Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Jag har för närvarande tre små funderingar.
Andersson menar att Holmér plockar in Sonny Björk och att han i någon bemärkelse är skum iom sin koppling till CGÖ.
Ja, dom var med i samma pistolskytteförening, är det märkligt? Båda är professionellt intresserade av handeldvapen?
Att CGÖ har samma typ av ammunition som använts vid mordet, är det konstigt? Han arbetar med försäljning av vapen och skottsäkra västar. Dessutom har jag för mig att Sonny Björk och LGWP står på god fot med varandra, eller är jag felinformerad?
För det andra har jag funderat på tidsangivelserna, som Basfakta jobbat fram. Spelar det i något väsentligt fall roll om PU, GRK eller bröderna P har rätt angående minuterna? Vilken är den viktigaste vinsten vi kammar fram?
För det tredje; jag gillar inte tanken att det skulle kunna vara ett tillfälligt lustmord, men kan vi inte diskutera igenom herr SE ordentligt en gång för alla? Han ändrar utstämplingstid från 23.19 till 23.20 till 23.21, den sista ändringen kan man höra i hans vittnesmål i tingsrätten.
Dessutom fladdrar hans knäppta långrock när han gör en egen rekonstruktion/konstruktion i Rapport dagarna efter mordet. Vittnet AB har sett endast tre personer, SE menar att han är först framme, varför berättar inte SE om AB, eller tvärtom? Holmér får inte in honom på platsen, och gör sin bedömning, men det kan ju finnas en skrämmande anledning till att SE är så svår att placera på platsen för andra vittnen.
Vittnet YN nämner en man på DBG som har just rocken, samt pillar med dragkedjan till en väska, hon beskriver väskans storlek, SE har just en sådan handlovsväska, den finns fotodokumenterad minst två gånger av polisen.
Olika vittnen säger mössa, sherlockholmsmössa, keps. Jaha, SE har en gubbkeps, långt neddragen i nacken, så att skulten framträder, en helt egen stil.
SE's vilja att synas och märkas finns belagd före MOP, och efter. Vi kan bocka av uppmärksamhetsbehovet på vår lista.
SE berättar om skyltfönstret där han pillar fram klockan, hur han står vid OP och tvekar hur han ska agera, hur han sträcker ut en arm i militärisk stil för att peka ut vägen för polispikéten, och hur han springer in på Tunnelgatan. Detta kan vara speglingar, som nämnts i "Nationens fiende". Ungefär som när en våldsverkare vill förmildra sitt brutala agerande med halvsanningar "jag var där, men jag gjorde då rakt inte detta".
SE är på platsen, eftersom han säger sig kunna teckna en bild av LJ's silhuett. Han är också (tillbaka?) på platsen, när ambulansen farit. Han säger att han förundrats över att det låg en oanvänd slemsug på trottoaren.
Vid något tillfälle har polisen varit inne på att gå in i SE's arbetsrum för att leta efter vapenfett och liknande, detta blev aldrig av, varför?
Hur ser man ut när man har kavaj under en långrock? Jo man ser välbyggd ut, bredaxlad, korthalsad. Hur beter sig finbyxor? Dom fladdrar. Finskor? Dom är hala.
Hur springer SE i sin rekonstruktion? Han har en tung framåtlutande löpstil. Ett av vittnena säger, "jag har aldrig sett en sådan löpstil".
Ge mig vad ni tänker. Jag ser en rad punkter som borde gjort det bra mycket lättare för PU att sätta dit SE än exempelvis CP.
Först ska det klargöras att jag personligen inte har någon form av vapenkunskap och därmed är helt beroende av vapenkunniga.
I följande länk kan du se hur avklädd polisens vapenexpert Sonny Björk blir. Samtidigt som vi ska ha klart för oss att det just är han som styrde hela vapenresonemanget inom PU.
https://www.youtube.com/watch?v=RICYdZd8HCw
Sonny verkar uppträda som jag hade gjort. Helt frågande och oförstående. Något som man knappast kan tro om en person som enligt dig är professionellt intresserad av handeldvapen.
Använder du dessutom trådens sökfunktion så får du mer kött på benen. Vilket visar varför SB kan anses vara suspekt i sammanhanget.
Dessutom ingick han i kretsen runt CGÖ. Mannen som belönades med miljonbelopp av HH och stod för leveransen av livvakter. Alltså var denna kretsen högt betrodd av Holmer. Några han uppenbarligen litade på. Där man måste fråga sig varför. Enligt mig knappast via sitt arbete inom polisen. Det luktar totalförsvar, sektion D, kuppförsvar, militär och SB/AGAG lång väg. Alltså ett tvärsnitt av deltagarna i Stockholms Försvarsskytteförening. Kompisar som på sin fritid gillade att skjuta med grovkalibrig revolver. Precis som mördaren.
Sedan när det gäller SE har jag många gånger redovisat mina åsikter om SE. Där du själv sammanfattar dessa på ett föredömligt sätt. Uppmärksamhetsbehov.
Vi har alla hört om hans och familjens planerade vintersemester till Idre. Bevisligen blev det inget av med den. Det var viktigare att dagen efter ringa till jobbet för att få sin uttid. Så en fiktiv historia kunde skapas. Där hans familj i sammanhanget bevisligen ingenting betydde. Vad är väl en semester med familjen mot att bli uppmärksammad och berömd. En föregångare till dagens dokusåpakändisar. En nakenjanne när man skärskådar hans berättelse. Med väldigt liten manlighet och kredibilitet.
Tyvärr så lyckades han med sitt uppsåt. Han blev en B-skådis i kölvattnet till Calle Flygares stjärna CP. Och vittnade om att Lisbets minsann var lugn och kontaktbar på mordplatsen. Kyligt iakttagande och observerande. Precis som han själv enligt egen uppgift.
PS.
Hur går det med alla argumenten du utlovat i tidigare poster. Som svar på mina på mina argument. Sitter du fortfarande och filar på dem. Eller är du lika uppmärksamhetstörstande som SE. En elefant i ett diskussionsforum. Helt utan relevans till mordet. Jag bara undrar....