2016-08-20, 23:32
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Var kan man vara säker? På toppen av ett berg? De hittar nog något sätt att berika dig ändå.

Det börjar bli extremt svårt att komma undan.

Det är sant. Grejen är dock att risken minskar ju dyrare och finare område du bor i.
Bor du i HR är risken hög.

Bor du i ett dyrt område kommer det bli dyrt för kommunen att köpa upp tillräckligt med hus/lägenheter för att det skall bli värt för dem.

I dyra områden är det också större chans att det bor inflytelserika människor som kan dra i trådar för att se till att just ditt område inte blir berikat.
Citera
2016-08-20, 23:37
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är sant. Grejen är dock att risken minskar ju dyrare och finare område du bor i.

Bor du i ett dyrt område kommer det bli dyrt för kommunen att köpa upp tillräckligt med hus/lägenheter för att det skall bli värt för dem.

I dyra områden är det också större chans att det bor inflytelserika människor som kan dra i trådar för att se till att just ditt område inte blir berikat.

Helt korrekt.

Det är med andra ord någon promille av Sveriges befolkning som har råd att inte bli berikade.

Tycker vi detta är bra?
Citera
2016-08-20, 23:39
Medlem
Citat:

Alla dessa känslokalla individer som inte vill ha nya svenskar i bostadsrätter skrämmer mig. Dom nya svenskarna är som oss..Andersson/Svensson eller Muhammed. Varför sån rädsla? Bottnar det i okunskap för det nya? För homogent samhälle?

Rymdkram.
Citera
2016-08-20, 23:44
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Alla dessa känslokalla individer som inte vill ha nya svenskar i bostadsrätter skrämmer mig. Dom nya svenskarna är som oss..Andersson/Svensson eller Muhammed. Varför sån rädsla? Bottnar det i okunskap för det nya? För homogent samhälle?

Rymdkram.

Det handlar ju inte om det. Dessa människor har inte själva köpt bostadsrätten, de blir placerade där av kommunen. Risken är stor att det blir fattigt folk utan lön och arbete eller kriminella som kommer driva runt på gården där barn vistas. Det känns ju tryggt.

Sen kan kommunen även få för sig att placera socialfall och annat WT pack i dessa lägenheter, så det är inte säkert att det bara blir invandrade forskare med doktorsexamen i reaktorfysik från Iran som får bo där.

Jag har själv bott i BR med mycket kommunlägenheter i huset, och det var inte kul kan jag säga. Allt från knarkare till afghaner, uteliggare som sov i soprummet mm. pack var det som bodde där.

Efter ett tag börjar det brännas bilar, då blir det ännu roligare att bo där.

Det var faktiskt en brand i garaget där jag bodde, precis när jag flyttade in, ett 20 tal bilar förstördes.
Senast redigerad av bithax 2016-08-20 kl. 23:51.
Citera
2016-08-20, 23:51
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är förstås en möjlighet. Då återstår förstås hur man skall kunna skapa en antiförsäljningskartell av br-ägarna.

Varför komplicera saker i onödan tänker jag? Sånt här kan bli självgående snabbt om det bara sprids, folk blir medvetna om att det är möjligt och att det vilar på den enskilde ägaren att sätta stopp för djävulskapet.

Det finns redan en reservoar av folklig moralisk upprördhet över kommuners inköp av villor, BR-lägenheter och tomter för moduler/byggfuttar/"paviljonger". Folk gillar inte detta.

Kolonisationen bedrivs till på köpet med skattepengar!

Tillämpar privatpersoner en försäljningsbojkott mot kommuner och landsting hyggligt konsekvent förlorar de inte ens pengar eftersom som de skattefinansierade judaspengarna bara är gångbara i nyprojekterade BRF - där priserna lär falla så fort folk fattar att kommunerna är där och kladdar med soc-lägenheter.

En rad i annonsen där man säljer huset, BR-lägenheten eller tomten är allt som behövs:

Säljaren godtar ej kommuner och landsting som köpare.

Jag är knappast ensam i min åsikt om det här. Nu har ni en text att komplettera med till mäklaren ovan. Det är bara att resa motståndsfanan mot kommunerna och landstingen!

De må ändra lagen eller använda bulvaner men det är bara bra om de exponerar sig som de hänsynslösa roffare de är.
Senast redigerad av NSO 2016-08-21 kl. 00:14.
Citera
2016-08-20, 23:52
Medlem
Alltså det börjar bli svårt att slippa undan berikning i form av somalier, etioper och syrier i sitt bostadsområde. Men även framöver är det lättare om man har en bostadsrätt eller villa.

Kommunerna kan helt enkelt inte köpa hur mycket som helst innan det brister ekonomiskt.

Däremot när det hyresrätter så går utvecklingen fort. I stort så tror jag att inom 15 år så bor det invandrare i mer än 80% av hyresrätterna. Över hela landet. Det finns flera skäl till att det blir så.

Ett av de främsta att väldigt få av invandrarna kan ta lån och köpa en nybyggd bostad. Det innebär att det blir svenskarna som gör det.

När de lämnar hyresrätten eller när äldre dör, så tar kommunen hyresrätten i beslag och ger den till en invandrare. Efter ett antal år så är de allra flesta hyresrätter bebodda av invandrare.
Senast redigerad av endumbonde 2016-08-20 kl. 23:55.
Citera
2016-08-20, 23:56
Medlem
Citat:
Det handlar ju inte om det. Dessa människor har inte själva köpt bostadsrätten, de blir placerade där av kommunen. Risken är stor att det blir fattigt folk utan lön och arbete eller kriminella som kommer driva runt på gården där barn vistas. Det känns ju tryggt.

Sen kan kommunen även få för sig att placera socialfall och annat WT pack i dessa lägenheter, så det är inte säkert att det bara blir invandrade forskare med doktorsexamen i reaktorfysik från Iran som får bo där.

Jag har själv bott i BR med mycket kommunlägenheter i huset, och det var inte kul kan jag säga. Allt från knarkare till afghaner, uteliggare som sov i soprummet mm. pack var det som bodde där.

Efter ett tag börjar det brännas bilar, då blir det ännu roligare att bo där.

Det var faktiskt en brand i garaget där jag bodde, precis när jag flyttade in, ett 20 tal bilar förstördes.

Vi alla är lika värda och jämlika med samma rätt att bo i trygghet. Oavsett hudfärg/religion/kön/etnicitet/sexuell läggning/bakgrund min vän. Bra att kommun/stat går in och utjämnar skillnader i socioekonomiska skillnader så vi får se ett mer jämnt samhälle. Rymdkram.
Citera
2016-08-21, 00:10
Medlem
Citat:
Fö. är detta ännu en anledning till varför man skall köpa sig en egen villa på privatägd mark (ej hyrd), bygga sig en rejäl mur och ha gott om avstånd till grannar.

Tyvärr är det inte alla svenskar som har råd att göra detta, men det är mitt mål att kunna fixa detta till mig själv, inom pendlingsavstånd till en större stad.

Ju mer du äger själv desto svårare är det för överhögheten att tvångsberika dig.

Tror de som svarade dig missade det som jag fetade i ditt citat ovan.

I Spanien så har redan medelklassen höga murar runt deras villor. Och bra vakthundar. Inte ens beväpnade stråtrövare eller plundrare skulle våga sig in innanför deras murar.

En vettig person är numera klar för en hypotetisk situation där vi ser rövarband med somalier som strövar runt. En vettig person i det urbana Sverige har ett bra förråd av matvaror och vapen.

Jag är en drama-queen. Men för fan, var beredda.

För mer info:
http://swedishsurvivalist.egetforum.se
Citera
2016-08-21, 00:11
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vi alla är lika värda och jämlika med samma rätt att bo i trygghet. Oavsett hudfärg/religion/kön/etnicitet/sexuell läggning/bakgrund min vän. Bra att kommun/stat går in och utjämnar skillnader i socioekonomiska skillnader så vi får se ett mer jämnt samhälle. Rymdkram.

Kan inte du föregå med gott exempel och flytta till tensta?

Här har du en dokumentär om ditt nya hem:
https://www.youtube.com/watch?v=0AIC-gIOuLs
Citera
2016-08-21, 00:25
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
En rad i annonsen där man säljer huset, BR-lägenheten eller tomten är allt som behövs:

Säljaren godtar ej kommuner och landsting som köpare.

Fungerar nog bara i teorin, tyvärr. I praktiken vill säljaren få in så många som möjligt i budgivningen och GÄRNA en köpstark budare som kommunen. Har svårt att tänka mig att en säljare skulle tacka nej till ett par tiotusen(?) extra bara för att vara schyst mot en förening han ändå tänker lämna. Nix, tror inte på det.

I så fall måste nog BRF skapa någon sorts 'pott' att ösa ur, där säljaren kan acceptera näst högst bud, om BRF täcker upp med resten upp till nivå med det vinnande kommunala budet.

Blir nog ett saftigt påslag på månadsavgiften för att bygga upp en sådan pott.

Sådana här lagar är ett jävla gissel. Skapar bara snedvridning och kaos i ekonomin och samhället.

Vem i hela helvete kunde väl tro att kommuner skulle gå Full Retard och köpa upp bostadsrätter till asylsökande araber och muslimer? Det är en jävligt hög Kafka-faktor på hela skiten.
Citera
2016-08-21, 00:28
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Inte för jag inte tror dig men...källa på det tack!

Hinsholmskilen, bl.a. Stoppades i domstol vill jag minnas men lagändringar är på gång ämnade att förenkla för tillfälliga bygglov.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/nya-flyktingboenden-vacker-reaktioner

Enebyberg i Danderyd:

http://www.danderyd.se/Omsorg-socialt-stod/flyktinghjalp/Nyheter-om-flyktingmottagande/

Det finns som sagt allt färre säkra platser kvar.
Citera
2016-08-21, 00:47
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Fungerar nog bara i teorin, tyvärr. I praktiken vill säljaren få in så många som möjligt i budgivningen och GÄRNA en köpstark budare som kommunen. Har svårt att tänka mig att en säljare skulle tacka nej till ett par tiotusen(?) extra bara för att vara schyst mot en förening han ändå tänker lämna. Nix, tror inte på det.

I så fall måste nog BRF skapa någon sorts 'pott' att ösa ur, där säljaren kan acceptera näst högst bud, om BRF täcker upp med resten upp till nivå med det vinnande kommunala budet.

Blir nog ett saftigt påslag på månadsavgiften för att bygga upp en sådan pott.

Sådana här lagar är ett jävla gissel. Skapar bara snedvridning och kaos i ekonomin och samhället.

Vem i hela helvete kunde väl tro att kommuner skulle gå Full Retard och köpa upp bostadsrätter till asylsökande araber och muslimer? Det är en jävligt hög Kafka-faktor på hela skiten.

Det tror jag och det utan någon pott. Vilken satans defaitism! Vad fan är det med svenskar? Gör motstånd mot detta!

Bojkotta kommunerna och landstingen redan från början i annonsen. Det ska inte ens få chansen att bli högstbjudande.

Om man nu har den dåliga smaken att acceptera kommun eller landsting som potentiell köpare och de kommer där med ett bud - du kan börja med att räkna bort det som går i reavinstskatt (då blir nettovärdet på budet mindre imponerande) och de bjuder dessutom för dina skattepengar som borde ha gått till andra kommunala angelägenheter. Man saknar moralisk kompass om man säljer ut sig på det sättet. Svensk mongoliberalindividualism när den är som värst. Kräla framför överheten oavsett vad den tar sig till. Ja, tack kommunen - 30 silverpenningar blir bra tack.

Jungite aut perite!
Senast redigerad av NSO 2016-08-21 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in