2015-08-14, 19:51
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Nej. För att räknas som sexköp skal snoppen fram och användas. Behåll kalsingarna på och rör inte snabeln så är det inte sexköp.

Min fru gör saker som horor gör men det blir inte sexköp för det.

Nja det som krävs är att det faller under rubriceringen köp av sexuell tjänst, med sexuell tjänst menas en sexuell handling, någon enkel definition av det finns inte utan det kan skifta från person till person och situation till situation. Kännetecknande för en sexuell handling är att den typiskt sett syftar till att väcka eller tillfredsställa gärningsmannens egen eller offrets sexuella drift. Undantagna saker kan exempelvis vara striptease, nakenposering eller nakensällskap.

Gällande TS fråga så hänvisar jag till ett uttalande i NJA 2013 s. 548 "När det gäller handlingar som typiskt sett inte syftar till att väcka eller tillfredsställa den sexuella driften, t.ex. att urinera på någon, kan det faktum att en sådan handling företas i sexuellt syfte leda till att den bedöms som en sexuell handling."

Jag skulle alltså tacka nej om jag vore TS vän om jag inte vill riskera att bli inblandad i ett brottmål om sexköp. Ska dock understrykas att det inte är olagligt att urinera på någon mot betalning, däremot kan det vara olagligt att betala för det.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2015-08-14 kl. 19:54.
Citera
2015-08-14, 19:56
Moderator
Gordon Blixts avatar
Kissdiskussionen infogad i befintlig tråd.

/Mod
Citera
2015-08-14, 20:20
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Det är alltså INGET sex iblandat.

Vilket skyddat liv du har levt.

Att kissa på varandra är en relativt vanlig sexuell praktik.
Citera
2016-01-03, 02:04
Medlem
Jag undrar om det är lagligt att ge en summa pengar till ett par för att de ska låta mig se på när de har samlag - dvs. jag inte involverad i sexet överhuvudtaget utan sitter bara och tittar på.

Tack på förhand!
Citera
2016-05-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothman 2™
Jag tror Harry blandar ihop USA och Sverige. Brottsprovokation är inte lagligt i Sverige tack och lov. Så är det en polis är det isåfall en polis som horar på fritiden

När jag var 17 så var jag lite inne på att sälja sex, hade gjort det kanske 2 gånger men gjorde det bara om pengarna var för lockande. Då fick jag kontakt av en kille som erbjöd mig 3500 för en timme (vanligt pris) och jag sa att jag inte hade tid. Då skrev han att han verkligen måste träffas och att han kan betala 3500 för ett BJ. Dum som jag var så mötte jag honom och han var en polis. Vilket är jävligt skumt då det inte är mot lagen att sälja sex, alltså gjorde jag inget brott och han hade egentligen ingen rätt att göra sådär. Men eftersom jag var under 18 så kontaktades mina föräldrar osv. Det är alltså inte bara i usa
Citera
2016-05-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unfriendlyunicorn
När jag var 17 så var jag lite inne på att sälja sex, hade gjort det kanske 2 gånger men gjorde det bara om pengarna var för lockande. Då fick jag kontakt av en kille som erbjöd mig 3500 för en timme (vanligt pris) och jag sa att jag inte hade tid. Då skrev han att han verkligen måste träffas och att han kan betala 3500 för ett BJ. Dum som jag var så mötte jag honom och han var en polis. Vilket är jävligt skumt då det inte är mot lagen att sälja sex, alltså gjorde jag inget brott och han hade egentligen ingen rätt att göra sådär. Men eftersom jag var under 18 så kontaktades mina föräldrar osv. Det är alltså inte bara i usa

Låter väldigt suspekt, varför skulle de göra en "sting" mot något som inte är olagligt?
Om polisen gjorde det i tjänsten är det inte ens brottsprovokation eftersom inget brott provoceras fram. Däremot måste det ju vara någon form av tjänstefel eftersom att avslöja prostituerade inte på något sätt är deras uppgift.
Gjordes det utanför tjänsten så är det fråga om sexköp av en person som råkar vara polis.

Om polisen gör tvärt om dvs utger sig för att vara prostituerade så är det fråga om brottsprovokation. Då kan man ändå inte fälla "brottslingen" samt att polisen begår tjänstefel så varför polisen skulle göra något sådant har jag väldigt svårt att se.

Skillnaden är alltså att i USA hade du begått ett brott och kunnat dömas för det och polisen får använda sig av brottsprovokation.
Eftersom det var i Sverige så begick du inget brott utan polisen begick tjänstefel och hade ingen som helst rätt att agera som de gjorde. Du borde polisanmält den aktuella polisen för tjänstefel.
Senast redigerad av Aramir2 2016-05-11 kl. 20:43.
Citera
2016-06-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Låter väldigt suspekt, varför skulle de göra en "sting" mot något som inte är olagligt?
Om polisen gjorde det i tjänsten är det inte ens brottsprovokation eftersom inget brott provoceras fram. Däremot måste det ju vara någon form av tjänstefel eftersom att avslöja prostituerade inte på något sätt är deras uppgift.
Gjordes det utanför tjänsten så är det fråga om sexköp av en person som råkar vara polis.

Om polisen gör tvärt om dvs utger sig för att vara prostituerade så är det fråga om brottsprovokation. Då kan man ändå inte fälla "brottslingen" samt att polisen begår tjänstefel så varför polisen skulle göra något sådant har jag väldigt svårt att se.

Skillnaden är alltså att i USA hade du begått ett brott och kunnat dömas för det och polisen får använda sig av brottsprovokation.
Eftersom det var i Sverige så begick du inget brott utan polisen begick tjänstefel och hade ingen som helst rätt att agera som de gjorde. Du borde polisanmält den aktuella polisen för tjänstefel.

Det är enbart ute efter minderåria och eftersom jag var 17 så körde de hem mig, berättade för föräldrar och startade en utredning för att ta fast de killar jag träffat. Killen var legit, de var han och en till tjej som inte var polis utan en sån där ungdomsgrupp person som brukar vara på plattan och hålla koll på ungdomarna. Hela grejer är jätte skum. Dem sitter på sidor som rosa sidan och letar efter folk dem misstänker är minderåriga, möter upp dem och försöker komma åt köparna på det sätter. Nu när jag tänker efter borde jag bara ha gått därifrån, jag menar, jag gjorde inget brott så dem hade ingen rätt att hålla kvar mig, men jag ville inte göra motstånd för jag är en snäll flicka
Citera
2016-06-23, 11:25
Medlem
berra77s avatar
Kan penismassage vara icke-sexuell ?

Med anledning av artikel i sydsvenskan
http://www.sydsvenskan.se/2016-06-21/penismassage--inte-prostitution-enligt-massageforetag-i-malmo

Den formulering som omnämns i artikeln finns inte längre på företagets hemsida, dock finns det
bilder med body2body massage.

Själv är jag benägen att hålla med åklagaren i detta fall såsom sexköpslagen är formulerad.

Att jag inte tycker sexköpslagen är korrekt tänkte jag inte diskutera i denna tråd.

Var går gränsen för sexuell tjänst ?
Citera
2016-06-23, 11:35
Medlem
beardbraids avatar
Många perversa gubbar betalar för att bajsa i blöja och få den bytt. Jag vill fälla hemtjänstföretag för koppleri. Det skall inte ha betydelse för offret om det är gärningsmannen eller komunen som betalar.

Själv hade jag en hudinfektion i pungen och jag betalade en läkare att ta på den och tappa ut var och skriva ut antibiotika. Efteråt kände jag en oerhörd lättnad. Solklar sexuell tjänst.
Citera
2016-06-23, 11:37
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Allt kan vara professionellt.

Saker och ting kan upplevas på ett sätt och hanteras på en annan.

Två liknelser, men jag vet inte hur relevanta de är: Jag badar min dotter varje dag och gnuggar hela kroppen ren. Ibland när hon är nakenfis pillar hon sig själv mellan benen. Blir det sexuellt för det?

Många tjejer kan känna njutbara vibrationer när de rider hästar - ...?

Penis är en muskel som kan stimuleras. Hårfint? Snacka om. Handlar nog väldigt mycket om attityd hos massören i fråga.
Citera
2016-06-23, 11:50
Moderator
Neksnors avatar
Om massage är en tjänst så bör givetvis sexuell massage vara en sexuell tjänst.

Men penismassage behöver antagligen inte vara sexuell, jag såg något på TV om skönhetsoperationer där en penis skulle göras större genom injektion. Läkaren berättade att han i samband med injektionen masserade penisen.

Jag har för övrigt själv betalat för att en läkare skulle klämma lite på min pung, men jag upplevde det inte sexuellt alls. Jag kanske borde ha gjort en IVO-anmälan?
Citera
2016-06-23, 12:16
Medlem
johanness avatar
Prostitution - Etik, moral och politik --> Juridik
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem