2016-08-22, 22:44
Medlem
Ytterligare en sak som är VÄLDIGT intressant i sammanhanget är följande...

Onecloud har tävlingen med hacket som tidigare länkats....
Och priset för hacket skulle vara 100.000 Euro eller 100.000 Onecoins.

Om vi bortser från fakta att Onecoin har noll koll på hur mycket 1 Onecoin skall vara värd...

Var kommer dessa 100.000 Onecoins ifrån?

Man kan ju inte bara "trolla fram" nya coins från en Kryptovaluta som har en fungerande blockkedja..

Så , jag känner absolut att detta är ett bevis att följande gäller...

1) Det finns ingen blockkedja utan coins kan göras hur som helst (Läs Excelark)
2) Ruja kan med andra ord bara trycka på en knapp och "vips" så är alla coins minade , blockkedjan kan skrotas - allt görs publikt och Ruja med flera kan dra med allas pengar...
Onecoinsen då? Inte värda ett skit eftersom det inte finns någon blockkedja , ingen personlig plånbok o.s.v.

För ledningen kan inte sitta på 100.000 Onecoins som dom "bara kan ge bort" - det skulle Audit rapporten slagit ner på direkt.....

(Note: Audit rapporten är ett skämt...)

Citat:
Ursprungligen postat av Finska Pinnen
http://youtu.be/xZ2FJj4jsHc

Här säger Kari Wahlroos något helt annat. Han menar att det är just "Kalles korvkiosk" och andra små butiker som denna "valuta" ska vara till för. Till att börja med i alla fall. Så hur är det nu då? Ljuger han, eller du mlmneutral?

MlMneutral kan inte kommentera när hen får bevis på att hen ljuger som en häst travar
Senast redigerad av Gromgutten 2016-08-23 kl. 07:50. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-08-22, 22:46
Medlem
Citat:
http://youtu.be/xZ2FJj4jsHc

Här säger Kari Wahlroos något helt annat. Han menar att det är just "Kalles korvkiosk" och andra små butiker som denna "valuta" ska vara till för. Till att börja med i alla fall. Så hur är det nu då? Ljuger han, eller du mlmneutral?

Till att börja med är det inte de små butikerna i första hand som köper appar för att hantera Onecoins, undantag lär ju finnas som ser det hela i ett litet större perspektiv. De små butikerna kommer precis som vi har sett ett antal bilder på att ta betalt genom att du för över Onecoins mellan kontona.
Citera
2016-08-22, 22:49
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Helt rätt om pengar, MEN nu gäller det Kryptovaluta där helt andra regler som gäller.

Helt underbart! Skulle du inte kunna utveckla lite mer i detalj vad som skiljet sig? Växelkurs? Betalningsmedel? Vad skiljer valuta från pengar? Jag har bara doktorerat i ämnet och skulle gärna vilja lära mig lite mer.
Citera
2016-08-22, 23:01
Medlem
Finska Pinnens avatar
Citat:
De små butikerna kommer precis som vi har sett ett antal bilder på att ta betalt genom att du för över Onecoins mellan kontona.

När kommer det att gå att flytta onecoins mellan andra konton än sin egen upline/downline?
Citera
2016-08-22, 23:16
Medlem
(FB) Onecoin

Citat:
Vi pratar inte om Kalles korvkiosk, vi pratar om kända dyra exklusiva butiker som t ex Rolex, Porshe, m fl som kommer att ta emot Onecoins. När 80 % är fram minade kommer Onecoins att finnas ute på öppna markanden och då kan vem som helst, även du Pellets, att kunna införskaffa dig Kryptovalutan Onecoin. Den kommer att ha ett värde mellan €50 - €100 då den släpps. Detta gör att de stora tunga varumärkena vill ha införskaffat sig så många Onecoins som möjligt. Det kommer att bli en enorm vinst på de produkterna som betalas med Onecoins. Kunden köper till ett värde av låt oss säga €10, då förstår var och en vilken värdeökning den försäljningen resulterade i om värdet stiger till €50 - $100 inom en kort tid.

(FB) Onecoin

Citat:
Till att börja med är det inte de små butikerna i första hand som köper appar för att hantera Onecoins, undantag lär ju finnas som ser det hela i ett litet större perspektiv. De små butikerna kommer precis som vi har sett ett antal bilder på att ta betalt genom att du för över Onecoins mellan kontona.

Du inser att du är ett klappmongo som försöker trolla bort dig själv?
Se till att lyckas när du motsäger dig så fruktansvärt dåligt så vi slipper dina pinsamma kommentarer....

Bara för att roa oss alla...

Förklara hur Onecoin kan ha olika växelkurser vad gäller Onecoins?
Exempel: Paddan som kostade ett ANTAL tusen för mycketi förhållande till officiella kursen....
Andra exemplet är nu Onecloud Challenge där dom har en växelkurs satt 1 Onecoin är värd 1 Euro....

Förklara också vem som "minat" fram de 100.000 Onecoins som en vinnare kan få (Istället för rena cash som går att använda....).

Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Helt underbart! Skulle du inte kunna utveckla lite mer i detalj vad som skiljet sig? Växelkurs? Betalningsmedel? Vad skiljer valuta från pengar? Jag har bara doktorerat i ämnet och skulle gärna vilja lära mig lite mer.

Lyckas hen med att förklara det så är det nobelpriset i Ekonomi som väntar....

Citat:
När kommer det att gå att flytta onecoins mellan andra konton än sin egen upline/downline?

Haha - aldrig.... Du kommer aldrig att kunna använda Onecoins till någonting...
Citera
2016-08-22, 23:19
Medlem
Citat:

Hahaha....den va bra, har du pluggat med Dr Ruja....?

Citat:

Lugn, det kommer invänta 1/10 för mer besked.
Senast redigerad av Gromgutten 2016-08-23 kl. 07:52. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-08-22, 23:26
Medlem
Citat:
Lugn, det kommer invänta 1/10 för mer besked.

Nu svarar du fel enligt Onecoins Compliance och du riskerar att få ditt konto låst

https://gallery.mailchimp.com/cf9659fd672fe664d487e7e1b/images/479b709a-0a2b-4c05-baa2-97d55a0c2bca.png

Du skall svara

"As Dr. Ruja has said, the plan is to have OneCoin publically trades as soon as we reach 80% mined coins."

Tyvärr är det en lögn som vi hört förut...
(FB) Onecoin

Eller som Kraschande Riddaren som skrev att det skulle smälla "om 80 dagar"
(FB) Onecoin

Ingenting var det som hände...

Så - eftersom det inte kommer att hända någonting den 1:a Oktober...
Vad skall du göra då? Göra som alla andra klappmongon...
"Det kommer SSSSSNNNNAAAARRRRTTTT"
Citera
2016-08-22, 23:32
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Hahaha....den va bra, har du pluggat med Dr Ruja....?

Nej, naturligtvis inte. Men för att återgå till frågan, kan inte du redogöra för skillnaden mellan pengar och kryptovaluta? Eller, för att göra det enklare, mellan pengar och valuta.
Senast redigerad av 30Luger 2016-08-22 kl. 23:36.
Citera
2016-08-22, 23:37
Medlem
Citat:
Nej, naturligtvis inte. Men för att återgå till frågan, kan inte du redogöra för skillnaden mellan pengar och kryptovaluta? Eller, för att göra det enklare, mellan pengar och valuta.
För att förhindra att Pellets gå i taket så överlåter jag frågan till honom.....
Citera
2016-08-22, 23:38
Medlem
Det är anmärkningsvärt vad alla onecoiners är omtänksamma. Har inte hitta någon som vill köpa loss mina coins för en bråkdel av vad de är värda eller kommer att bli värda för den delen. Jag får alltid höra att det vore väldigt dumt att sälja mina coins och att jag bara ska vänta och se. Undra om alla är medvetna om att de är värda 0 och att man på ett snyggt sätt försöker dölja att man blåser andra eller att de är genuint omtänksamma om mig och vill inte blåsa mig på coins som kommer bli värda flera miljoner?
Citera
2016-08-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love4money
Det är anmärkningsvärt vad alla onecoiners är omtänksamma. Har inte hitta någon som vill köpa loss mina coins för en bråkdel av vad de är värda eller kommer att bli värda för den delen. Jag får alltid höra att det vore väldigt dumt att sälja mina coins och att jag bara ska vänta och se. Undra om alla är medvetna om att de är värda 0 och att man på ett snyggt sätt försöker dölja att man blåser andra eller att de är genuint omtänksamma om mig och vill inte blåsa mig på coins som kommer bli värda flera miljoner?

Som så många gånger förr har man alltid svaren inom sig.......! Så helt rätt analys av dig:
"de är genuint omtänksamma om mig och vill inte blåsa mig på coins som kommer bli värda flera miljoner!!
Citera
2016-08-22, 23:47
Medlem
Citat:
För att förhindra att Pellets gå i taket så överlåter jag frågan till honom.....

Hallo där PonziPimp .
Du kan inte kasta över till ngn annan.
Du har själv skrivit texten .Så ge oss ditt svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in