2016-08-22, 20:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Mig veterligen har det enbart diskuterats övergångssummor i den här tråden. Så jag vet inte vad din argumentation ska bidra med?

Du tror att lönen spelaren kommer få inte påverkar övergångssumman?

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag har följt Allsvenskan rätt länge nu och detta har man sagt om varje ung svensk spelare sedan tidigt 2000-tal. Endast Zlatan och Kim Källström som levde upp till förväntningarna.

Zlatan hade aldrig någon storhetsperiod i Allsvenskan. Det var i Superettan han slog igenom, för att inte riktigt nå samma nivå i Allsvenskan.

Det var en chock för fotbollssverige att Ajax betalade den summan de gjorde.
2016-08-22, 20:19
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Du tror att lönen spelaren kommer få inte påverkar övergångssumman?

Inte nämnvärt eftersom det är utbud och efterfrågan samt den säljande klubben som till syvende sist avgör slutsumman. För spelare i den åldern handlar det ju om att säkra talangen och ingenting annat, dessutom är lönerna för så unga spelare på relativt låga nivåer, vilket gör att skillnaden blir ännu mindre.

Ska man jämföra talang är väl Brolin en optimal referenspunkt, utan att ge mig in i någon diskussion om vem som är mest talangfull av han och Isak.
2016-08-22, 20:28
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Inte nämnvärt eftersom det är utbud och efterfrågan samt den säljande klubben som till syvende sist avgör slutsumman. För spelare i den åldern handlar det ju om att säkra talangen och ingenting annat, dessutom är lönerna för så unga spelare på relativt låga nivåer, vilket gör att skillnaden blir ännu mindre.

Ska man jämföra talang är väl Brolin en optimal referenspunkt, utan att ge mig in i någon diskussion om vem som är mest talangfull av han och Isak.

Ödegaards 800 000 i veckan är en relativt låg nivå då som inte påverkar transfersumman?
2016-08-22, 20:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Finns en ännu bättre referenspunkt strax. Isak har inte ansetts vara den bäste svenske anfallaren i sin åldersgrupp (-99), inte ens den bäste från Stockholm.

Det är och har alltid varit Joel Asoro, som ju i helgen fick göra debut för Sunderland (BP -kille). Borde ganska snart dyka upp någon värdering av honom på exempelvis transfermarkt. Isak borde vara värd X miljoner mindre.
2016-08-22, 20:58
Medlem
Shit vad mycket drömmande gnagare det är i den här tråden. Isak är en duktig ung spelare, absolut. Men han har gjort en halv bra säsong i allsvenskan. Inget mer. Det är ingen klubb som hostar upp 80 mille för det. Risken är för stor. Det skulle eventuellt vara en riktigt stor europeisk klubb typ Milan, Real, Chelsea men de har redan flera spelare i sina ungdomstrupper som är minst lika bra som Isak.

En smart transferaffär för dessa klubbar vore att vänta ett par säsonger och se om Isak fortsätter leverera (det tror jag själv inte han kommer göra) och sen betala kanske 50-60 millar då, med mycket lägre risk.

För mindre klubbar är det över huvud taget inte aktuellt att köpa en tonåring för de summorna.

Sluta drömma råttor.
2016-08-22, 21:00
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Shit vad mycket drömmande gnagare det är i den här tråden. Isak är en duktig ung spelare, absolut. Men han har gjort en halv bra säsong i allsvenskan. Inget mer. Det är ingen klubb som hostar upp 80 mille för det. Risken är för stor. Det skulle eventuellt vara en riktigt stor europeisk klubb typ Milan, Real, Chelsea men de har redan flera spelare i sina ungdomstrupper som är minst lika bra som Isak.

En smart transferaffär för dessa klubbar vore att vänta ett par säsonger och se om Isak fortsätter leverera (det tror jag själv inte han kommer göra) och sen betala kanske 50-60 millar då, med mycket lägre risk.

För mindre klubbar är det över huvud taget inte aktuellt att köpa en tonåring för de summorna.

Sluta drömma råttor.

Det är mindre risk senare? Varför? Normalt sett är det ju att man inte vet hur de kommer prestera på seniornivå som är risken.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tony Flygare var ju en större talang än Zlatan men så brände han en viktig straff och efter det gick det bara utför.
Så allt kan ju hända.

Flygare spelade 9 matcher och gjorde ett mål. Var alla 9 matcher ens i AS?
Senast redigerad av Commissary 2016-08-22 kl. 21:04.
2016-08-22, 21:12
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw

Sluta drömma råttor.

Vem tror att Isak ska gå för 80 miljoner? Du slåss mot väderkvarnar.
2016-08-22, 21:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vem tror att Isak ska gå för 80 miljoner? Du slåss mot väderkvarnar.
Siffrorna bland supportrarna rabblar upp är inte så jäkla långt därifrån, om 50 miljoner är ett minimum kan man räkna med att summor nära det Z gick för inte känns orealistiskt (tolkar jag utifrån snacket).

Hypen svenska talanger drar på sig är inte hälsosam. Man är naiv om man tror Isak kommer bli en ny landslagsstjärna om man grundar det på vad man hittills har sett.
2016-08-22, 21:40
Medlem
Tlagnojs avatar
För att ens komma i närheten av 50 MSEK måste Isak skriva på ett nytt kontrakt och göra minst en säsong som förstaforward, då på ett fantastiskt sätt. Det är därför han inte ska säljas i dagsläget utan få ett nytt kontrakt med en bra lön och löfte om satsning. Gärna lägga på sig 10kg muskler också (man glömmer ofta att han faktiskt är 1.90 lång).

Tråkigt nog kommer antagligen de överbetalda föredettingarna i laget hindra min vision från att slå igenom.
2016-08-22, 21:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
För att ens komma i närheten av 50 MSEK måste Isak skriva på ett nytt kontrakt och göra minst en säsong som förstaforward, då på ett fantastiskt sätt. Det är därför han inte ska säljas i dagsläget utan få ett nytt kontrakt med en bra lön och löfte om satsning. Gärna lägga på sig 10kg muskler också (man glömmer ofta att han faktiskt är 1.90 lång).

Tråkigt nog kommer antagligen de överbetalda föredettingarna i laget hindra min vision från att slå igenom.

Skulle nog vilja se honom prestera i något annat sammanhang än allsvenskan. Till exempel bli uttagen och göra succé i januariturnén eller göra mål för U21-landslaget. Sådant gillar scouter.

Ett par mål mot Panathinaikos hade gjort på värdet.
2016-08-22, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Siffrorna bland supportrarna rabblar upp är inte så jäkla långt därifrån, om 50 miljoner är ett minimum kan man räkna med att summor nära det Z gick för inte känns orealistiskt (tolkar jag utifrån snacket).

Hypen svenska talanger drar på sig är inte hälsosam. Man är naiv om man tror Isak kommer bli en ny landslagsstjärna om man grundar det på vad man hittills har sett.

Tror man inte att Isak är en framtida landslagsstjärna så är det också naivt att tro att han betingar mer än typ 10 miljoner i dagsläget...
2016-08-22, 21:53
Avslutad
Citat:
För att ens komma i närheten av 50 MSEK måste Isak skriva på ett nytt kontrakt

Skrev han inte på ett nytt kontrakt för ett par månader sedan?

Snarare att han gjorde det (förlängde) emot att han har någon typ av utköpsklausul alternativt % på sin egen försäljning. Idiotiskt vore det annars.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in