Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-21, 23:20
  #49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Egentligen har jag inget problem med att dejta 15 åringar, men det är väl kanske inte förstahandsvalet, och beror enbart på folks fördomar, inget annat.

Jag har aldrig legat med någon 15 åring, det skulle vara en upplevelse värd att ha en gång i livet.
Ser en del av problemet här...
Citera
2016-08-21, 23:22
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) 90% av kvinnorna föredrar ingenting och går inte hem med någon mkay?

2) Det är helt individuellt jag har haft flera kvinnliga vänner som valde snälla och väluppfostrade killar. Men de flesta valde så klart ingen kille alls för de var inte intresserade av killar.

3) Ja män som har en "jag är bäst" attityd får mer uppmärksamhet precis som män i clown kläder får mycket uppmärksamhet men det betyder inte att kvinnorna har sex med dem.

4) Men om du vill ligga 2-3 gånger/dag 365 dagar/år är det ingen kille som kommer att orka med det. Därför behöver man flera killar om man är kåt.

5) Så nej dude få kvinnor ligger med många killar. De flesta kvinnor blir utan.

6) De flesta kvinnor (tänk 90%) är inte intresserade av att ligga.
Noll kunskap om biologi ser jag. "Kvinnor är inte ute efter ligga", vi är djur, våra instinkter kan vi inte göra nåt åt. Som att fråga tonåringar "kollar du på porr?" o många blånekar men sanningen är nåt helt annat. Det handlar om fortplantning och att sprida våra gener vidare, du kan inte mörka att normal/väldigt attraktiva kvinnor ligger. Att dom gör det "i det tysta" är bara för att inte få slampstämpeln på sig. Dom har enormt stort utbud när det kommer till att ligga i detta landet.
Citera
2016-08-21, 23:25
  #51
Medlem
EmelindaTeTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Det är inte bara föräldrar som uppmuntrar detta beteende även systrar o kvinnliga vänner tycker man ska behandla en kvinna med respekt o drar hela hollywoodfasaden. Löjligt hyckleri när det är precis tvärtom, ni dras som fan till översittare med överdriven självkänsla. "Riktiga män" herregud, dessa tekniker för o förminska debattören... och nej, trevlighet uppskattas väldigt sällan när det kommer till att förföra en kvinna då det bara leder till att hon ser ner på dig.


Nej, ogräset är vad du kallar snälla killar. Exakt, så då kan ni ju dra då? För våran godhet uppfattas alltid som desperation och sen skyller ni det på att "det finns väldigt få män som är goda på riktigt" och drar vidare till dom andra istället för att ge killen en chans.


Ja men ondskan själv att föräldrar uppmuntrar sina barn att vara snälla!

Du klagar ju uppenbarligen på fruntimmer som inte blivit uppfostrade att vara snälla men tycker det är fel att män ska va det?

Du har nog en hel del att bearbeta min vän och din bitterhet kommer bara vara en last för dig själv.
Citera
2016-08-21, 23:25
  #52
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Min upplevelse är att det mest är wt-brudar som hänger med blattar. Och oavsett om hon inte klassas som wt före och under tiden hon umgås med dom så är hon wt efteråt för mig, så jag kunde inte bry mig mindre.
Citera
2016-08-21, 23:25
  #53
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ser en del av problemet här...

Det är väl lika dant för kvinnor. Många skulle vara tillsammans med äldre män om det inte fanns ett socialt stigma runt det hela.
Citera
2016-08-21, 23:27
  #54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Det är inte bara föräldrar som uppmuntrar detta beteende även systrar o kvinnliga vänner tycker man ska behandla en kvinna med respekt o drar hela hollywoodfasaden. Löjligt hyckleri när det är precis tvärtom, ni dras som fan till översittare med överdriven självkänsla. "Riktiga män" herregud, dessa tekniker för o förminska debattören... och nej, trevlighet uppskattas väldigt sällan när det kommer till att förföra en kvinna då det bara leder till att hon ser ner på dig.

1) WTF är en "översittare med överdriven självkänsla"?

2) Men kvinnor är inte intresserade av sex eller av män.

Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Nej, ogräset är vad du kallar snälla killar. Exakt, så då kan ni ju dra då? För våran godhet uppfattas alltid som desperation och sen skyller ni det på att "det finns väldigt få män som är goda på riktigt" och drar vidare till dom andra istället för att ge killen en chans.

Vad skulle en kvinna få ut av din "godhet"?
Citera
2016-08-21, 23:28
  #55
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Vilka är "ni"? Och vilka är "vi"?

Sitter man där på bussen och känner vad andra resenärer gör de kliver av bussen och är rädd för att relationsmässigt konkurreras ut av nyanlända och tittar vem som kommenterar högstadieflickors FaB-inlägg så har man cementerat sin plats i botten av näringskedjan. Utbildning, jobb och lägenhet hjälper föga.

Jag blir faktiskt rädd när jag går hem på kvällarna och det hänger stora klunor med afrikaner vid tunnelbanan. Var vanligt på ett ställe där jag tränade innan.

Ni tjejer kanske tror att ni har ensamrätt på att känna er otrygga om kvällarna. Jag känner att jag inte vill ha de här mänskorna här. De gör att jag känner mig otrygg i de miljöer jag vistas i.

Det gör att jag känner mig tvungen att vara beväpnad när jag går ut om kvällarna.
__________________
Senast redigerad av bithax 2016-08-21 kl. 23:30.
Citera
2016-08-21, 23:29
  #56
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag blir faktiskt rädd när jag går hem på kvällarna och det hänger stora klunor med afrikaner vid tunnelbanan. Var vanligt på ett ställe där jag tränade innan.

Ni tjejer kanske tror att ni har ensamrätt på att känna er otrygga om kvällarna. Jag känner att jag inte vill ha de här mänskorna här. De gör mig osäker och otrygg i den miljö jag vistas i.

Svarar du på mitt inlägg eller är det en felcitering?
Citera
2016-08-21, 23:30
  #57
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är väl lika dant för kvinnor. Många skulle vara tillsammans med äldre män om det inte fanns ett socialt stigma runt det hela.
Haha. Nä! Men om du suktar efter 15-åringar så är det ett uppenbart problem. Svenska tjejer föraktar inte svenska killar för att småbrudar för likes. Slutledningen är helt felaktig.
Citera
2016-08-21, 23:31
  #58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Noll kunskap om biologi ser jag. "Kvinnor är inte ute efter ligga", vi är djur, våra instinkter kan vi inte göra nåt åt. Som att fråga tonåringar "kollar du på porr?" o många blånekar men sanningen är nåt helt annat. Det handlar om fortplantning och att sprida våra gener vidare, du kan inte mörka att normal/väldigt attraktiva kvinnor ligger. Att dom gör det "i det tysta" är bara för att inte få slampstämpeln på sig. Dom har enormt stort utbud när det kommer till att ligga i detta landet.

1) Ja instinkten hos kvinnor är att skaffa barn (då har de sex för att bli gravida) men kvinnor har ingen instinkt att ha sex för att det är skönt, roligt, eller spännande.

2) För att bli gravid räcker det att ha sex kanske 50 gånger i livet eller nåt. Mer än det behöver kvinnor inte ha sex.

3) Ja attraktiva kvinnor ligger vi talar om kanske 10-15%. Normala kvinnor ligger inte och är inte intresserade av att ligga.

4) Ingen bryr sig om någon "slampstämpel" det är för mobboffer som inte får sex.
Citera
2016-08-21, 23:32
  #59
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Haha. Nä! Men om du suktar efter 15-åringar så är det ett uppenbart problem. Svenska tjejer föraktar inte svenska killar för att småbrudar för likes. Slutledningen är helt felaktig.

Fast det är ju inte sant. Jag har själv pratat med 23 åriga tjejer som är uppenbart intresserade av äldre män och tyckt att jag är för ung för dem.

Det kanske inte är alla som är så, men det finns en hel del med "daddy issues" som det brukar kallas.
Citera
2016-08-21, 23:35
  #60
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Fast det är ju inte sant. Jag har själv pratat med 23 åriga tjejer som är uppenbart intresserade av äldre män och tyckt att jag är för ung för dem.

Det kanske inte är alla som är så, men det finns en hel del med "daddy issues" som det brukar kallas.
Jamen du kan ju inte riktigt jämföra 23-åringar som suktar efter 40-åringar. Med vuxna män
Som gör detsamma om 15-åringar

23-åringen är vuxen vilket 15-åringen inte är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback