Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Hamilton
Jag misstänker att du anser att Zlatan fortfarande har lite kvar att bevisa internationellt... Att han lyckats i samtliga klubbar han spelat för räcker givetvis inte. Barca kommer du skriva, men hur tror du det skulle sett ut om världens bästa fotbollsspelare inte hade haft synpunkter på var han ville spela?
Jag hoppas United vinner ligan (även om jag egentligen struntar i det) och Zlatan skytteligan så även engelsmännen inser att han är en mycket bra fotbollsspelare.
Givetvis har Zlatan fortfarande mycket att bevisa internationellt. Han har aldrig vunnit CL eller varit framstående i ett mästerskap. Och detta när det gäller. Jag har sällan sett honom göra en bra match spelmässigt i slutspelet i CL. Han är hälften den spelare han brukar vara i ligan när han spelar i CL och det är ju något som inte stämmer mentalt för honom.
Hur kan man vara så dominant i ligaspelet men totalt slakna i turneringsslutspel? Det är ingen tvekan om att han är mentalt nerkörd i dessa lägen och att han inte har tagit hjälp trots alla dessa uttåg och besvikna prestationer är ett mysterium.
Zlatan är alltså Skandinaviens genom tiderna största spelare, och håller sig nog i top 10 vad gäller anfallare genom tiderna internationellt men det är ju fortfarande så att han saknar CL/mästerskapstitlar vilket ligger honom i fatet.
Det är ju inte hans briljanta prestationer mot Lecce, Bournemouth och Nantes man kommer minnas när han lägger skorna på hyllan. Det är titlarna.