2016-08-22, 23:47
Medlem
Lisalits avatar
Trots sök: mod; rätta mig om ämnet hör hemma i en annan tråd.

Med tanke på senaste tidens utveckling i obehagligt beteende bland invandrare vill jag berätta om mina egna upplevelser under skoltiden som tjej.
Jag har försökt förklara en syn från en nu 20+ kvinna hemmahörande i medelklassen:

När jag gick i gymnasiet hade vi en hel hop invandrarkillar som satt på ett räcke utanför matsalen som varje lunch, VARJE, sa ”sexuellt provocerande” saker till varenda tjej som gick förbi. Ibland väldigt grova. Jag minns att det var obehagligt men det viftades bort; både av oss själva men även personalen. Genom hela vår skolgång matades vi med information om rasismens ondska som självklart är bra men den handlade i huvudsak om att inte ifrågasätta invandrare, oavsett vad de gjort eller gör. Det lärde man även invandrarna som skrek ”RASIST!!” om man bara bad dem vara tysta under en lektion. Lärarna gjorde INGENTING!

Svenska killar var självklart lika kåta men inte en enda gång klev de över gränsen. De kunde anses påträngande men det var aldrig nedsättande eller fysiskt. Jag har rest mig ur en soffa otaliga gånger på hemmafester för att undkomma en sliskig svensk men det fanns aldrig en gruppmentalitet eller ett ”systematiskt” ofredande. Det var taffliga försök till ragg av omogna tonårskillar; ungefär det som politiker, media och myndigheter vill reducera invandrares regelrätta övergrepp till. Pojkstreck.

Precis som de som borde skydda flickor och tjejer idag drev de på våran arvsynd där vi hela tiden skulle se mellan fingrarna när det gällde invandrare. Och det gjorde vi; vi försvarade dem till sista blodsdroppen i alla sammanhang från skolan och hemmet till politiken och fritidsaktiviteter. Vi var vita, priviligerade svenskor som måste offra vår integritet för alla stackars invandrarkillar. Att det var synd om dem som blev förtryckta och inte kunde lägga band på sig.

Deras kultur var jätteintressant och det ältades jämt. Aldrig nämndes kvinnosynen i dessa länder, det handlade bara om att propagera för hur exotiskt allt var.

Såhär i efterhand känner jag mig dum. Tonåringar är korkade och lättmanipulerade. Vi kallade en som hade mage att avslöja sig som MUF-medlem för rasist.

Men sveket och dumheten ligger enbart hos de vuxna som lät allt detta hända. Som faktiskt hejade på vår vänsteraktivism, aktivt födde den och gjorde inte ett skit när vi blev utsatta för nedsättande och sexistiska kommentarer, sexuella närmanden, övergrepp, hån eller ord som ”svennehora” och ”svennefitta”. De stod där och såg och hörde förstås allt detta utan att ens säga ”fy dig!”

Precis som du skriver, MiT ("https://toklandet.wordpress.com/" så sviker man alla tjejer och kallar det för feminism. Man manipulerar svenska ungdomar till att skylla sig själva i form av ett accepterande av brott utförda av invandrare som oskyldigt och ursäktat. Man slåss för att muslimska, unga tjejer ska få bära förtryckande slöjor och samtidigt välkomna männens sexuella övergrepp. Det är svenska tjejers lott. Vad det innebär för svenska killar nu och i framtiden vågar jag inte ens spekulera i.

Frågeställningen är:

- Hur är andra kvinnors/tjejers upplevelser kring invandrare under skoltiden?
- Är lärare och annan personal i skolan fortfarande lika uppmuntrande av ovan nämnt beteende?
- Är regeringens senaste förslag en bra lösning på problematiken där svenska tjejer ska acceptera övergrepp och andra instutioner ska ignorera dem?
Citera
2016-08-23, 00:04
Medlem
bithaxs avatar
Mycket intressant läsning.

Jag är man, men jag märkte själv aldrig av detta i skolan. I min skola var trots allt invandrarna i minoritet på den tiden.

Att lärare, fritidsledare och personal ofta var vämstersympatisörer eller miljöpartister var dock ganska tydligt. Ungarna skulle skolas in i feminism, jämställdhet och att det var brackigt bära att dyra käder. Hade man något skulle man dela med sig av det till alla.

Jag kommer så väl ihåg en gång när vi hade en vikarie i jumpan och killarna körde med det dom hade lärt sig sedan tidigare "Passa en tjej! Passa en tjej!" varvid vikarien utbrister "Men vad håller ni på med? Man skall inte ALLTID passa en tjej."

Vi hade dock bara en enda muslim i klassen.
Senast redigerad av bithax 2016-08-23 kl. 00:45.
Citera
2016-08-23, 00:47
Medlem
MrBulldoggs avatar
Snacka om att mycket vatten flutit under bron sedan man själv var kotte.

På min tid var invandrarna sekulära över- och medelklassiranier som flytt från Shah-väldet på åttiotalet. De var om möjligt ännu mer osäkra och bortgjorda inför tjejerna än oss pinsamma svennar. Att Hamid eller Merhzad skulle kallat någon blond tjej "svennehora" var bortom otänkbart helt enkelt.

Men men, utvecklingen går framåt heter det ju...
Citera
2016-08-23, 01:17
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Snacka om att mycket vatten flutit under bron sedan man själv var kotte.

På min tid var invandrarna sekulära över- och medelklassiranier som flytt från Shah-väldet på åttiotalet. De var om möjligt ännu mer osäkra och bortgjorda inför tjejerna än oss pinsamma svennar. Att Hamid eller Merhzad skulle kallat någon blond tjej "svennehora" var bortom otänkbart helt enkelt.

Men men, utvecklingen går framåt heter det ju...

Samma sak när jag växte upp. Det "värsta" som kunde hända var att dessa hade hem som luktade mycket kryddor. Skillnaden mot idag är slående då det värsta istället rör sig om mord (med bl a handgranater!), våldtäkter, systematisk terror mot befolkningen i form av rån mm och allt möjligt skit.

När jag växte upp var det en en stor grej om någon hade avfyrat en pistol (alltså utan att någon hade blivit träffad eller skadad överhuvudtaget).

Det som är mest konstigt är dock hur folk fortsätter att ge förtroende för de politiker som sett till att det är som det är trots att de senaste 40 åren med all önskvärd tydlighet visar att dessa inte förtjänar något som helst förtroende eller någon som helst tillit.

Man skulle kunna tro att de som växer upp jämför invandrarna då med de som kommer nu trots att det rör sig om vitt skilda kulturer där en av huvudpelarna givetvis är att bl a de iranier som flydde delar mycket av de grundpelare (läs: moral) som Sverige är byggt på vilket då givetvis gör att dessa har betydligt lättare att komma in i samhället.
Senast redigerad av sinewave 2016-08-23 kl. 01:19.
Citera
2016-08-23, 01:29
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Bugar och bockar.

Jag önskar att det var politisk propaganda men tyvärr är det självupplevt. Vad jag röstat och kommer rösta är skitsamma. Det här var verklighet för tio år sedan. Har det blivit bättre?

Samt även Jesusandme givetvis.

Tyvärr har jag en blond och blåögd tonårsdotter, och det Lisalit beskriver är dessvärre beklämmande sant.

Vad sägs om det här som ett lackmus-test: Hur många självutnämnda "anti-rasister" har egna döttrar som går i allmän högstadie eller gymnasieskola?
Citera
2016-08-23, 01:53
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Samt även Jesusandme givetvis.

Tyvärr har jag en blond och blåögd tonårsdotter, och det Lisalit beskriver är dessvärre beklämmande sant.

Vad sägs om det här som ett lackmus-test: Hur många självutnämnda "anti-rasister" har egna döttrar som går i allmän högstadie eller gymnasieskola?

Vill du berätta om vad din dotter upplever?

Och ni andra, kom igen! Det händer ju, så hur ter det sig hos era bekanta?
Citera
2016-08-23, 02:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Men sveket och dumheten ligger enbart hos de vuxna som lät allt detta hända. Som faktiskt hejade på vår vänsteraktivism, aktivt födde den och gjorde inte ett skit när vi blev utsatta för nedsättande och sexistiska kommentarer, sexuella närmanden, övergrepp, hån eller ord som ”svennehora” och ”svennefitta”. De stod där och såg och hörde förstås allt detta utan att ens säga ”fy dig!”

Jag måste korrigera dig här. Ja och Nej, det sveket gäller inte de 13%:en som trots alla smädesord, trots all vänsteraktivism, hot och våld, osv vägrade rösta på de partier som stod för de värderingarna. Skilj äpplena från päronen.

ont:
Lärarna ska få bära hund för detta svek, tro inget annat! De senaste regeringarna är direkt ansvariga och ska straffas för sina handlingar, du ska få upprättelse för det du genomlidit!
Citera
2016-08-23, 03:22
Medlem
M Nordströms avatar
Nu är jag inte tjej men jag gick i skolan mellan 60 och 70 talet. Det var invandrare från Grekland, Turkiet och Chile som kom som arbetskraftsinvandrare på den tiden och dessa killar var väl kanske lite mera efterhängsna på tjejerna än vad dom svenska killarna var men man hörde nästan aldrig någon av dom

använda ord som hora mot tjejerna och det var som natt och dag om man jämför med nutid. Visst var många lärare vänstervridna på den tiden och negativa till USA (Vietnamnkriget pågick för fullt). Det värsta som hände var att någon vid ett tillfälle viftat med en kniv eller stilett. som sagt det var anorlunda mot nu. dessutom så hade lärarna mera auktoritet på den tiden än nu.
Citera
2016-08-23, 04:58
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Sluta skyll ifrån dig. Du är lika skyldig som alla andra multikultivurmare. Du erkänner ju själv hur du viftade bort problemen, försvarade mångkulturen och kallade oliktänkande för rasister.
Citat:
Vad jag röstat och kommer rösta är skitsamma.
Med den attityden är det ju inte så konstigt att de går åt helvete.

Citat:
Det här var verklighet för tio år sedan. Har det blivit bättre?
Det är väl klart det inte har blivit bättre. Vi har släppt in hundratusentals män från stenålderskulturen där kusingifte och inavel tillhör normalbilden.
Citera
2016-08-23, 07:05
Bannlyst
Detta scenario är väl vanligt. Men det beror inte på att invandrarna är som de är, det beror på att svenskarna är kappvändare och knähundar,
Citera
2016-08-23, 07:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inte ens ljugmedia orkar med att mörka övergreppen inom skolan längre.
Citat:
En rapport från polisen visar att skolan är den plats där ungdomar råkar mest illa ut för sexuella trakasserier, rapporterar Sveriges Radio. Trots detta pratas det sällan om problemet i skolor innan något har hänt, menar Skolverket.
.
– Ofta framkommer det i forskning att det är en normalisering av sexuella trakasserier som ligger i botten till brottsliga handlingar även i det offentliga rummet
Än så länge nämner man inget om den etniska aspekten inom skolan, men man drar paralleller med festivalövergreppen & där har det ju tydligt framgått vilka det är som begår dessa övergrepp. Förutom hos ett litet fåtal postmarxister & verklighetsförnekare så funkar det inte längre att försöka skylla på "svenska män & pojkar" längre. Sanningen är allt för uppenbar.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolverket-skolor-efter-i-arbetet-mot-sexuella-trakasserier
Citera
2016-08-23, 07:41
Medlem
Chics avatar
Vi hade bara en person från Mellanöstern och han var alltid den som skulle starta bråk och hävda sig konstant. Men visst känner jag igen det du beskriver i form av sexuella trakasserier, det blev extra uppenbart när man gick i gymnasiet och det kom killar från el-programmet och skulle vara på en under rasterna (där många verkade ha invandrarbakgrund).
Måste poängtera att jag mött några utomordentliga killar med invandrarbakgrund som pratade ren svenska, verkade vara integrerade och hade en gnutta respekt för kvinnor. Så alla är inte svin!
Senast redigerad av Chic 2016-08-23 kl. 07:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in