Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag instämmer helt! M är inget för konservativa, och det därmed inte heller Alliansen. M:s ledning har mitt fulla förtroende att aldrig någonsin mer få min röst.

Jag förstår inte hur du resonerar. Det borde väl vara en bra sak? Att konservativa inte har någon plats hos oss. Liberalism och mångfald är vad som bygger Sverige starkt!
När jag läser dina inlägg får jag intryck av att du är en mycket konservativ, reaktionär, rojalistisk högerman av den gamla sorten, vilket både bekymrar mig och gör mig ledsen. Jag trodde inte det fanns sådana längre. Och då har du absolut inget i moderaterna att göra, det är helt riktigt. Men varför inte ändra uppfattning och bejaka det fantastiska land Sverige är och håller på att bli. Det gamla Sverige var ett idéfattigt, tråkigt och homogent land. T.ex. få muslimer och människor med invandrarbakgrund. Genom hårt och målmedvetet politiskt arbete så har vi i de demokratiska partierna för alltid förändrar Sverige. Sverige är nu ett mer normalt land, med människor från alla delar av världen. Det är någonting fantastiskt bra och viktigt! Till störst del är det moderaterna förtjänt, det är vi som alltid vågat gå före när det på allvar gällt att öppna upp Sverige. Det är något vi i partiet är fantastiskt stolta över!
Jag jobbar väldigt aktivt för moderaterna och har bl.a. besökt flera boenden för ensamkommande flyktingbarn! Dessa vill inget hellre än att lära sig svenska, utbilda sig och bli en del av Sverige! Sist jag träffade dessa fina killar var det t.ex. flera som redan hunnit skaffa svenska flickvänner som de visade bilder på. Helt vanliga söta svenska blonda tjejer. Det är integration och bra moderat politik! Något som är fantastiskt värdefullt. Och visst, precis som Fredrik säger i det tal som TS refererar till så kostar det en slant, och ibland får vi "svenskar" då stå tillbaka. Men hur kan någon jämföra det med det värde som finns i att låta ett litet barn som flytt krig och förtryck få en chans i vårt land?
När du eller andra röstar på moderaterna ska du kunna lita på att vi alltid kommer att fortsätta att stå för det. Det är egentligen vad det handlar om att vara moderat!