2016-08-18, 15:01
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är ju det jag säger! Allt det där har skadat Sverige in i märgen och de konservativa väljarna över M allt mer. Kvar blir lättsinniga liberaler som saknar förståelse för vad som bygger och vidmakthåller ett samhälle. Att tydliggöra detta kan ha varit Reinfeldts största insats.

Tycker Du inte som liberal att det är ett tydligt tecken på misslyckande att en man som styrt ett land därefter lever på bidrag, som hans regeringskollega Borg klarar sig utmärkt utan? Är inte det att manifestera bidragslinjen framför arbetslinjen?

Nya moderaterna är ett frihetligt liberalt progressivt parti. Konservativa har inget i vårt fina parti att göra! Det tycker jag Fredrik visade väldigt bra och Anna fortsätter den linjen. Det är också vad väljarna vill ha vilket visade sig under Fredrik Reinfeldt. 30% som du kanske minns. Politik handlar om förtroende och som väljare ska du kunna lita på oss som parti och att vi fortsätter värna t.ex. fri rörlighet och allas lika värde. Din röst på oss ska göra skillnad för ett friare Sverige!

Det är inget bidrag utan en ersättning som han gjort sig förtjänt av genom hårt arbete för att göra Sverige bättre!
Citera
2016-08-18, 16:11
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Nya moderaterna är ett frihetligt liberalt progressivt parti. Konservativa har inget i vårt fina parti att göra! Det tycker jag Fredrik visade väldigt bra och Anna fortsätter den linjen. Det är också vad väljarna vill ha vilket visade sig under Fredrik Reinfeldt. 30% som du kanske minns. Politik handlar om förtroende och som väljare ska du kunna lita på oss som parti och att vi fortsätter värna t.ex. fri rörlighet och allas lika värde. Din röst på oss ska göra skillnad för ett friare Sverige!

Det är inget bidrag utan en ersättning som han gjort sig förtjänt av genom hårt arbete för att göra Sverige bättre!

Skulle Moderaterna bedriva samma politik idag som dom gjorde under Svinpäls tid så skulle dom inte nå upp till några 30%. Förmodligen närmare 10. Reinfeldt är en bedragare och psykopat.
Citera
2016-08-18, 16:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Jag instämmer helt! M är inget för konservativa, och det därmed inte heller Alliansen. M:s ledning har mitt fulla förtroende att aldrig någonsin mer få min röst.
Citera
2016-08-18, 18:19
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Moderaterna har ju i och för sig distanserat sig från Reinfeldts massinvandrings- och bidragspolitik.
Citera
2016-08-19, 22:30
Medlem
Appropå ökade kostnader, sitter och läser UNT i dag, och en skribent skriver rakt på sak
att den nuvarande svenska välfärden inte kommer att upprätthållas i nuvarande form.
Och anledningen är en kraftigt ökande befolkning, och en minskande andel av befolkningen i arbete.
Dessutom kommer andelen förvärvsarbetande att minska framöver pga brist på adekvat utbildning
bland de sökande mm.
Vad säger ni ? är detta en brasklapp från media av vad som väntar i framtiden.
Citera
2016-08-20, 08:27
Medlem
Citat:
Och hur vet du att dessa är moderater? Det enda jag såg när jag gick in på vår facebook var ett gäng sverigedemokrater som sprider rasistiska myter i kommentarerna. Inte okej!

Jag är aktiv i partiet så jag har kanske liiiite mer insyn än du har när det gäller synen på Fredrik inom partiet. Glöm inte att Anna tidigare var en av Fredriks absolut närmsta medarbetare. Tror du inte att de fortsatt har kontakt och är vänner?

Bästa beviset är Moderaternas omsvängning under galgen när det gäller migrationspolitiken.
Inga öppna hjärtan längre.
Reinfeldt är Sveriges största landsförrädare genom alla tider och hatet emot honom hos breda grupper är lika välutvecklat som det var emot Palme när det begav sig.
Reinfeldt själv har ju uttryckt djup förståelse för våld emot politiskt oliktänkande.
Detta inbegriper honom själv.
Han bör se sig över axeln för all framtid.
Citera
2016-08-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Bästa beviset är Moderaternas omsvängning under galgen när det gäller migrationspolitiken.
Inga öppna hjärtan längre.
Reinfeldt är Sveriges största landsförrädare genom alla tider och hatet emot honom hos breda grupper är lika välutvecklat som det var emot Palme när det begav sig.
Reinfeldt själv har ju uttryckt djup förståelse för våld emot politiskt oliktänkande.
Detta inbegriper honom själv.
Han bör se sig över axeln för all framtid.

Skillnaden är att Palme-hatet främst var centrerat kring grupper inom det borgerliga blocket och i synnerhet på den yttersta högerkanten. Reinfeldt är mer avskydd över hela den politiska linjen. Samtidigt verkar det nu finnas en del på den sk vänstersidan som saknar honom och hans vidöppna hjärta. Dom älskade säkert även hans skattesänkningar i smyg när det begav sig. Hur som helst en jävla tragisk figur som ställt till mycket skada för landet.
Citera
2016-08-21, 12:08
Moderator
pudelluss avatar
Citat:

Som De Radikale i Danmark ungefär?

Varför får jag lust att googla "tokmoderaten" när jag läser i den här tråden?
Citera
2016-08-21, 13:23
Medlem
Man får ha förståelse för att Moderater kan bli misshandlade.
Citera
2016-08-21, 18:12
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag instämmer helt! M är inget för konservativa, och det därmed inte heller Alliansen. M:s ledning har mitt fulla förtroende att aldrig någonsin mer få min röst.

Jag förstår inte hur du resonerar. Det borde väl vara en bra sak? Att konservativa inte har någon plats hos oss. Liberalism och mångfald är vad som bygger Sverige starkt!

När jag läser dina inlägg får jag intryck av att du är en mycket konservativ, reaktionär, rojalistisk högerman av den gamla sorten, vilket både bekymrar mig och gör mig ledsen. Jag trodde inte det fanns sådana längre. Och då har du absolut inget i moderaterna att göra, det är helt riktigt. Men varför inte ändra uppfattning och bejaka det fantastiska land Sverige är och håller på att bli. Det gamla Sverige var ett idéfattigt, tråkigt och homogent land. T.ex. få muslimer och människor med invandrarbakgrund. Genom hårt och målmedvetet politiskt arbete så har vi i de demokratiska partierna för alltid förändrar Sverige. Sverige är nu ett mer normalt land, med människor från alla delar av världen. Det är någonting fantastiskt bra och viktigt! Till störst del är det moderaterna förtjänt, det är vi som alltid vågat gå före när det på allvar gällt att öppna upp Sverige. Det är något vi i partiet är fantastiskt stolta över!

Jag jobbar väldigt aktivt för moderaterna och har bl.a. besökt flera boenden för ensamkommande flyktingbarn! Dessa vill inget hellre än att lära sig svenska, utbilda sig och bli en del av Sverige! Sist jag träffade dessa fina killar var det t.ex. flera som redan hunnit skaffa svenska flickvänner som de visade bilder på. Helt vanliga söta svenska blonda tjejer. Det är integration och bra moderat politik! Något som är fantastiskt värdefullt. Och visst, precis som Fredrik säger i det tal som TS refererar till så kostar det en slant, och ibland får vi "svenskar" då stå tillbaka. Men hur kan någon jämföra det med det värde som finns i att låta ett litet barn som flytt krig och förtryck få en chans i vårt land?

När du eller andra röstar på moderaterna ska du kunna lita på att vi alltid kommer att fortsätta att stå för det. Det är egentligen vad det handlar om att vara moderat!
Citera
2016-08-21, 18:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag förstår inte hur du resonerar. Det borde väl vara en bra sak? Att konservativa inte har någon plats hos oss. Liberalism och mångfald är vad som bygger Sverige starkt!

När jag läser dina inlägg får jag intryck av att du är en mycket konservativ, reaktionär, rojalistisk högerman av den gamla sorten, vilket både bekymrar mig och gör mig ledsen. Jag trodde inte det fanns sådana längre. Och då har du absolut inget i moderaterna att göra, det är helt riktigt. Men varför inte ändra uppfattning och bejaka det fantastiska land Sverige är och håller på att bli. Det gamla Sverige var ett idéfattigt, tråkigt och homogent land. T.ex. få muslimer och människor med invandrarbakgrund. Genom hårt och målmedvetet politiskt arbete så har vi i de demokratiska partierna för alltid förändrar Sverige. Sverige är nu ett mer normalt land, med människor från alla delar av världen. Det är någonting fantastiskt bra och viktigt! Till störst del är det moderaterna förtjänt, det är vi som alltid vågat gå före när det på allvar gällt att öppna upp Sverige. Det är något vi i partiet är fantastiskt stolta över!

Jag jobbar väldigt aktivt för moderaterna och har bl.a. besökt flera boenden för ensamkommande flyktingbarn! Dessa vill inget hellre än att lära sig svenska, utbilda sig och bli en del av Sverige! Sist jag träffade dessa fina killar var det t.ex. flera som redan hunnit skaffa svenska flickvänner som de visade bilder på. Helt vanliga söta svenska blonda tjejer. Det är integration och bra moderat politik! Något som är fantastiskt värdefullt. Och visst, precis som Fredrik säger i det tal som TS refererar till så kostar det en slant, och ibland får vi "svenskar" då stå tillbaka. Men hur kan någon jämföra det med det värde som finns i att låta ett litet barn som flytt krig och förtryck få en chans i vårt land?

När du eller andra röstar på moderaterna ska du kunna lita på att vi alltid kommer att fortsätta att stå för det. Det är egentligen vad det handlar om att vara moderat!

Med våldtäkter, inbrott, rån, bilbränder, kåkstäder, tiggare och könssegregerade simhallar. Nej, tack! Det vill vi konservativa motverka och om möjligt återskapa ett fungerande Sverige.

Så, litar på Er gör jag - just därför röstar jag inte på Er!
Citera
2016-08-22, 17:45
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Det här stämmer dåligt överens med M:s nya linje med flyktingstopp, hårdare krav etc. Så, vad gör du i moderaterna nu när de verkar vilja återuppliva konservatismen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in