Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Visst, Eugeniavägen "gränsar" visserligen till södra delen av Karolinska institutets område. Men som du kan se på kartan så är Karolinskas område stort, och rättsmedicin ligger på den helt motsatta sidan av området. Det syns också på den andra kartan att det skulle krävas en lång omväg för att ta sig mellan rättsmedicin och Eugeniavägen (den inritade blå vägen):
http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-bilvag-dumpningsplatser_karta-1979_600.png
Helt oavsett hur det nu ligger till med Vinof m.fl. så måste vi nog släppa det här med TH och Karolinska nu. Åtminstone finner inte jag det meningsfullt att fortsätta på det spåret. Det är kallt.
En bilist med svarta plastsäckar behövde inte åka den långa inritade blå vägen om han nu kom från KI-området för det fanns och finns fortfarande grindar vid utfarten nära Solnabron och på den tiden fanns det dessutom en infart till en stor parkeringsplats mitt emot utfarten och det gick utmärkt att gena över parkeringsplatsen till Eugeniavägen för det fanns nämligen en in/utfart där också och allt det här syns rätt tydligt ovanför punkt två på
kartan.
Nu har området visserligen förändrats något enormt de senaste åren men det såg väldigt annorlunda ut 1984.
Lita på mig nu, jag har haft bra koll på detta område i urminnes tider och mitt minne är mkt gott. Förresten så var det stora hål i stängslet mellan södra delen av KI-området till Eugeniavägens västra del, en säckdumpare kan faktiskt ha genat tills fots om han nu kom från KI-området förstås.
Jag anser också att du och tråden i övrigt borde släppa det här med Vinof och hans flyttfirma på Eugeniavägen eftersom han faktiskt släpptes av polisen som misstänkt efter förhöret i februari 1985. Polisen gjorde antagligen en bedömning att han var ointressant att utreda vidare och det är svårt att se att Eremona&Co har lyckats gräva fram någonting som ens motiverar denna stora uppmärksamhet kring honom.
Vinof-spåret är med andra ord rätt kallt.
Ps Du svarade aldrig på min tidigare fråga, vad hade den här gubben Vinof för koppling till Karlbergs strand?