2016-08-23, 08:34
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Bugar och bockar.

Jag önskar att det var politisk propaganda men tyvärr är det självupplevt. Vad jag röstat och kommer rösta är skitsamma. Det här var verklighet för tio år sedan. Har det blivit bättre?

Beror vilken skola man talar om men generellt sätt har det blivit värre med våldtäkter på skolområde och polisanmälningar t.o.m skolor som stängt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Roseng%C3%A5rdsskolan

http://www.svd.se/vald-och-hot-stanger-malmoskola
Citera
2016-08-23, 10:57
Medlem
Bra skrivet ut ett intressant, själv-kritiskt perspektiv.

Mycket låter som min egen skolerfarenhet, där invandrarna (mestadels kurder) ockuperade varenda trappa där småtjejerna (13-åriga sjuor) tvingades klämma sig igenom under ständigt sexuella kommentarer och nyp i rumpan.

Väl i klassrummet, i samhällskunskapen så var det ständiga teman av anti-rasistisk form och man lärde sig under åren när man är som mest lättinfluerad, att fientlighet gentemot utomstående kunde jämföras med självaste Hitler.

Har planer på att ta med kamera och penna till högstadieskolan där min mor jobbar för att se nutida läget. Det vore intressant att höra från småtjejerna själva.
Citera
2016-08-23, 11:43
Medlem
Lelianas avatar
Jag är nog i samma ålder och tyvärr har jag blivit besparad från det värsta; vit grundskola (förutom tattare), nästan hel vit klass i högstadiet och vit klass i gymnasiet förutom en person. Detta berodde på att de med svenska för invandrare skulle ha samma schema, så logistiskt blev det så. Men pga det såg man skillnaden på ett helt annorlunda sätt; parallell klassen var stökig, skrikig och kunde inte bete sig. Huset där många utländska studenter flockades kring pga dess studieämnen i gymnasiet var hemskt, oroligt, skrikigt, etc. Vi hade några MENA tjejer i vår högstadiet men de orkade inte få argument tillbaka alltifrån myter om hygien till att aldrig, aldrig kunna hålla käften med den där skrikiga rösten - och detta från killar. Vi tjejer lät det bero och höll med. Även om vi i högstadiet hade två sydamerikanska tjejer eller någon rasblandad en, var de välintegrerade med en strikt familj hemma som uppmanade dem att studera väl.

Jag var ihop med en kille i flera år i högstadiet och gymnasiet, festade inte så jag blev aldrig mål för någon större "pojkstreck". Eftersom jag blev respektfullt behandlad så tänkte jag inte om killar på det sättet och därmed blev skillnaden med verkligheten ännu mer brutal. Exempelvis flyttade en iransk flykting som granne, fastän han dyrt lovade vår familj att han respekterade oss så försökte han närma sig när ingen annan såg. Så hederlig var han. Min dåvarande killes kompiskrets hade kompisar med blandad härkomst. Där snackade de så grovt om kvinnor med sexskämt och hur många mammor de hade legat med - mår illa av att tänka på det så jag hoppar över alla detaljer. Ännu idag kan jag se samma signaler från "ungdomsgäng" och får avsmak direkt; när man väl har varit inne i gruppen och hört dem vet man bättre om hur sådant fungerar. Det finns en helt annan stämning där med hets att göra idiotiska saker som inte sker hos vita killar.

När jag till slut gick ut på krogen på sista året i gymnasiet, ni vet det typiska att man ska ha kul sista året etc, så viftade man bort alla fulla killar. Det var tills jag visade att jag inte ville bli tafsad på av en utländsk kille som han la mig i polisgrepp som chockade mig något enormt. Det var en skillnad att gå en längre rutt hem eller förbi McDonalds som alltid gav mig problem, ex när två stora negrer skulle putta mig mot väggen.

Just skillnaden att veta hur en hel vit klass kan agera och fungera i att exempelvis sitta 60 minuter helt tyst och studera är något helt annorlunda med allt skrik och oro som fanns i andra klasser. Jag vet hur hela vita grupper fungerar och hur trygg man känner sig jämfört med blandade grupper med MENA människor som skriker, bröstar upp sig och snackar enbart skit om dagarna. Även den största wiggern kan inte bli så "väl integrerad" att han beter sig eller pratar så grovt, hur mycket han än försöker. Jag har mött de vita killar som har rökt på hela dagarna och allmänt slask, men de är mer benägna att prata om konspirationsteorier och om "världskärlek" än att medvetet kränka andra kvinnor.

Så, det var min lilla rant. Inte lika grovt som vad flickor får idag utstå med. Antar att det bästa sättet att komma undan är helt enkelt att gå i en strikt skola där lärare sätter gränser med kvarsittning mm, inte festa utan spela tv-spel, och ha killkompisar som respekterar dig och kan stå upp för dig om det behövs, pojkvän eller ej.
Citera
2016-08-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Trots sök: mod; rätta mig om ämnet hör hemma i en annan tråd.

Med tanke på senaste tidens utveckling i obehagligt beteende bland invandrare vill jag berätta om mina egna upplevelser under skoltiden som tjej.
Jag har försökt förklara en syn från en nu 20+ kvinna hemmahörande i medelklassen:

När jag gick i gymnasiet hade vi en hel hop invandrarkillar som satt på ett räcke utanför matsalen som varje lunch, VARJE, sa ”sexuellt provocerande” saker till varenda tjej som gick förbi. Ibland väldigt grova. Jag minns att det var obehagligt men det viftades bort; både av oss själva men även personalen. Genom hela vår skolgång matades vi med information om rasismens ondska som självklart är bra men den handlade i huvudsak om att inte ifrågasätta invandrare, oavsett vad de gjort eller gör. Det lärde man även invandrarna som skrek ”RASIST!!” om man bara bad dem vara tysta under en lektion. Lärarna gjorde INGENTING!

Svenska killar var självklart lika kåta men inte en enda gång klev de över gränsen. De kunde anses påträngande men det var aldrig nedsättande eller fysiskt. Jag har rest mig ur en soffa otaliga gånger på hemmafester för att undkomma en sliskig svensk men det fanns aldrig en gruppmentalitet eller ett ”systematiskt” ofredande. Det var taffliga försök till ragg av omogna tonårskillar; ungefär det som politiker, media och myndigheter vill reducera invandrares regelrätta övergrepp till. Pojkstreck.

Precis som de som borde skydda flickor och tjejer idag drev de på våran arvsynd där vi hela tiden skulle se mellan fingrarna när det gällde invandrare. Och det gjorde vi; vi försvarade dem till sista blodsdroppen i alla sammanhang från skolan och hemmet till politiken och fritidsaktiviteter. Vi var vita, priviligerade svenskor som måste offra vår integritet för alla stackars invandrarkillar. Att det var synd om dem som blev förtryckta och inte kunde lägga band på sig.

Deras kultur var jätteintressant och det ältades jämt. Aldrig nämndes kvinnosynen i dessa länder, det handlade bara om att propagera för hur exotiskt allt var.

Såhär i efterhand känner jag mig dum. Tonåringar är korkade och lättmanipulerade. Vi kallade en som hade mage att avslöja sig som MUF-medlem för rasist.

Men sveket och dumheten ligger enbart hos de vuxna som lät allt detta hända. Som faktiskt hejade på vår vänsteraktivism, aktivt födde den och gjorde inte ett skit när vi blev utsatta för nedsättande och sexistiska kommentarer, sexuella närmanden, övergrepp, hån eller ord som ”svennehora” och ”svennefitta”. De stod där och såg och hörde förstås allt detta utan att ens säga ”fy dig!”

Precis som du skriver, MiT ("https://toklandet.wordpress.com/" så sviker man alla tjejer och kallar det för feminism. Man manipulerar svenska ungdomar till att skylla sig själva i form av ett accepterande av brott utförda av invandrare som oskyldigt och ursäktat. Man slåss för att muslimska, unga tjejer ska få bära förtryckande slöjor och samtidigt välkomna männens sexuella övergrepp. Det är svenska tjejers lott. Vad det innebär för svenska killar nu och i framtiden vågar jag inte ens spekulera i.

Frågeställningen är:

- Hur är andra kvinnors/tjejers upplevelser kring invandrare under skoltiden?
- Är lärare och annan personal i skolan fortfarande lika uppmuntrande av ovan nämnt beteende?
- Är regeringens senaste förslag en bra lösning på problematiken där svenska tjejer ska acceptera övergrepp och andra instutioner ska ignorera dem?

Det är intressant att läsa om en självutnämnd horas moraliserande över specifika individers beteenden. Det förändrar inte det faktum att de omnämnda individernas beteende är felaktigt, men enligt mig har du inte så stor moralisk bas att stå på från början.

Du gör fel att klassa det som invandrares beteenden. Majoriteten av alla invandrare är skötsamma och de rötägg du tar upp är inte på något sätt representativa för de många människor, från många länder och kulturer som du väljer att sätta epitetet "invandrare" på.

När du pratar om att lära sig att försvara invandrare och kvinnor för den delen (du pratade en del om feminism) så gör man det i syfte att förbättra ställningen för grupperna som helhet. Självklart kommer det alltid finnas rötägg som oförtjänt får ta del av denna förbättring, men i det fallet får man istället se det som ett extremfall och hantera det utifrån varje enskild situation. Vi kan ju jämföra med socialbidrag - visst finns det de som missbrukar det men majoriteten gör inte det, och då måste man se varje missbrukare som ett extremfall och agera utefter det och inte klassificera alla socialbidragstagare baserat på handlingar som ett fåtal idioter begår.
Citera
2016-08-23, 12:12
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Det är intressant att läsa om en självutnämnd horas moraliserande över specifika individers beteenden. Det förändrar inte det faktum att de omnämnda individernas beteende är felaktigt, men enligt mig har du inte så stor moralisk bas att stå på från början.

Du gör fel att klassa det som invandrares beteenden. Majoriteten av alla invandrare är skötsamma och de rötägg du tar upp är inte på något sätt representativa för de många människor, från många länder och kulturer som du väljer att sätta epitetet "invandrare" på.

När du pratar om att lära sig att försvara invandrare och kvinnor för den delen (du pratade en del om feminism) så gör man det i syfte att förbättra ställningen för grupperna som helhet. Självklart kommer det alltid finnas rötägg som oförtjänt får ta del av denna förbättring, men i det fallet får man istället se det som ett extremfall och hantera det utifrån varje enskild situation. Vi kan ju jämföra med socialbidrag - visst finns det de som missbrukar det men majoriteten gör inte det, och då måste man se varje missbrukare som ett extremfall och agera utefter det och inte klassificera alla socialbidragstagare baserat på handlingar som ett fåtal idioter begår.
Problemet fanns inte på samma vis tidigare det gör det nu. Det är vi som har importerat det.
Citera
2016-08-23, 12:16
Medlem
Citat:
Du gör fel att klassa det som invandrares beteenden. Majoriteten av alla invandrare är skötsamma

Tråden handlar om egna erfarenheter, och om du har rätt lär det ju komma in en bunt av positiva recensioner.

Jag har själv många positiva erfarenheter, dock inte en enda från min tid som tjej i skolan.

http://www.svd.se/mer-fokus-pa-sexofredanden-i-skolan
Citera
2016-08-23, 12:32
Medlem
Det finns tyvärr bara ett ordentligt parti som tar dessa frågor på allvar och det är SD. Faktumet är så enkelt att vill man fortsätta stödja den här samhällsutvecklingen med våldtäkter, massinvandring och stenkastning/bilbränder så står det dig fritt att rösta på S, M eller valfritt annat parti. Vill man att något konkret ska hända och försöka stoppa den här utvecklingen så gott som det går så lägger man sin röst på SD.

Det finns såklart andra viktiga politiska frågor än just detta, men just nu känns det som den viktigaste frågan, något måste hända. I ren protest så kommer jag bry mig absolut 0.000% om alla andra frågor tills denna fråga är hanterad.
Citera
2016-08-23, 12:41
Bannlyst
Citat:

Så alla svenska kvinnor som inte vill våldtas av er muslimer är "horor" ?

Citat:

Nej majoriteten muslimska araber är inte skötsamma eftersom de har 23 gånger högre våldtäktsbenägenhet än svenska män
http://www.d-intl.com/2014/05/07/muslimer-kraftigt-overrepresenterade-i-valdtaktsbrott/

Citat:
När du pratar om att lära sig att försvara invandrare och kvinnor för den delen (du pratade en del om feminism) så gör man det i syfte att förbättra ställningen för grupperna som helhet.

Nej antirasister och feminister försämrar svenska kvinnors livsutrymme(lebensraum) eftersom de vägrar prata om problemet och mörklägger alltihopa, vilket resulterar att fler araber kan våldta ostört.
Citera
2016-08-23, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Det finns tyvärr bara ett ordentligt parti som tar dessa frågor på allvar och det är SD. Faktumet är så enkelt att vill man fortsätta stödja den här samhällsutvecklingen med våldtäkter, massinvandring och stenkastning/bilbränder så står det dig fritt att rösta på S, M eller valfritt annat parti. Vill man att något konkret ska hända och försöka stoppa den här utvecklingen så gott som det går så lägger man sin röst på SD.

Det finns såklart andra viktiga politiska frågor än just detta, men just nu känns det som den viktigaste frågan, något måste hända. I ren protest så kommer jag bry mig absolut 0.000% om alla andra frågor tills denna fråga är hanterad.

SD är det enda partiet som vill skydda svenska kvinnor från våldtäkt. Medans "feministerna" importerar in våldtäktsmännen till Sverige och sedan försöker skydda och mörklägga deras brott så mycket det bara går, de är i själva verket antifeminister och hatar kvinnor. SD är det enda feministiska partiet Sverige har.

När ska kvinnor fatta detta?
Senast redigerad av mr.kebab 2016-08-23 kl. 12:49.
Citera
2016-08-23, 12:50
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Sluta skyll ifrån dig. Du är lika skyldig som alla andra multikultivurmare. Du erkänner ju själv hur du viftade bort problemen, försvarade mångkulturen och kallade oliktänkande för rasister.

Med den attityden är det ju inte så konstigt att de går åt helvete.

Det är väl klart det inte har blivit bättre. Vi har släppt in hundratusentals män från stenålderskulturen där kusingifte och inavel tillhör normalbilden.

Att som 13-17-åring tro att vissa grupper ska undslippa konsekvenser är inte normalt och jag tar inte på mig skulden för det tankesättet även om jag nu inser hur galet det var. Det är inte medfött eller något jag själv fantiserade ihop utifrån djupare forskning i ämnet.

Nej, hur mina tonår såg ut har inget med hur jag röstar att göra.
Citera
2016-08-23, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Problemet fanns inte på samma vis tidigare det gör det nu. Det är vi som har importerat det.

Vilka är det som importerat hit våldtäktsmännen? Inte är det SD iaf.
Citera
2016-08-23, 13:08
Medlem
Lisalits avatar
Citat:

Ah, självutnämnd hora. Tänk att människor utan vettiga argument alltid ska ta upp mitt sexarbete och kalla mig hora i syfte att vara nedsättande. Det ska också vara en bas för huruvida jag får ha åsikter om människors beteenden. Tydligen har jag mer moral än du som förringar unga tjejers situation.

Det var ungefär 95% av killarna med invandrarbakgrund som betedde sig som idioter under min gymnasietid. Det var inga "enskilda fall". Jag såg aldrig en invandrarkille som var lugn och respektfull varken mot andra elever (förutom andra invandrare) eller lärare. Föräldrarna kanske var av den skötsamma typ du nämner och fick sannolikt aldrig veta hur deras söner agerade utanför hemmet då alla vuxna blundade för problemen.

Visst kan det ligga en god tanke bakom hjärntvätten som ungdomar utsätts för men resultatet är att svenskar tillåter beteende från vissa grupper som skadar dem själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in