2016-06-23, 12:29
Medlem
Allt är möjligt idag. Även icke-sexuell penismassage. I ett land där de som definierar sig som "hen" får visa brösten på badhuset ska inte heller något så naturligt som massage av långe-Jan anses sexuellt.
Citera
2016-06-23, 12:37
Medlem
Forever Winters avatar
I slutändan handlar det om uppsåt kan jag tycka.

Om personerna är i konsensus att ena parten tar betalt för att utföra en sexuell handling och den andra parten betalar för att få en sexuell handling utförd så är det inget att snacka om.
Citera
2016-06-23, 14:10
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
Prostitution - Etik, moral och politik --> Juridik
/Moderator
tråden infogad i korrekt samlingstråd
/moderator
Citera
2016-08-23, 01:06
Medlem
Lagligt att en tjej bor gratis som inneboende hos mig mot sex?

Lagligt att en tjej bor gratis som inneboende hos mig mot sex? Vi säger att jag ger henne inte en enda krona, hon får stå för det... Boendet betalar jag ändå hur som helst trots ifall jag inte skulle haft en inneboende tjej.

Är detta lagligt? Det bör finnas många som nappar på detta om man bor i Stockholm till exempel.

White knights och moralfittor håller vi undan pga det är hög sannolikhet för off-topic.
Citera
2016-08-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Jag har alltid undrat varför det alltid står "Uthyres endast till tjej" på nästan alla andrahandsuthyrningar på blocket, nu vet jag svaret..

EDIT: Alltså dom som söker inneboende
Självklart är det så, inga frågetecken här.
Citera
2016-08-23, 01:22
Medlem
Det är lagligt med prostitution så länge man spelar in det och kallar det för porrfilm.

Såg detta relevant på något sätt
Citera
2016-08-23, 01:30
Medlem
Det är ju dock inte gratis om hon måste betala genom att ha sex med dig. Inte lättare att försöka skaffa dig en tjej? Eller nej vänta, glömde bort vad vi som topic handlade om.
Citera
2016-08-23, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladpuddingen
Det är ju dock inte gratis om hon måste betala genom att ha sex med dig. Inte lättare att försöka skaffa dig en tjej? Eller nej vänta, glömde bort vad vi som topic handlade om.
Hon behöver inte betala något alls, hon väljer ifall hon vill ha detta boende men då måste hon ha sex med mig. Direkta kontanter mot sex är sexköp, men specifikt i detta fall är jag mycket osäker, finns jätte många scenarion man kan spela upp... Ge "gåvor" till exempel i form av smink, kläder och smycken är inte sexköp i Sverige.
Citera
2016-08-23, 01:48
Medlem
boonies avatar
Lagligt i mina ögon iaf, tjänster och gentjänster.
Citera
2016-08-23, 01:50
Moderator
Nospheratus avatar
Kvinnor är i allmänhet lite mindre fascinerade av sex än vad män är. Att särskilt många kvinnor skulle nappa på erbjudandet är nog en överdrift. Det skulle nog fungera lite mer problemfritt för en kvinna att hyra ut ett rum till män i utbyte mot sex.

För det andra kommer man inte garanterat undan en eventuell anklagelse om sexköp bara för att valutan inte rör sig om kontanter. Det är inte mer lagligt att exempelvis betala en prostituerad med dyra presenter än att betala med kontanter. Att betala med ett hyreskontrakt är då också ett sexköp. Om tjejen visar upp ett hyreskontrakt som visar att hon får bo gratis så blir ju hennes eventuella vittnesmål om sexköp ganska trovärdigt. Motpåståendet om att hon ljuger, och att man låter en helt främmande person bo inneboende gratis bara för att man är så himla snäll riskerar att låta mindre trovärdigt.

Så om du mot förmodan hittar en någorlunda attraktiv inneboende som är beredd att byta sex mot gratis boende kan du trots allt få en hel hög problem. Det skulle kanske fungera ett tag tills hon tröttnar eller tills hennes kompisar flippar när de får reda på det.
Citera
2016-08-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okkkkk
Hon behöver inte betala något alls, hon väljer ifall hon vill ha detta boende men då måste hon ha sex med mig. Direkta kontanter mot sex är sexköp, men specifikt i detta fall är jag mycket osäker, finns jätte många scenarion man kan spela upp... Ge "gåvor" till exempel i form av smink, kläder och smycken är inte sexköp i Sverige.

Jo det är sexköp. Om man betalar med annan tjänst(t.ex boende), vara(t.ex kläder eller smycken) eller rena pengar spelar ingen roll. Betalar du för sex så är det sexköp.
Det man får skilja på är om man ger en gåva till någon man har sex med eller om gåvan är en förutsättning för att de har sex med dig i vilket fall det då inte är en gåva utan en betalning.

Exempelvis om du ger en gåva till någon du haft sex med efteråt utan att någon form av ersättning utlovats så är det fråga om en helt vanlig sexuell förbindelse och en helt vanlig gåva.

Men om du t.ex träffar en tjej som du erbjuder en gåva eller en tjänst i utbyte mot sex så är det inte en gåva utan det är en betalning och det är fråga om sexköp.

Det där som någon skrev om porrfilm är också fel. Det krävs betydligt mer än att man bara spelar in något och kallar det för porrfilm för att det inte skall räknas som sexköp.
Citera
2016-08-23, 01:57
Medlem
det är lagligt. det är precis samma sak om hon var din flickvän (men ej betalar hyra) eller en hemmafru som tar hand om hemmet och mannen. du står för allt annat. inget olagligt alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in