Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Jaså, du tror att folkvalda politiker styr efter eget tycke? Nog för att de i teorin har den makten. Men har du aldrig frågat dig varför hela västvärlden går i samma riktning samtidigt oavsett vilken s.k. politisk ideologi som råder, eller varför stämningen är så hetsk mot de som inte rättar sig in i ledet?
Du har också en väldigt naiv och romantiserad bild av asiater. Någonsin besökt exempelvis China Town i centrala London? Eller studerat deras allmänt hänsynslösa mentalitet där de blåser varandra på de mest vidriga sätt för att tjäna lite pengar? I China och Taiwan serverar restauranger mat lagad på avfall som fiskats upp från avloppsbrunnar, så kallad "gutter oil". Ris blandas ut med plast, och mycket mer hälsoskadligt fusk går att finna. Otroligt giftigt, men vad bryr sig en kines ifall hans landsman dör? För att inte tala om oss vita?
Och då är kineser den intelligenta delen av Asiens befolkning som man kan tala om flyttar till västvärlden.
I verkligheten är karriärpolitiker lika socialt självmedvetna, försiktiga och fega som majoriteten av befolkning är. De styr i eget tycke i den mån det är möjligt, annars får de bilda majoritet med kommunister och miljöpartister och de traditionella principer man ärvt har försvunnit lika snabbt som de kom. Samma riktning vet jag inte, jag anser att Sverige har mer gemensamt med Nordkorea än vad vi har till våra grannländer.
Tjeckien, Polen, Ungern t.e.x, där saker inte är helt upp och ner är de t.o.m såpass raka och hederliga att de är beredda att tacka nej till våra skattepengar som de får via EU, då de inte glömmer sovjetunionens anti-demokratiska och korrupta natur.
Sen ska inte pöbeln tro att de inte är en kugge i hjulet när de väljer samma partier som har förrått de systematiskt och som har kollaborerat med både Hitler, Stalin, Gustaf Fridolin, islamister och tro att saker skulle förändras av sig självt.
Intressant att du anser mina vardagliga empiriska erfarenheter av asiater som naiva.. och romantiserande...??
Så länge man inte står nationen till last vare sig socialt, kulturellt eller ekonomiskt av sina handlingar.
Då undrar jag hur restauranger med plast i sitt ris klarar sig en vecka och vad det har med diskussionen att göra.
Jag tar av mig hatten för kines-kommunist-kapitalisterna som bygger vindkraftverk åt dumma västerlänningar, och krims-krams via skytteltrafik och lurar oss duktigt, men vem ska stoppa de?