2016-08-24, 19:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Beteendet från Frankrike är kanske en reaktion på något??? Men det verkar ha gått de flesta PK-muppar förbi.Vad är Bataclan, Nice,Charlie Hebdo ?? Eh! Det är inte 2008, det är 2016. Klart fransmännen är fyllda av hämndbegär, tycker snarare det är konstigt att hon inte blev lynchad där på stranden. Om hon hade blivit det hade jag tyckt det var synd, men förståeligt.

De gav sig inte på muslimska män. De åkte inte till MENA för att kriga. Det var flera beväpnade män som gav sig på en ensam kvinna. Just lol, http://photos1.blogger.com/blogger/4309/511/400/french%20terror.jpg
Citera
2016-08-24, 19:53
Medlem
Jag känner mig splittrad i frågan. På ett sett anser jag det så fel att någon ska bestämma hur man får och inte får gå klädd och vad man ska tycka och tänka samtidigt som jag hyser sådant fruktansvärt hat mot just islam och muslimer. Jag kan inte låta bli att känna att allt som rör denna ideologi borde totalförbjudas. Det är så fel egentligen men jag kräks på alla jävla hucklen som springer omkring och tror att de äger stället.
Citera
2016-08-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Rätt idiotiskt att tvinga någon klä av sig.
Va f-an, ingen har tvingats att NÄCKA. Polisen har, enligt lagen i Nice, bett en kvinna ta av sig en religiös UNIFORM. Hon hade kläder därunder.... hade hon inte velat ta av sig islamistklädseln så var det bara att packa och gå hem till sig, men på stranden i Nice fick hon inte ligga och demonstrera sin islamistiska övertygelse. Särskilt inte efter islamistmassakern den 14 juli, Frankrikes nationaldag.

Vad är det som är så svårt att fatta med det??
Citera
2016-08-24, 19:56
Medlem
laxen69s avatar
Inget att uppröras över.
Om jag flyttar till saudi med min familj och jag sedan tar med min fru iklädd bikini på stranden.
Bör jag då bli upprörd över att sedlighetspolisen griper henne?
Kappast, man tar seden dit man kommer. Punkt slut.
Citera
2016-08-24, 19:57
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Frankrike är väl sedan flera årtionden obeboligt och FUBAR. Totalmuslimifierat. Nu, årtionden efter att mängder av civilister fått sätta livet till inför man burkiniförbud. Hade man lyssnat på alla rasister och främlingsfientliga för 40 år sedan så hade situationen varit en helt annan. Men så här blir det när kommunister, judar, liberaler och andra hbtq-peddos får styra den politiska agendan.
Citera
2016-08-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Jag känner mig splittrad i frågan. På ett sett anser jag det så fel att någon ska bestämma hur man får och inte får gå klädd och vad man ska tycka och tänka samtidigt som jag hyser sådant fruktansvärt hat mot just islam och muslimer.
Varför är du splittrad? Se det som att en nazist, som stöttade en rörelse som just begått en fruktansvärd massaker i en viss stad, la sig på stranden i samma stad iförd nazistkostym. Skulle du, om du tillhörde lokalbefolkningen, vara ok med det?

Att kvinnor inom islam är förtryckta är fakta, och beklagligt. Men ingenting löses av att de gömmer sig under lakan. De får ta kampen mot "patriarkatet" precis som sufragetterna under sekelskiftet, som i många fall gav sina liv för kvinnlig rösträtt t ex!
Citera
2016-08-24, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad tycker du om hedersvåld, barngifte och fittkarvning?
Det är fruktansvärt. Men vi kan ju inte emot varenda jävla muslim för att dom ska slippa skiten. Allt elände tar dom med sig. Rabble rabble rabble!! Stäng gränsen
Citera
2016-08-24, 20:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Fast nu fungerar det ju inte att vara efterklok den här gången heller.

Istället får man ta till drastiska åtgärder för att mota islam och hindra att Europa blir ett nytt mellanöstern.

Det är rätt att visa muslimerna vad som gäller i europa. Passar inte detta finns massor av andra länder man kan flytta till där slöjor och islamism är mer gångbart.

Låt oss ha vår del av världen på vårt sätt så får ni ha er på erat sätt.

Man visar muslimerna vad som gäller i Europa genom att ge sig på ensamma kvinnor på stranden? Surrender monkeys confirmed.

Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Varför är du splittrad? Se det som att en nazist, som stöttade en rörelse som just begått en fruktansvärd massaker i en viss stad, la sig på stranden i samma stad iförd nazistkostym. Skulle du, om du tillhörde lokalbefolkningen, vara ok med det?

Att kvinnor inom islam är förtryckta är fakta, och beklagligt. Men ingenting löses av att de gömmer sig under lakan. De får ta kampen mot "patriarkatet" precis som sufragetterna under sekelskiftet, som i många fall gav sina liv för kvinnlig rösträtt t ex!

1) Se det mer som att man ger sig på kvinnor som var tillsammans med nazister efter att man fick stryk i kriget.

2) Du vill alltså tvinga kvinnor att klä sig på ett visst sätt?
Senast redigerad av Babianen 2016-08-24 kl. 20:04.
Citera
2016-08-24, 20:02
Medlem
Condottieris avatar
Snacka om att mentaliteten i före detta Europa krymper och ruttnar inifrån. Att spruta pepparspray på människor på grund av kulturellt betingat klädval tyder på en riktig vidrig människosyn från de franska myndigheternas sida. Den muslimska delen av befolkningen kommer knappast tolerera ett sådant svinaktigt agerande i längden. Detta kommer med all säkerhet slå tillbaka mot snuten.
Citera
2016-08-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Varför förbjuder de inte alla män som kissar överallt då? Det är ännu mer provocerande än detta och dessutom extremt islamofobiskt. Pepparspraya alla äckliga vita män som pissar överallt utomhus
Använd inte ordet islamofobi är du snäll...

I övrigt har du rätt om pissande män, men det är off topic. Burkini på stranden är olagligt i Nice, precis som kristna församlingar är haram i Saudiarabien. Man får ta seden dit man kommer, annars packa & dra.
Citera
2016-08-24, 20:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Använd inte ordet islamofobi är du snäll...

I övrigt har du rätt om pissande män, men det är off topic. Burkini på stranden är olagligt i Nice, precis som kristna församlingar är haram i Saudiarabien. Man får ta seden dit man kommer, annars packa & dra.

Men sen när blev bikini/baddräkt en sed i Europa? Är du tappad? Gå tillbaka typ 100 år och kolla på hur folk klädde sig på stranden då.
Citera
2016-08-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Snacka om att mentaliteten i före detta Europa krymper och ruttnar inifrån. Att spruta pepparspray på människor på grund av kulturellt betingat klädval tyder på en riktig vidrig människosyn från de franska myndigheternas sida. Den muslimska delen av befolkningen kommer knappast tolerera ett sådant svinaktigt agerande i längden. Detta kommer med all säkerhet slå tillbaka mot snuten.
Lyssna nu.

INGEN har sprutat något mot någon.
Det är OLAGLIGT att bära islamistiska badplagg på stranden i Nice.
Polisen i Nice hade begått TJÄNSTEFEL om de inte ingripit mot burkini/chadorklädda damer.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in