Citat:
Ursprungligen postat av
praktjakt
Alla dessa känslokalla individer som inte vill ha nya svenskar i bostadsrätter skrämmer mig. Dom nya svenskarna är som oss..Andersson/Svensson eller Muhammed. Varför sån rädsla? Bottnar det i okunskap för det nya? För homogent samhälle?
Rymdkram.
Det handlar ju inte om det. Dessa människor har inte själva köpt bostadsrätten, de blir placerade där av kommunen. Risken är stor att det blir fattigt folk utan lön och arbete eller kriminella som kommer driva runt på gården där barn vistas. Det känns ju tryggt.
Sen kan kommunen även få för sig att placera socialfall och annat WT pack i dessa lägenheter, så det är inte säkert att det bara blir invandrade forskare med doktorsexamen i reaktorfysik från Iran som får bo där.
Jag har själv bott i BR med mycket kommunlägenheter i huset, och det var inte kul kan jag säga. Allt från knarkare till afghaner, uteliggare som sov i soprummet mm. pack var det som bodde där.
Efter ett tag börjar det brännas bilar, då blir det ännu roligare att bo där.
Det var faktiskt en brand i garaget där jag bodde, precis när jag flyttade in, ett 20 tal bilar förstördes.