2016-08-20, 17:27
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nu blir vi nog OT, men ja, antagligen har du väl missat alla dom som på allvar tror - som jag skrev i mitt första inlägg - att valfritt mittengäng i PL hade slagits om CL platser i övriga ligor. för övrigt är poängfördelningen i premier league faktiskt relativt lik övriga toppligor, med undantag för kaossäsongen förra året där samtliga topplag underpresterade. men man får ge dom att de lyckats bra med sin marknadsföring av den stenhårda, jämna och tuffa ligan.

vem har hävdat det och var
Citera
2016-08-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
vem har hävdat det och var

typ majoriteten av britter på r/soccer.
Citera
2016-08-20, 21:54
Medlem
har inte sett Z i PL men som det verkar så hänger han inte riktigt med i tempot, eller? tycker inte att det är så konstigt eller förvånande. ganska väntat.

men tack vare hans talang, spelförståelse, teknik etc o explosiva fysik så kan han göra mål. så länge han gör mål måste det vara godkänt. om spelet är sisådär och han inte målar, då kan man börja hacka...
Citera
2016-08-20, 23:42
Medlem
anteri17s avatar
Löjliga inlägg om Zlatans spelmässiga insats. Han har spelat två matcher där han spelmässigt varit som en vanlig toppforward, med små delikatesser. Det har han kryddat med 3 mål. I de här två matcherna är han spelmässigt bättre än såna som Costa, Falcao, Higuain och Lewandowski. Ändå är han kass spelmässigt, sägs det...

Det blir orättvist om Zlatan hela tiden ska jämföras med matcher där han totaldominerat i.
Citera
2016-08-21, 01:40
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Löjliga inlägg om Zlatans spelmässiga insats. Han har spelat två matcher där han spelmässigt varit som en vanlig toppforward, med små delikatesser. Det har han kryddat med 3 mål. I de här två matcherna är han spelmässigt bättre än såna som Costa, Falcao, Higuain och Lewandowski. Ändå är han kass spelmässigt, sägs det...

Det blir orättvist om Zlatan hela tiden ska jämföras med matcher där han totaldominerat i.
Korrekt. Har man följt Zlatan en längre tid så vet man ju dessutom att han har dessa matcher regelbundet där han tar konstiga beslut. Så har det varit sedan tiden i Malmö och Ajax. Nästa match är han ändå helt briljant.

Dock brukar han ha en längre period varje år då han är helt värdelös, oftast mellan typ januari och mars, men så vitt jag förstår så hade han inte det i PSG. Där var han hyfsat bra säsongen igenom om jag förstått det korrekt. Kanske har han vuxit ifrån det nu.
Citera
2016-08-21, 10:55
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Jag tycker inte att han har kommit upp i sin toppnivå än men det beror inte på ligan det beror på att han inte är riktigt i form samt samspelet i laget.
Zlatan har mycket kvar att ge men man får väl anse det godkänt att göra tre mål på två matcher när han inte riktigt nått sin toppnivå än.
Citera
2016-08-21, 12:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fan vad folk överdriver. 2 mål gjorde han men var övrigt sjukt usel i sin bollbehandling och hade inte många rätt i passningsspelet. Det är så här det brukar se ut när tempot går upp. Många felpass och bolltapp från Z. Blir intressant att se honom mot Liverpool och de andra lagen som spelar med fart och hög press.

Han kommer troligen göra många mål men spelet i övrigt kommer suga då han inte hänger med.
Jag misstänker att du anser att Zlatan fortfarande har lite kvar att bevisa internationellt... Att han lyckats i samtliga klubbar han spelat för räcker givetvis inte. Barca kommer du skriva, men hur tror du det skulle sett ut om världens bästa fotbollsspelare inte hade haft synpunkter på var han ville spela?

Jag hoppas United vinner ligan (även om jag egentligen struntar i det) och Zlatan skytteligan så även engelsmännen inser att han är en mycket bra fotbollsspelare.
Citera
2016-08-21, 12:36
Avslutad
Z är, i min bok, en 7.5, möjligtvis 8, på en 10-skala när det gäller fotboll. Att han aldrig har vunnit en titel i Europa väger tungt när hans fotboll ska summeras. Han har aldrig varit bra i slutspelsfaser eller på riktigt kunnat leda ett lag när det gäller som mest.
Nu vet jag att Z inte underordnar sig något eller någon, och ironiskt är det, det som har kostat honom CL-framgångar. Jag tycker fortfarande att han gav upp för lätt i Barca. Det är klart att Messi är störst där och att inte acceptera det med en gång och köra på i en sådan klubb (obs, är ej Barca-supporter) tyder på riktigt dåligt psyke hos herrn.
Citera
2016-08-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag misstänker att du anser att Zlatan fortfarande har lite kvar att bevisa internationellt... Att han lyckats i samtliga klubbar han spelat för räcker givetvis inte. Barca kommer du skriva, men hur tror du det skulle sett ut om världens bästa fotbollsspelare inte hade haft synpunkter på var han ville spela?

Jag hoppas United vinner ligan (även om jag egentligen struntar i det) och Zlatan skytteligan så även engelsmännen inser att han är en mycket bra fotbollsspelare.

Givetvis har Zlatan fortfarande mycket att bevisa internationellt. Han har aldrig vunnit CL eller varit framstående i ett mästerskap. Och detta när det gäller. Jag har sällan sett honom göra en bra match spelmässigt i slutspelet i CL. Han är hälften den spelare han brukar vara i ligan när han spelar i CL och det är ju något som inte stämmer mentalt för honom.

Hur kan man vara så dominant i ligaspelet men totalt slakna i turneringsslutspel? Det är ingen tvekan om att han är mentalt nerkörd i dessa lägen och att han inte har tagit hjälp trots alla dessa uttåg och besvikna prestationer är ett mysterium.

Zlatan är alltså Skandinaviens genom tiderna största spelare, och håller sig nog i top 10 vad gäller anfallare genom tiderna internationellt men det är ju fortfarande så att han saknar CL/mästerskapstitlar vilket ligger honom i fatet.

Det är ju inte hans briljanta prestationer mot Lecce, Bournemouth och Nantes man kommer minnas när han lägger skorna på hyllan. Det är titlarna.
Senast redigerad av Assdefender 2016-08-21 kl. 13:09.
Citera
2016-08-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Korrekt. Har man följt Zlatan en längre tid så vet man ju dessutom att han har dessa matcher regelbundet där han tar konstiga beslut. Så har det varit sedan tiden i Malmö och Ajax. Nästa match är han ändå helt briljant.

Dock brukar han ha en längre period varje år då han är helt värdelös, oftast mellan typ januari och mars, men så vitt jag förstår så hade han inte det i PSG. Där var han hyfsat bra säsongen igenom om jag förstått det korrekt. Kanske har han vuxit ifrån det nu.

Patetiskt att du ska försvara ett av hans sämsta spelmässiga insatser på väldigt länge. Utan målen hade han varit sämst i United den matchen.
Citera
2016-08-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Z är, i min bok, en 7.5, möjligtvis 8, på en 10-skala när det gäller fotboll. Att han aldrig har vunnit en titel i Europa väger tungt när hans fotboll ska summeras. Han har aldrig varit bra i slutspelsfaser eller på riktigt kunnat leda ett lag när det gäller som mest.
Nu vet jag att Z inte underordnar sig något eller någon, och ironiskt är det, det som har kostat honom CL-framgångar. Jag tycker fortfarande att han gav upp för lätt i Barca. Det är klart att Messi är störst där och att inte acceptera det med en gång och köra på i en sådan klubb (obs, är ej Barca-supporter) tyder på riktigt dåligt psyke hos herrn.

Frågan är hur relationen mellan han och Mourinho är, viss kemi verkar det ju finnas, då båda flera gånger uttryckt sig positivt. Det var verkligen taskig tajming att dra från Inter till Barca, då Inter gick och vann CL det året.
Citera
2016-08-21, 14:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Givetvis har Zlatan fortfarande mycket att bevisa internationellt. Han har aldrig vunnit CL eller varit framstående i ett mästerskap. Och detta när det gäller. Jag har sällan sett honom göra en bra match spelmässigt i slutspelet i CL. Han är hälften den spelare han brukar vara i ligan när han spelar i CL och det är ju något som inte stämmer mentalt för honom.

Hur kan man vara så dominant i ligaspelet men totalt slakna i turneringsslutspel? Det är ingen tvekan om att han är mentalt nerkörd i dessa lägen och att han inte har tagit hjälp trots alla dessa uttåg och besvikna prestationer är ett mysterium.

Zlatan är alltså Skandinaviens genom tiderna största spelare, och håller sig nog i top 10 vad gäller anfallare genom tiderna internationellt men det är ju fortfarande så att han saknar CL/mästerskapstitlar vilket ligger honom i fatet.

Det är ju inte hans briljanta prestationer mot Lecce, Bournemouth och Nantes man kommer minnas när han lägger skorna på hyllan. Det är titlarna.
Att han skulle vinna något med Sverige är ju rätt uteslutet... Utöver det är det väl bara CL-titeln han inte har? Vet inte hur många gånger han vunnit ligan eller cuper, men det är i vart fall rätt många. Man kan ha många åsikter om exempelvis Mourinho, men jag tror han kan betydligt mer om fotboll än du och jag. Han ser något i Zlatan du inte ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in