Donald Trump kommenterade sin vistelse till Louisiana hos Judge Jeanine på Foxnews i lördags, den 20/8.
Judge Jeanie: Det fanns en man i Louisiana, som grät efter att ha träffat dig. Han kunde inte tro att du faktiskt tog dig dit, och att han fick tillfälle att träffa dig. Presidenten hade inga planer på att åka till Louisiana, sen efter att du var där igår, så hör vi nu att han planerar att åka dit nästa vecka. Tror du att det var p.g.a. dig som han känner sig tvungen att åka dit?
Donald Trump: Det vet jag inte riktigt, kanske, det var aldrig min avsikt. Men jag ska säga en sak om det hela, nästa vecka är för sent, tisdag är för sent. Jag tycker att det är bara att åka dit. Säg åt dina golfpolare imorgon att du inte kommer, hoppa in i planet, en gammal 747, som spyr ut rök. Hur som helst, åk till Louisiana, det är en enda röra där. Hjälparbetare från militären kommer lösa mycket, men mycket hade kunnat lösas tidigare, fick jag berättat för mig, om de i Louisiana hade kunnat förbereda sig bättre, vilket de ville, men inte kunnat p.g.a. politiska beslut. Hade det gjorts hade översvämningarna blivit mycket mindre.
Judge Jeanie: Man kan ju tro att de tagit lärdom av Katrina.
Donald Trump: De försökte, men det gick bara inte. Det krävs rätt sorts ledarskap.
https://www.youtube.com/watch?v=rni2r9TY63Q#t=2m36s
Trump kommenterade även terrorattentatet i Gaziantep, Turkiet som skedde på lördagen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen såg jag en intervju med en talesperson för Trump, vid namn Boris Epshteyn, hos Al Sharpton på MSNBC gjord under söndagen, den 21/8.
Några av sakerna Sharpton tar upp är följande:
Är Trump orolig över opinionsundersökningarna?
När Epshteyn talar om Clintons donationspengar inflikar Sharpton;
Vi vet inte var Trump får sina pengar ifrån. Han har inte släppt sina skattedeklarationer.
Sharpton tar även upp Trumps förhållande till den afroamerikanska befolkningen.
Al Sharpton: Han, Trump, bad två gånger denna vecka om afroamerikanernas röster, och sade nått i still med att det att man ska prova nått nytt. Men han är inte ny. Jag menar, ge mig hans historia om vad han har gjort i de svarta områdena. Vi hittar inga svarta affärsverksamheter han har gjort affärer med.
Han har inte varit på några svarta tillställningar, och inte heller besökt de få svarta kyrkor som stödjer honom. Så vad menas med att stödja honom som en ny kandidat?
https://www.youtube.com/watch?v=V76Zb0eZK7Y#t=2m45s