2016-08-22, 20:10
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Som den slampa jag är gissar jag på berg och dalbana.
Citera
2016-08-22, 20:15
Medlem
Zwerchstands avatar
att är på hugget, bra där. Glöm nu spårvagnar & modelltåg och följ det andra spåret du har där, åter till ditt förra inlägg. Glöm heller inte att ta udda man ut:
Han skall göra det!
och att jag är stygg i dag.

Redigerat: Axis åxå.
Citera
2016-08-22, 20:23
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Rulltrappor? Det kan ju inte vara nån rysk dressin
Citera
2016-08-22, 20:43
Medlem
Zwerchstands avatar
Här händer det fortare än fötter minsann! Njäaeo, dressin är närmast på sistone per muskelkraft, men vi ska inte vara så bokstavliga. Karta var för styggt, men med 1 kvar att titta på kan saken räknas ut.
Citera
2016-08-22, 21:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Här händer det fortare än fötter minsann! Njäaeo, dressin är närmast på sistone per muskelkraft, men vi ska inte vara så bokstavliga. Karta var för styggt, men med 1 kvar att titta på kan saken räknas ut.

...skjuter från höften nu, men den berömda ryssjättebeställningen (bidde dock 500 och inte 1000 som tänkt) på NOHAB Hartmann-lok, som på 20-talet förvandlade Trollhättan från byhåla till industricentra..?

(högoddsare, admittedly).
Citera
2016-08-22, 21:22
Medlem
Vall och grav då tänker man på kremlmuren, Trotsky är begravd i Mexico, men Brezjnev, Lenin och Stalin är begravda där. Så Trotsky ska bort, vad gjorde han? Något i inledningen på Potemkin.. Så hmm barnvagn?

Edit: Eller kan det vara traktor? Ändrar mig.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2016-08-22 kl. 21:39.
Citera
2016-08-22, 21:39
Medlem
atts avatar
Gissar grammofonen.

Citat:
Vladimir Lenin, Joseph Stalin, Nikita Khrushchev and Leonid Brezhnev are all travelling together in a railway carriage. Unexpectedly, the train stops. Lenin suggests: "Perhaps we should announce a subbotnik, so that workers and peasants will fix the problem." Stalin puts his head out of the window and shouts, "If the train does not start moving, the driver will be shot!" But the train doesn't start moving. Khrushchev then shouts, "Let's take the rails from behind the train and use them to lay the tracks in front". But still the train doesn't move. Then Brezhnev says, "Comrades, Comrades, let's draw the curtains, turn on the gramophone and pretend we're moving!"

Jag vet att det var Trotskij och inte Chrusjtjov på bilden men gissar ovanstående icke desto mindre!
Citera
2016-08-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Gissar grammofonen.

Jag vet att det var Trotskij och inte Chrusjtjov på bilden men gissar ovanstående icke desto mindre!
Det är väl Kalinin? Udda man ut; Stalin, Lenin, Kalinin. Brezjnev ska alltså ut. Sen hajar jag inte mer!
Citera
2016-08-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det är väl Kalinin? Udda man ut; Stalin, Lenin, Kalinin. Brezjnev ska alltså ut. Sen hajar jag inte mer!

Det har du rätt i! Skulle tittat noga. Då har vi ju Kaliningrad, Leningrad (S:t Petersburg) och Stalingrad (Volgograd) och Naberezhnye Chelny/Brezjnev).. Vad det nu ger..
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2016-08-22 kl. 22:47.
Citera
2016-08-22, 22:43
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
De har du rätt i! Skulle tittat noga. Då ska väl Kaliningrad, Leningrad (S:t Petersburg) och Stalingrad (Volgograd) bort, och kvar är "Casablanca"..

Men det här är historie- och inte stadstråden...!?
Citera
2016-08-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Men det här är historie- och inte stadstråden...!?

Precis! Verkar vara som att bara en av de fyra ska ge något? Grubblar här med en kopp te Så Brezjnev-kartan borde vara ledtråden..
Citera
2016-08-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Precis! Verkar vara som att bara en av de fyra ska ge något? Grubblar här med en kopp te Så Brezjnev-kartan borde vara ledtråden..
Casablanca...han skrev tidigare om vita huset. Casablanca betyder väl just vita huset.

Edit: Redigerade bort svammel.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-22 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in