Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 13:52
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Detta är helt klart en rasistisk åtgärd. Om lagen påbjuder detta är det en rasistisk lag. Det ska inte vara tillåtet att dölja sitt ansikte, vilket även bör gälla fotbollshuliganer mm, men i övrigt ska man ha rätt att klä sig som man vill.

Angående argumentet att man kan gömma bomber under dessa kläder så går det lika bra under vilken kappa eller rock, eller i vilken ryggsäck som helst.

Hur kan det vara rasistiskt? Det här riktar väl sig inte mot någon speciell ras? En isländsk man i burkini på stranden blir väl bötfälld liksom en arab, indier, kines, afrikan?

Jag tycker också att det ska vara förbjudet att maskera sitt ansikte offentligt, med undantag av medicinska skäl.

Angående bombargumentet så är det väl inte normalt så att någon hävdar att man inte ska få ha burkini på grund av det? Det är inte heller därför lagen är stiftad. Det har med andra saker att göra. Det som är bra med det är att man kan rikta det mot kristna idioter sen också. Så får vi bort den smutsen också tids nog.
Citera
2016-08-24, 13:52
Medlem
Muslimer förstår inte regler och lagar. Bara våldets lag.
Citera
2016-08-24, 13:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Fy vilka dumma rasister.
Detta kommer tyvärr aldrig hända i Sverige med flumvänstern som styr detta pajasland.

Vänta lite till du bara...

Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Aftonbladet är bekymrad över att burkinin påminner om en UV-dräkt, som bl a bärs av barn... och tycker att kvinnor inte ska kommenderas att "klä av sig". De fattar inte att det INTE handlar om baddräkt i sig, utan om religiöst förtryckande symboler - detta från en våldsam invasiv religiös-politisk ideologi som slaktade 85 pers på självaste franska nationaldagen.

Klart fransoserna blir provocerade. Heder åt polisen, inga djäfla hen-dialogare som "gillar olika".

Med tanke på det som hänt i Frankrike senaste 2 åren, vem klandrar dem. I Sverige säger man att vi är så mesiga och konflikträdda, men tänk vad fransoserna har gått igenom.

Jag vill minnas du skrivit att du bor i Paris, stämmer det?

Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Exakt.

Jag tycker att det är mer än lovligt korkat att beordra polisen att springa omkring och pepparspraya kvinnor och barn i ansiktet för att de har på sig ett klädesplagg som vi västerlänningar väljer att läsa in kvinnoförtryck i.

Den stora majoriteten av oss européer har aldrig velat ha rasfrämlingar boende i våra länder. Vi gjorde fel redan från början som släppte in dessa. Den enda lösningen på problematiken är repatriering. Vi måste få invasionsstyrkan att återvända till sina hemländer!

Hundraprocent rätt i den analysen, eller nästan. Med "vi" kan du inte mena den stora majoriteten? Detta har påtvingats oss under hot, lögner, smoke and mirrors.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nej det borde man inte men människan tycks oförmögen att lära av historien. Inom en inte alltför avlägsen framtid har vi i Europa snart en situation som kommer att starkt påminna om det som hände på 30-talet.

Det är min tro också. Det finns en enorm uppdämd frustration och ett raseri som inte kommer kunna kväsas. Det är som vilken naturkraft som helst, jordbävning och vulkanutbrott osv. Ju längre tid det tar mellan skalven, desto kraftigare blir de.
Citera
2016-08-24, 13:54
Medlem
Förstår helt ärligt inte varför det är förbud för detta utomhus på stranden.
Kan köpa att det bör förbjudas på inomhusbad men utomhus? Det låter knepigt.
Citera
2016-08-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hur ska de nånsin kunna smälta in här?
Tog upp det här med hucklen med min tobakshandlare som är född här men har MENA-rötter.
Han trodde att de här med huckleanvändning ökar när de kommer hit så de ska slippa jobba.
Det var hans lilla analys.

För kunna smälta in, måste man vilja det. De flesta av de här kvinnorna som kommit hit de senaste åren, vill inte.

Din tobakshandlare har säkert en poäng med att huckleanvändningen börjar när de kommit hit, för att de ska kunna slippa jobba.

Handlar de möjliga jobben dessutom om vanliga tråkjobb som städare, lagerarbetare eller annat, är det nog enklare att välja hucklet. Förvärvsarbete över lag är inget den här kategorin traktar efter. Man ska vara egen företagare med anställda under sig, ha ett stausjobb som läkare, advokat eller liknande. Annars kan det nog kvitta.

Och många, många män vill absolut inte att deras fru ska ha ett arbete utanför hemmet. För då har han inte full kontroll över henne och hånas av "folk" i omgivningen.
Citera
2016-08-24, 13:57
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hundraprocent rätt i den analysen, eller nästan. Med "vi" kan du inte mena den stora majoriteten? Detta har påtvingats oss under hot, lögner, smoke and mirrors.

I stand corrected.
Citera
2016-08-24, 13:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Nej. Men man brukar tala om rasism i sådana här sammanhang. Det är bara rasisterna som inte godtar det.

Jag godtar det inte heller.
Citera
2016-08-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Muslimer förstår inte regler och lagar. Bara våldets lag.

Tyvärr kommer många av dem från korrumperade och våldsamma länder där det i praktiken har varit nödvändigt att förlita sig på gudfäder, klaner och ligor av olika slag för att överleva, och där samhället erbjuder noll transparens eller smidig konfliktlösning. Exempel: Pakistan, Sudan, Afghanistan m fl. När de kommer hit blir en av de första och viktigaste frågorna för många av dem, naturligtvis: "får vi leva som hemma och utöva vår religion och våra seder lika synligt, utan att någon lägger sig i?".
Citera
2016-08-24, 14:02
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
För kunna smälta in, måste man vilja det. De flesta av de här kvinnorna som kommit hit de senaste åren, vill inte.

Din tobakshandlare har säkert en poäng med att huckleanvändningen börjar när de kommit hit, för att de ska kunna slippa jobba.

Handlar de möjliga jobben dessutom om vanliga tråkjobb som städare, lagerarbetare eller annat, är det nog enklare att välja hucklet. Förvärvsarbete över lag är inget den här kategorin traktar efter. Man ska vara egen företagare med anställda under sig, ha ett stausjobb som läkare, advokat eller liknande. Annars kan det nog kvitta.

Och många, många män vill absolut inte att deras fru ska ha ett arbete utanför hemmet. För då har han inte full kontroll över henne och hånas av "folk" i omgivningen.

Ja, en gång under min korta och plågsamma karriär som socialskreterare försökte jag klargöra att man måste bidra till sen egen försörjning genom att söka arbete. Detta inkluderade även hans fru.
"Min fru ska inte gå från hemma och jobba! Hon är inte hora!"
Där fick jag.
Citera
2016-08-24, 14:03
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Varför skulle dom tillåta något som är förbjudet?
Men det är klart att media gör en grej av detta också
Citera
2016-08-24, 14:04
Medlem
Citat:
Det här är bara trams. Alla vet att lagen, om det nu är en lag, vänder sig mot kvinnor från MENA-länder.

Nej, det vänder sig mot ALLA kvinnor som är MASKERADE.

Du får givetvis kalla det de har på sig för vad du vill. Självklart är det just de KLÄDERNA det är förbud att bära. Vad som finns under dem är givetvis egalt.

Fransyska, ryska, svenska, vad du vill. Det är många ickemenakvinnor som är gifta med en man därifrån och som är maskerade.
Citera
2016-08-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Varför lägger man sig öht för att sola i full burkini? D-vitaminet kan inte bildas på huden, eftersom solens strålar inte tränger igenom. Genomkorkat! Fast så lider de flesta spökplumpar av svår D-vitaminbrist året om, vilket bla kan leda till benskörhet i tidig ålder. Som de franska skattebetalarna får betala för, när benen bryts.

Ja det är nästan så jag tror att de gör det för att provocera.

Såklart att VI ska betala för alla stolligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in