Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-20, 16:57
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har då inte hört att NB skulle ha erkänt någonting för psykologerna. Så de nerdragna byxorna är högst troligt anledningen till att han bedöms vara i behov av behandling för sexuellt våld, oavsett vad andra här påstår.

Det kunde ta tid innan han minns NB, så skulle det tydligen kunna vara med de som begått denna typ av sexuell handling. skall väl bearbetas fram till sanningen och ett kom ihåg. nog för att jag tror han minns egentligen men det läste jag nånstans
2016-08-20, 17:07
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Kanske låter lika kyligt det här men du glömde en 17-årig tös mördad med snara och inklämd i ett skåp och alla DNA-träffar efter NB själv!

Nej, jag glömde ej brottsoffret. Givetvis hemskt för hennes anhöriga. Men, det här kan låta kyligt - det var GM jag diskuterade.
2016-08-20, 17:29
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Det kunde ta tid innan han minns NB, så skulle det tydligen kunna vara med de som begått denna typ av sexuell handling. skall väl bearbetas fram till sanningen och ett kom ihåg. nog för att jag tror han minns egentligen men det läste jag nånstans

Vi får hoppas för alla flashbackares (och anhörigas) skull att GM återfår minnet av den händelse han är dömd för - jag håller även en extra tumme för att han skall öppna sitt hjärta kring händelsen.
2016-08-20, 17:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
magiciadehex det är du som ljuger, du ljuger att jag ljuger.
Du kan tro och tycka vad du vill men du får inte svartmåla andra.
Nu låter du som en 3-åring som bråkar om hink och spade i sandlådan.
Tar du väldigt illa upp att bli påkommen med lögner om mördaren?

Du skrev en ren lögn och jag påpekade det. DU ljuger alltså, inte jag. Här är lögnen;
Citat:
Det finns ingen bedömning av psykologen eller psykiatrikern.
Nerijus har bedömts, utretts, observerats, intervjuats osv av kriminalvårdens psykteam. Läser du inte dagstidningar, kollar du inte på nyheterna ens?
2016-08-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nu låter du som en 3-åring som bråkar om hink och spade i sandlådan.
Tar du väldigt illa upp att bli påkommen med lögner om mördaren?

Du skrev en ren lögn och jag påpekade det. DU ljuger alltså, inte jag. Här är lögnen;

Nerijus har bedömts, utretts, observerats, intervjuats osv av kriminalvårdens psykteam. Läser du inte dagstidningar, kollar du inte på nyheterna ens?

Har du källa till dokument där psykologer och psykiatriker hade bedömt att han är sexualsadist?
Om du har det kan du väll lägga den på första sidan i tråden att alla kunde läsa.
2016-08-20, 18:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Har du källa till dokument där psykologer och psykiatriker hade bedömt att han är sexualsadist?
Om du har det kan du väll lägga den på första sidan i tråden att alla kunde läsa.

Vad skulle du med dina logiska , opartiska och objektiva ögon vilja kalla honom ?
Han passar ju in till 100 % på beskrivningen som sexualsadist .
Det behövs ju knappast några större tester för att inse detta .
Alla de ingående momenten pekar exakt på att han är en sketen sexualsadist .
Är det inte dags att inse att spöket är oskyldig och att mördaren Nerijus är skyldig ?
2016-08-20, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Skärp dig och sluta rör med begreppen.

Det började med ett felaktigt antagande att NB inte är bedömd av psykologer gällande behov av behandling för sexuellt våld.

Han är bedömd och en riskbedömning brukar ta runt 6 veckor innan anstaltsplacering. Man har inte enbart gått utifrån domslut och neddragna byxor.

Nu är rör du däremot om NB som sexualsadist.
2016-08-20, 19:33
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som skrivs är följande:

NB har bedömts av psykologer under flera veckor via olika skattningsinstrument och modeller (PCL-r, HCR-r, möjligen v3, SVR-20 etc) UTÖVER domslut.
Han har följts, studerats och iakttagits och man har funnit ut att han är i behov av behandling för sexuellt våld.

Om han genomgår behandling vet ingen - den är frivillig.

"Det skrivs"? Av vem? Dig? Du är ingen auktoritet på ämnet hur gärna du än vill se dig som det. Ge en referens där någon som har insikt i detta uttalat sig om det.

Han genomgår behandling. Om han väljer att ta till sig den eller vara aktiv i den är en annan sak men nog är det så att han måste genomgå behandlingen då han dömts till ett brott som anses vara sexrelaterat.

De flesta inser ju att det är nån "batikhäxa" eller liknande som sitter och testar sina "psykologiska" teorier ändå.
2016-08-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har då inte hört att NB skulle ha erkänt någonting för psykologerna. Så de nerdragna byxorna är högst troligt anledningen till att han bedöms vara i behov av behandling för sexuellt våld, oavsett vad andra här påstår.

Vad är det som får dej att tro att kriminalvården skulle underrätta dig om resultatet av deras undersökning?
2016-08-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Vilken fantasi.

Han genomgår behandling för han är dömd för ett mord som antas ha sexualla motiv.

Alla som döms för det får det per automatik.
Finns ingen automatik i detta. Kriminalvården gör en egen utredning med hänsyn till lämplig plasering.
2016-08-20, 19:47
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Finns ingen automatik i detta. Kriminalvården gör en egen utredning med hänsyn till lämplig plasering.

Om du menar placering så är det hotbilden som utreds. Är det troligt att han får kompanispö på Hall? Ja. Ok. Skicka han till en sexbunker så kan han frottera med pedofiler och våldtäktsmän som är fega kräk som snarare ser han som hjälte än någon som ska få stryk.
2016-08-20, 19:52
Medlem
Dragonflashs avatar
Jag tror inte att det räcker med helt normala omständigheter i NB s fall. Med tanke på att psykologisk utredning har skett och pekar på diagnos men domen säger en helt annan sak. Jag tror att Säter har en avdelning för sexual förbrytare och där har personer som Thomas Quick eller Sture Bergwall suttit. Däremot tycker jag att staden borde undersökas ytterligare med tanke på så knapphändig information som vittnena kommit med. Det är nästan skrattretande dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in