2016-08-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
För att ens komma i närheten av 50 MSEK måste Isak skriva på ett nytt kontrakt och göra minst en säsong som förstaforward, då på ett fantastiskt sätt. Det är därför han inte ska säljas i dagsläget utan få ett nytt kontrakt med en bra lön och löfte om satsning. Gärna lägga på sig 10kg muskler också (man glömmer ofta att han faktiskt är 1.90 lång).

Tråkigt nog kommer antagligen de överbetalda föredettingarna i laget hindra min vision från att slå igenom.

Ska han skriva på ett nytt kontrakt var fjärde månad då eller? Känns lite överdrivet att förlänga ännu en gång.
2016-08-22, 21:56
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle nog vilja se honom prestera i något annat sammanhang än allsvenskan. Till exempel bli uttagen och göra succé i januariturnén eller göra mål för U21-landslaget. Sådant gillar scouter.

Ett par mål mot Panathinaikos hade gjort på värdet.

Precis, därav mitt minst.

Tråkigt nog ogillar de svenska ungdomslandslagen att ha med underåriga så enda chansen är nog en bra säsong i allsvenskan och januariturnén om vi ska se ordentliga transfersummor. Nikolic är med i U19 t.ex. och Isak är helt klart bättre än honom.
2016-08-22, 21:57
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Skrev han inte på ett nytt kontrakt för ett par månader sedan?

Snarare att han gjorde det (förlängde) emot att han har någon typ av utköpsklausul alternativt % på sin egen försäljning. Idiotiskt vore det annars.

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Ska han skriva på ett nytt kontrakt var fjärde månad då eller? Känns lite överdrivet att förlänga ännu en gång.

Jo, men om han gör en supersäsong 2017 kommer vi inte få några stora summor om han har 1 år kvar på kontraktet.
2016-08-22, 21:59
Medlem
Citat:
Skrev han inte på ett nytt kontrakt för ett par månader sedan?

Snarare att han gjorde det (förlängde) emot att han har någon typ av utköpsklausul alternativt % på sin egen försäljning. Idiotiskt vore det annars.

Om nu inte AIK ljuger så finns det inga av de klausulerna i nya kontraktet. Tror Isak är ganska nöjd i AIK så det krävs nog en riktigt lovande klubb för att han ska tacka ja.
2016-08-22, 22:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tror man inte att Isak är en framtida landslagsstjärna så är det också naivt att tro att han betingar mer än typ 10 miljoner i dagsläget...
Det är skillnad på landslagsstjärna och landslagsspelare, jag tror säkert att han kommer få sin chans så småningom och då får vi se om han tar den men att han blir en ny stjärna, kommer ta en ordinarie tröja i La liga och bli den nya Zlatan är bara verklighetsfrånvänt, detta är inte riktat mot dig men hemmablinda supportrar tycks ta ut alldeles för mycket i förskott.
2016-08-22, 22:03
Medlem
Citat:
Jo, men om han gör en supersäsong 2017 kommer vi inte få några stora summor om han har 1 år kvar på kontraktet.

1 år kvar räcker om han gör en tillräckligt bra säsong, marknaden för dyra spelare blir mer och mer till säljarens fördel för varje år som går.
2016-08-22, 22:06
Medlem
Tlagnojs avatar
Det här med lönen vs. Ödegaard förresten. Har inte Zlatan själv sagt i sin bok att orsaken till att övergångssumman blev så hög var för att han blev tokblåst på lönen i Ajax?

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Om nu inte AIK ljuger så finns det inga av de klausulerna i nya kontraktet. Tror Isak är ganska nöjd i AIK så det krävs nog en riktigt lovande klubb för att han ska tacka ja.

Av allt jag sett av Isak hitills så verkar han jordnära och mogen för sin ålder. Däremot tror jag att han såg upp väldigt mycket till Goitom och att vi tappat lite om vi inte har någon liknande förebild för honom i laget. Ser ingen solklar i dagsläget. Möjligtvis Ishi.
2016-08-22, 22:11
Medlem
Citat:
Det här med lönen vs. Ödegaard förresten. Har inte Zlatan själv sagt i sin bok att orsaken till att övergångssumman blev så hög var för att han blev tokblåst på lönen i Ajax?

Av allt jag sett av Isak hitills så verkar han jordnära och mogen för sin ålder. Däremot tror jag att han såg upp väldigt mycket till Goitom och att vi tappat lite om vi inte har någon liknande förebild för honom i laget. Ser ingen solklar i dagsläget. Möjligtvis Ishi.

Han har ju Henok som enorm förebild och hur många får spela i sin förebilds lag med samma nummer? Tror att han helt klart är en av de nöjdare tonåringarna i Allsvenskan just nu.
2016-08-22, 22:11
Avslutad
Citat:
Har inte läst boken men jag kommer ihåg att Hasse Borg blåste Zlatan ja. Allt Ajax betalade hamnade i MFFs fickor. Men Zlatan får väl skylla sig själv om han litar på klubbens sportchef...

*edit*
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/10-ar-efter-flytten--zlatan-fortfarande-bitter-pa-mff-jag-trodde-hasse-borg-v/
2016-08-22, 22:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nej jag tror att det var nåt x antal procent av övergångssumman han blev blåst på (som han sades ha rätt till att få vid försäljning) och inte lönen.
2016-08-22, 23:00
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej jag tror att det var nåt x antal procent av övergångssumman han blev blåst på (som han sades ha rätt till att få vid försäljning) och inte lönen.
Var väl i samma veva som Zlatan skaffade agent i form av Raiola...

Men ja, han lär fortfarande vara bitter på att Hasse Borg blåste honom. Samtidigt skickligt (eller vad man nu ska kalla det) av Hasse att få ut så mycket pengar åt MFF.
2016-08-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Var väl i samma veva som Zlatan skaffade agent i form av Raiola...

Men ja, han lär fortfarande vara bitter på att Hasse Borg blåste honom. Samtidigt skickligt (eller vad man nu ska kalla det) av Hasse att få ut så mycket pengar åt MFF.
Nej nej. Det var sista året i Ajax som Raiola klev in i bilden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in