2016-08-23, 16:49
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Borde inte polisen känna till den då, menar du?

Det gör de med allra största säkerhet. Jag trodde att du förväxlade dem. Sorry.
Citera
2016-08-23, 17:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Nån som vet vilken bil "älskling" körde när han skjutsade sin käresta till Arlanda?
Citera
2016-08-23, 17:04
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det gör de med allra största säkerhet. Jag trodde att du förväxlade dem. Sorry.
Nej. Men jag läste slarvigt. Jag trodde dom letade efter den bilen men det som frågades efter var ju om den setts en viss dag på viss plats. Jag var för snabb med mitt omdöme om polisen den här gången. Ledsen.
Citera
2016-08-23, 17:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Expressen riktade i en live-video en direkt fråga till åklagaren om "41-åringen"
nu "bara" var intressant för utredningen eller om hon fortfarande var misstänkt.

Jag hörde inte svaret ordagrant, men det var ungefär.

Hon är fortfarande misstänkt eftersom "hon iakttagits...".

Att hon fortfarande är misstänkt är ställt utom allt tvivel.

–

Var det inte lite klumpigt ändå av polisen att gripa JM på Arlanda? Media gjorde sken av, i samarbete med polisen får man förmoda, att JM var på flykt. Sedan visar det sig att så inte alls var fallet - hon var tillsammans med släkting/släktingar och barn på väg till Thailand på semester. En tidsbegränsad resa alltså. Kan ju inte ha varit så svårt att kolla flygbiljetterna.

Hade det inte varit bättre att bida sin tid i de 2 veckor hon skulle vara borta och under tiden samla bevis och vänta på svar från NFC.

Men det kanske är lätt för mig att spåna kring, här hemma vid tangentbordet.
Citera
2016-08-23, 17:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det är hänsynslöst av IF att driva en sak mot en privatperson på detta sätt. Det är just smutskastningen i media som gör mig misstänksam.

Ja, det är mycket märkligt. Vem frågade IF liksom, om deras åsikt? Och vad har de för juridisk rätt att uttala sig i en pågående utredning (deras egen) om en kund.
Citera
2016-08-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Hon har iaf arbetat som barnföljare så det får man väl anta

Den professionen har övergått till fritidssyssla numera. [/quote]

Jag håller för otroligt att hon har någon form av eftergymnasial utbildning. Hon har så vitt jag förstått fött sex barn - har tiden funnits?
Och även om man kan prata sig igenom delar av utbildningen så kräver den hög närvaro. Tvivlar också på att hon, mot bakgrund av ett uppenbart mentalt funktionshinder, skulle klara det självständiga vetenskapliga examensarbetet. Nej, den där utbildningen är säkert en bluff liksom så mycket annat.
Citera
2016-08-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, du har ju inte dragit dig för att spekulera om huruvida BO utsatt sin dotter för sexuellt förtryck i barndomen. Är din moral högre än försäkringsbolagets?

Vad får du det ifrån. Jag har aldrig framför något sådant. Kan du länka till vilket inlägg du missförstått?

Du är en mycket ohederlig person att diskutera med, då du påstår att andra kommer med saker som bara finns i din egen snuskiga fantasi.

Är det så att du egentligen inte läser det du polemiserar om?
Citera
2016-08-23, 17:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vad får du det ifrån. Jag har aldrig framför något sådant. Kan du länka till vilket inlägg du missförstått?

Du är en mycket ohederlig person att diskutera med, då du påstår att andra kommer med saker som bara finns i din egen snuskiga fantasi.

Är det så att du egentligen inte läser det du polemiserar om?
Aha, låt mig citera mitt inlägg till den som tog på sig skulden.
Citat:
Då ber jag om ursäkt för att jag gav någon annan äran att anklaga mordoffret för sexuella övergrepp. Den skribenten får nöja sig med att ha introducerat BOs misshandlade hustru som föremål för förnyade misstankar och tycker mordoffrets bakgrund borde granskas. The martians are all around us...
Jag ber naturligtvis om ursäkt för att jag anklagade dig för detta, det var ju mordoffrets fru du primärt tycket behövde undersökas. På nytt. Behöver jag citera dig om det så gör jag Droppa känslostormarna btw.

Edit: Lika bra att citera dig.
Citat:
Bra inledning på ett annat resonemang jag har. Nu tar jag mig friheten att spekulera vilt och fokusera på Anki, som kanske inte är så oskyldig och ovetandes. Att vara en 63 årig kvinna gör att hon faller bort per automatik som misstänkt. Men det hon påstått är ologiskt och inte trovärdigt, vid eftertanke, nu när Johanna är är släppt på fri fot.

Det kan ju ha varit så att uppdraget var klart och att det skulle se ut som planen avbröts. Hur vet vi att planen var att mörda Anki också? Varför skulle en knivman bli rädd på landet långt från grannar och polis, till den grad att han avbryter mordet och springer i väg? Med risk att lämna ett vittne. Mördaren kunde ju inte veta att Anki senare kommer påstå att hon varken såg eller hörde något.

Det våld som Göran utsattes för var omfattande och dödligt, mot en man. Varför ska det då vara så svårt att övermanna en kvinna? Kan Göran verkligen ha mördats utan att Anki hörde honom skrika?
Vad vet vi om Anki och hennes relation till Göran?
Du må tycka jag är ohederlig men jag hycklar faen inte. Du är moraliskt upprörd över försäkringsbolaget men har inga moraliska problem att, utan minsta lilla belägg, börja spekulera i att mordoffrets fru är inblandad.
Senast redigerad av DreamTwister 2016-08-23 kl. 17:21.
Citera
2016-08-23, 17:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Var det inte lite klumpigt ändå av polisen att gripa JM på Arlanda? Media gjorde sken av, i samarbete med polisen får man förmoda, att JM var på flykt. Sedan visar det sig att så inte alls var fallet - hon var tillsammans med släkting/släktingar och barn på väg till Thailand på semester. En tidsbegränsad resa alltså. Kan ju inte ha varit så svårt att kolla flygbiljetterna.

Hade det inte varit bättre att bida sin tid i de 2 veckor hon skulle vara borta och under tiden samla bevis och vänta på svar från NFC.

Men det kanske är lätt för mig att spåna kring, här hemma vid tangentbordet.

Några hypoteser (för att spåna vidare) om varför polisen ingrep på Arlanda:
– Polisen kände inte till resplanerna i detalj och ville slippa att jaga JM utomlands.
– Polisen trodde att dom skulle ha bevis som räckte till häktning senast till fredagen.
– Polisen hoppades att få erkännanden eller medgivanden från JM eller 18-åringen.
– Beslutet om arrestering fattades under tidspress.
– Det gav bra möjligheter att genomföra husrannsakningar av bostad och bilar ostört.

Det finns säkert fler tänkbara förklaringar, men jag gissar att det krävdes
ett snabbt beslut därför att tiden mellan avlämningen på Arlanda och avgång
var ganska kort. Om det var fel eller inte får väl framtiden utvisa.

–
Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-23 kl. 17:18. Anledning: varför...
Citera
2016-08-23, 17:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
När Eskilstuna-Kuriren besöker parkeringsplatsen vid lunchtid på tisdagen, står bilen kvar. Den har tydliga skador och skrapmärken på flera ställen. Dessutom sitter det kvar gott om gräs- och jordtovor bland annat på en dragkrok på bilen.
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4200513-mordmisstankts-bil-pa-oppen-p-plats

Journalisterna på E kuriren leker detektiver och inspekterar kvinnans bilar.
Snacka om att detta har gått överstyr med spekulationer och anklagelser samt en uppsjö tvivelaktiga artiklar. Nu är det företagsbilen som är tvättad noga innan och böter har hon fått också. Ja gud så misstänksamt måste jag säga.

Ponera att hon skulle vara skyldig till allt som man lagt henne till last. Då har man med en dubbelmördare och nästan en seriemördare att göra. Förgiftning och knivhugger sin egen far till döds. Försöker även med att döda sin mor. Har redan dränkt sin make.
Allt för att få pengar, och så där den riktiga skon klämmer som fått ett helt land att hata kvinnan. Hennes sex med en ensamkommande på 18 år. Ja, jävlar sexanklagelserna tog sådan skruv att hela familjen runt kvinnan kartlades och man jagar henne i varenda artikel och på vartenda forum.
Citera
2016-08-23, 17:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Några hypoteser (för att spåna vidare):
– Polisen kände inte till resplanerna i detalj och ville slippa att jaga JM utomlands.
– Polisen trodde att dom skulle ha bevis som räckte till häktning senast till fredagen.
– Polisen hoppades att få erkännanden eller medgivanden från JM eller 18-åringen.
– Beslutet om arrestering fattades under tidspress.
– Det gav bra möjligheter att genomföra husrannsakningar av bostad och bilar ostört.

Det finns säkert fler tänkbara förklaringar, men jag gissar att det krävdes
ett snabbt beslut därför att tiden mellan avlämningen på Arlanda och avgång
var ganska kort. Om det var fel eller inte får väl framtiden utvisa.

–
Säkert en mix av allt du nämner. Men jag undrar om polisen får lov att göra husrannsakan på
någon som enbart är gripen (anhållen)? som skäligen misstänkt? De trodde nog att de hade på
fötterna, undrar just vad de trodde att de hade?
Citera
2016-08-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Aha, låt mig citera mitt inlägg till den som tog på sig skulden. Jag ber naturligtvis om ursäkt för att jag anklagade dig för detta, det var ju mordoffrets fru du primärt tycket behövde undersökas. På nytt. Behöver jag citera dig om det så gör jag Droppa känslostormarna btw.

Jag tycker alla bör undersökas förutsättningslöst med utgångspunkten av att en man har blivit mördad i en sommarstuga. Man bör utgå från brottsoffrets relationer och undersöka varför han mördades, och gå igenom allt man vet minut för minut den kväll när detta illdåd skedde.

Det kan vara ett mirakel att frun överlevde, men jag tror inte på det. Jag tror att allt har en orsak. Saken liknar en familjeangelägenhet där det finns många lojaliteter och lojalitetskonflikter.

Jag tror afghanerna är äldre än vad som påstås men för unga för att klara av att utföra beställda mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in