldre dotter, alltså en äldre syster till 41-åringen, önskemål om att också få Massi-Fritz som målsägandebiträde.
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4311844-mamman-vill-byta-advokat-till-massi-fritz
Citera
2016-08-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är inte jäv, om det t.ex. är så att båda riktar anklagelser mot Johanna.

Det är svårt att veta vad som är jäv eller inte, i tider då gränserna tänjs för vad som är etiskt. Nu ser vi också att valet av advokat tänjer på var som avses med bevis i ett brottmål.

Jag funderar mycket på varför Ank* väljer Massi-Fritz som ombud, om det inte är så att nu ska offerkoftan på. Skulle Ank* visa sig vara mördaren så är Massi-Fritz ett bra val med tanke på påföljden, eftersom det då handlar om en kvinna som fått nog av en man som plågat henne. Det är ju det som är Massi-Fritz specialitet, att haka på åklagaren och få fram offrens lidande. Men klarar hon av vara ombud på egen hand?

Ank* hade fått ett ombud som var mer en mer kompetent advokat än det nu Ank* själv väljer. Det triggar min fantasi!

Advokaten Carlstedt lyckades med att få bort misstankarna från Ank*. Var det inte bra jobbat?

När en person åtalas, handlar det bara om bevisfrågor med fokus på vad är det åklagaren har att komma med. Därför ter sig bytet av ombud ytterst märkligt. Carlstedt verkar tillräckligt luttrad för att inte vara av den sorten som låter sig manipuleras i in på villovägar i sin yrkesutövning.

Är det nya försvaret attack, med hjälp av afghaner och andra som avskyr dottern?

Johanna verkar ha självbevarelsedrift. Det var ett klokt beslut att resa till Thailand, för det kommer inget gott ut av alla utspel i media.
Citera
2016-08-24, 13:53
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Samtidigt framför 63-åringens äldre dotter, alltså en äldre syster till 41-åringen, önskemål om att också få Massi-Fritz som målsägandebiträde.
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4311844-mamman-vill-byta-advokat-till-massi-fritz
Vilken process är systern inblandad i?

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag funderar mycket på varför Ank* väljer Massi-Fritz som ombud, om det inte är så att nu ska offerkoftan på. Skulle Ank* visa sig vara mördaren så är Massi-Fritz ett bra val med tanke på påföljden, eftersom det då handlar om en kvinna som fått nog av en man som plågat henne.
Och jag som tyckte du skrev så klokt i Lisa Holm-tråden. Nu visar du dig vara av samma skrot och korn som XO.

Besviken och förvånad.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-08-24 kl. 13:57.
Citera
2016-08-24, 13:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Det är en viktig notering.
Varför behöver Johannas storasyster ett målsägarbiträde?
Vilket brott har hon blivit utsatt för?

IMO kan detta tolkas som att alla som utsatts för brott av
Johanna eller hennes "hejdukar" (de 7-9 som misshandlade,
inklusive 18-åringen och eventuellt fler) nu samlar sig runt
samma målsägarbiträde.

Citera
2016-08-24, 13:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Vilken process är systern inblandad i?

Två själar, en tanke...

Hoppas någon vet!

Kanske har hon blivit mordhotad?

Citera
2016-08-24, 13:59
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Två själar, en tanke...

Hoppas någon vet!

Hon har i alla fall klart tagit ställning i familjefejden.
Citera
2016-08-24, 13:59
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Är nog bara ett hjärnsläpp i skrivandet, då JM:s mor är 63*. Kanske uppdaterar de artikeln så den blir lite begripligare snart.

Edit: *Född 52 ?
Edit2: Okej, jag förstår nu.
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2016-08-24 kl. 14:10.
Citera
2016-08-24, 14:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Två själar, en tanke...

Hoppas någon vet!

Räcker med att hon är anhörig till BO tror jag. Men att hon begär samma som sin mor väljer jag att se som en markering mot någon
Citera
2016-08-24, 14:01
Medlem
Nu har jag inte läst så mycket i den här tråden, men har mamman kunnat ge något vittnesmål om förövaren/förövarna?
Citera
2016-08-24, 14:04
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Är nog bara ett hjärnsläpp i skrivandet, då JM:s mor är 63. Kanske uppdaterar de artikeln så den blir lite begripligare snart.
Nej, denna tidning har haft koll på läget hittills, så det stämmer säkert.
Citera
2016-08-24, 14:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Är nog bara ett hjärnsläpp i skrivandet, då JM:s mor är 63. Kanske uppdaterar de artikeln så den blir lite begripligare snart.

När man läser hela artikeln tycker jag man får intrycket
att både den 63-åriga mamman och Johannas storasyster
begärt att få Elisabeth Massi Fritz som målsägarbiträde.
De två, mamman och systern, har dessutom framfört
sina önskemål samtidigt.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4311844-mamman-byter-advokat-till-massi-fritz

"Samtidigt framför 63-åringens äldre dotter, alltså en äldre syster till
41-åringen, önskemål om att också få Massi-Fritz som målsägandebiträde."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in