Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Du sa också, förresten, att Hillary är den svagaste D-kandidaten någonsin och R skulle vinna i "landslide" om inte för Trump. Ska jag tolka det som att D ville ge makten till Bush-klanen igen? Eller varför vågade ingen "vettig D-kandidat" ställa upp? Bokstavligen ingen trodde ju på tills vinter 2015/2016, att Trump skulle bli "the nominee"?

Det är så pass enkelt att DNC styrs av kvinnor som trodde att Hillary var den bästa mest kvalificerade kandidaten någonsin. Hillary använde nog även sitt inflytande sitt max för att undvika en fight.
2016-07-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att Trump valde Mike Pence för att.
1. Pence är kristen.
Visst, men det gäller för alla republikaner. Till och med Trump måste låtsas.
Citat:
2. Pence viker sig inte för böglobbyn.
Detta kan vara en fördel då det ger Trump skydd att gå ännu mer åt pro-gay hållet. Förhopnningsvis visar dock Pence en mer moderat ton
Citat:
3. Pence är okänd för majoriteten av folket vi US.
Viktigt för kampanjen att sälja detta val på rätt sätt
Citat:
4. Pence har många Cruz supporters på sin sida. Detta tror jag är den riktiga orsaken varför Trump valde Pence.
Jag tror att de flesta redan hade gått över, men ska bli intressant att se kommande OUar inklusive konventionerna
Citat:
I samma veva som Clintion försöker ena partiet med Sanders supporter så måste Trump ena partiet med Cruz supporters.
2016-07-15, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att Trump valde Mike Pence för att.
1. Pence är kristen.
2. Pence viker sig inte för böglobbyn.
3. Pence är okänd för majoriteten av folket vi US.
4. Pence har många Cruz supporters på sin sida. Detta tror jag är den riktiga orsaken varför Trump valde Pence.

I samma veva som Clintion försöker ena partiet med Sanders supporter så måste Trump ena partiet med Cruz supporters.
Ja, jag tror faktiskt, att Trump anser, att Pence hjälper honom att vinna valet. Oavsett hur bra man är och hur bra idéer man har, måste man vinna valet.

Trump kanske har redan ändrat debatten, men mycket kommer att i bästa fall glömmas vid hans förlust, om ljugmedia hanterar det rätt.
2016-07-15, 18:36
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Pence kommer att delta i en vicepresidentdebatt. Sedan kommer han inte göra ett skit på fyra år. Fattar inte varför alla är så upprörda. Det är de andra posterna i kabinettet som visar vad Trump är för figur. Och totalt så ska en nytillträdd president besätta flera hundra poster, och då får vi se vilka han anställer och i vilken riktning han tänker ta landet.

Helt riktigt, vice president posten är troligen den mest lökiga tjänsten i hela administrationen. I fyra år sitter VP:n som ett djur i bur utifall att något skulle hända presidenten. Ibland får han komma ut, lite på nåder och klippa lite band och skaka hand med folk.

Just det, VP är också "president of the senate" vilket i praktiken innebär att om det står och väger i en omröstning där så kan han tippa vågskålarna, jobbigt värre.
2016-07-15, 18:38
Bannlyst
Missouri
JUL. 11-12 Public Policy Polling 959 LV
http://www.publicpolicypolling.com/main/2016/07/trump-leads-in-missouri-senate-race-gives-dems-opportunity.html

4-way
46% Trump
36% Clinton
7% Johnson
1% Stein
2-way
50% Trump
40% Clinton
2016-07-15, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Helt riktigt, vice president posten är troligen den mest lökiga tjänsten i hela administrationen. I fyra år sitter VP:n som ett djur i bur utifall att något skulle hända presidenten. Ibland får han komma ut, lite på nåder och klippa lite band och skaka hand med folk.

Just det, VP är också "president of the senate" vilket i praktiken innebär att om det står och väger i en omröstning där så kan han tippa vågskålarna, jobbigt värre.
Nu är du extrem optimistisk. Hormoner!
Sedan ska man inte glömma, att delegaterna är obundna i att rösta fram, vem de vill. Trump riskerade ett hårt nederlag, kanske

Om Trump var kontrollerad, skulle han ens vågat att komma med mexikanske-domaren-kommentaren, som ni [du, Menved och SmokeyNegroni] tyckte, var så pass bra
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-15 kl. 18:54.
2016-07-15, 18:53
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jag säger bara, att det inte behöver vara så viktig. Och det är Trump som "bestämmer", vad denne huvudsakligen ska jobba med. Skulle t.ex. Palin få mycket inflytande, om McCaine skulle blivit president. Tvivlar på set.

Putin är också ett bra exempel. Om han visade "sin sanna ansikte", skulle han inte blivit president. Även om Ryssland är mycket mer kaotiskt, varför det var lättare för Putin.

Tycker du också, att Newt/Flynn/någon annan med "Trumpiska" åsikter inte får post i "Trumps regering"?

Vicepresidentposten är tandlös tills något händer presidenten, då blir det den allra viktigaste posten. Alltså sätter man någon där som inte skulle förändra förd politik. Man tillsätter den inte med utgångspunkt i hur många röster VP kan locka.

Detta är särskilt viktigt om ordinarie president är kontroversiell/avvikande.
2016-07-15, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Vicepresidentposten är tandlös tills något händer presidenten, då blir det den allra viktigaste posten. Alltså sätter man någon där som inte skulle förändra förd politik. Man tillsätter den inte med utgångspunkt i hur många röster VP kan locka.

Detta är särskilt viktigt om ordinarie president är kontroversiell/avvikande.
Delvis, tycker jag inte, att det är så pass sannolikt, att Trump behöver bryr sig.
Delvis, tycker jag, att VP kommer att ändå bli förlamad vid presidentens död.

Dock kommer sannolikheten för Trumps död att öka vid omval, då han är ganska gammal. Så vid omval behöver han fundera mer på valet av VP
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-15 kl. 19:01.
2016-07-15, 19:09
Bannlyst
Jag är jävligt kluven. Om det endast, och då menar jag endast, är av taktiska skäl som Trump valde Pence så har jag förståelse för det. Är det å andra sidan baserat på ideologiska skäl så sjunker Trumps anseende något i min bok. Pence stödjer ju TPP för fan Och så är han en moralist. Mer eller mindre en Ted Cruz light
2016-07-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag är jävligt kluven. Om det endast, och då menar jag endast, är av taktiska skäl som Trump valde Pence så har jag förståelse för det. Är det å andra sidan baserat på ideologiska skäl så sjunker Trumps anseende något i min bok. Pence stödjer ju TPP för fan Och så är han en moralist. Mer eller mindre en Ted Cruz light

Pence ska ha varit Manaforts favorit. Manaforts jobb är att vinna valet. Jag litar på kampanjen.
2016-07-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Pence ska ha varit Manaforts favorit. Manaforts jobb är att vinna valet. Jag litar på kampanjen.

Visst. Men endast genom han närmast är ett ickeval. Det blir svårt för honom att göra någon skada på kampanjen. Men. Han är ju inte heller till någon nytta. Det kan man få komma att ångra om Clinton gör ett bra val.
2016-07-15, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Var kan man läsa mer om Pence?
Dessutom är jag inte mot TTP/TTIP/globaliseringen. Om det utförs i rätt takt. Å andra sidan har jag intel läst dessa dokument
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Visst. Men endast genom han närmast är ett ickeval. Det blir svårt för honom att göra någon skada på kampanjen. Men. Han är ju inte heller till någon nytta. Det kan man få komma att ångra om Clinton gör ett bra val.
Jag har läst ett par artiklar, där man kommer till slutsats, att VP sällan om inte aldrig kan lyfta kandidaten, däremot kan mycket väl sänka en.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in