Citat:
Ursprungligen postat av
unfriendlyunicorn
När jag var 17 så var jag lite inne på att sälja sex, hade gjort det kanske 2 gånger men gjorde det bara om pengarna var för lockande. Då fick jag kontakt av en kille som erbjöd mig 3500 för en timme (vanligt pris) och jag sa att jag inte hade tid. Då skrev han att han verkligen måste träffas och att han kan betala 3500 för ett BJ. Dum som jag var så mötte jag honom och han var en polis. Vilket är jävligt skumt då det inte är mot lagen att sälja sex, alltså gjorde jag inget brott och han hade egentligen ingen rätt att göra sådär. Men eftersom jag var under 18 så kontaktades mina föräldrar osv. Det är alltså inte bara i usa

Låter väldigt suspekt, varför skulle de göra en "sting" mot något som inte är olagligt?
Om polisen gjorde det i tjänsten är det inte ens brottsprovokation eftersom inget brott provoceras fram. Däremot måste det ju vara någon form av tjänstefel eftersom att avslöja prostituerade inte på något sätt är deras uppgift.
Gjordes det utanför tjänsten så är det fråga om sexköp av en person som råkar vara polis.
Om polisen gör tvärt om dvs utger sig för att vara prostituerade så är det fråga om brottsprovokation. Då kan man ändå inte fälla "brottslingen" samt att polisen begår tjänstefel så varför polisen skulle göra något sådant har jag väldigt svårt att se.
Skillnaden är alltså att i USA hade du begått ett brott och kunnat dömas för det och polisen får använda sig av brottsprovokation.
Eftersom det var i Sverige så begick du inget brott utan polisen begick tjänstefel och hade ingen som helst rätt att agera som de gjorde. Du borde polisanmält den aktuella polisen för tjänstefel.