Citat:
1) Vanliga överklass ungdomar (på gymnasiet) lämnas ensamma flera veckor åt gången för att folk reser mycket i jobbet eller av andra anledningar. Alla är skötsamma och tar ansvar för att det är det som förväntas.
2) Så vad tror du att man måste göra för att bli inlåst på internat skola? Det betyder att de här personernas föräldrar inte vill lämna dem ensamma hemma.
3) Man får ha sex om man vill, man får ligga runt om man vill, ingen säger något. För kvinnor som inte har en pojkvän brukar deras mödrar gå ihop och ordna aktiviteter så att deras döttrar ska kunna få en pojkvän och helst gifta sig med honom efter gymnasiet.
2) Så vad tror du att man måste göra för att bli inlåst på internat skola? Det betyder att de här personernas föräldrar inte vill lämna dem ensamma hemma.
3) Man får ha sex om man vill, man får ligga runt om man vill, ingen säger något. För kvinnor som inte har en pojkvän brukar deras mödrar gå ihop och ordna aktiviteter så att deras döttrar ska kunna få en pojkvän och helst gifta sig med honom efter gymnasiet.
1. Alla är skötsamma? Ha! Ha! igen.
2. Det är ju själva utbildningen man är ute efter, plus erfarenheten att bo på internatskola för att det hör till. Om jag ska säga vad jag själv tror, så tror jag att det är en bra utbildningsform på gymnasiet. Det blir en lagom krävande övergång till vuxenvärlden, då de unga ska klara sig själva. Men inte mycket tidigare än så. Barn som lämnas bort redan vid 11 eller till och med 7-8 års ålder vilket förekommer i Storbritannien, blir inte friska i själen även om de blir självständiga till det yttre, det har många vittnat om.
3. Men du kan ju inte generalisera på det här sättet. Jag råkar känna till Lundsberg, även om jag inte gått där själv eller har mina barn där, men det finns i min bekantskapskrets om vi säger så. Och det där med att pojkar och flickor inte ska få tillfälle att ha sex är personalen stenhårda på, och det är på föräldrarnas anmodan. Ett ansvar som skolan tar. Nu kanske det du beskriver är högre upp i åldrarna, i och för sig. Men även då finns det naturligtvis olika typer av människor även i överklassen, och att alla skulle vara så sexuellt frigjorda som du beskriver stämmer helt enkelt inte. I synnerhet inte när det gäller deras egna döttrar... finns mycket dubbelmoral där, men äkta moral där man lever som man lär OCKSÅ.