2016-08-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon säger inte att det huset heller. Hon säger att hon bokade i juni. Det tolkar jag som att allt bokades i juni.
Det behöver inte vara så. Flygstolarna bokades kanske den 12 augusti och stugan reserverades i juni. Det är normalt att göra så.
Citera
2016-08-20, 14:27
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och det finns förstås ingen källa som visar att någon annan i familjen fick tala med modern.
Inte mig veterligen. Men det som förvånade mig var att du missat kommentaren från JM.

Här kan ni få höra Johannas oskyldiga stämma utan förvrängning, så gott det går att korrigera:

http://picosong.com/DWhF
Senast redigerad av KeithRichards 2016-08-20 kl. 14:33.
Citera
2016-08-20, 14:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag kan inte läsa artikeln eftersom jag läst för många artiklar på Svenska Dagbladet den här månaden. En tanke dock: Kan det handla om att "den ensamstående personen" var den där alkoholiserade mannen som det skrivits om tidigare? Han kanske var så nere i missbruket att han hade noll koll. Dom som placerats där vittnade ju om att mannen hade återkommande fyllebråk med sina suparkompisar i bostaden. Han satt väl på parkbänkar på dagarna och drack öl, när han var hemma sov han eller bråkade med någon.

Ungefär som om Christer Petterssons kvart ute i Rotebro hade blivit familjehem och han hade fått stålar till att köpa så mycket sprit och tjack han bara ville. I dag är det verklighet.

Det fungerade inte med unvis.it, så jag lade en pdf på minfil.

Hoppas det fungerar!

https://minfil.org/a6s2odb6b7/41-_ringens_familjehem_granskades_av_socialtj_nsten__ _SvD.pdf
Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-20 kl. 14:30.
Citera
2016-08-20, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det behöver inte vara så. Flygstolarna bokades kanske den 12 augusti och stugan reserverades i juni. Det är normalt att göra så.
Nej, det är inte normalt att reservera ett hus i juni och vänta med att köpa flygbiljetter för 5 pers plus en bebis två månader senare, strax innan man ska åka. Ska man åka så många, till ett bestämt ställe där man bokat ett boende, är det normala att ordna flygbiljetterna ungefär samtidigt med huset. Hon sa juni, för att det skulle låta bättre.
Citera
2016-08-20, 14:37
Medlem
Gromyko-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hur kan du få del av sådana uppgifter? Väldigt intressant om det stämmer.Hon köpte ju en fabriksny Volvo XC90 i juli också. Vad kostar en sådan? 600.000 kr? Jag tror fullblodspsykopaten har medel så det räcker på banken, hon lär dock vara rätt glad i att handla så de lär nog inte räcka särdeles länge. Hon har en dyr livsstil om man säger så. Just utlandsresor verkar hon vilja ha minst en i kvartalet typ.

hon lär ju tjänat väldigt bra på att jobbat som asylbaron, dvs sugit ut skattepengar på "hjälpa" ensamkommande....
Citera
2016-08-20, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Inte mig veterligen. Men det som förvånade mig var att du missat kommentaren från JM.

Här kan ni få höra Johannas oskyldiga stämma utan förvrängning, så gott det går att korrigera.
http://picosong.com/DWhF
Hon är skum. Den 11/8 säger hon att hon ringt alla avdelningar på sjukhuset men att de inte lämnar ut några uppgifter. Hon säger att hon inte får veta något och inte tala med sin mamma. Om hon var normal borde hon varit utom sig av oro för sin mamma. Istället för att vänta in att hon ska få tillåtelse att träffa mamman så packar hon för att sticka på semester ett par veckor. Antag att hon hade fått tillåtelse att träffa mamman två dar senare. Då hade hon suttit i Thailand. Det är inte normalt att agera på det sättet, och det spelar ingen roll om resan var bokad i juni eller ej.
Citera
2016-08-20, 14:39
Medlem
Citat:
Nej, det är inte normalt att reservera ett hus i juni och vänta med att köpa flygbiljetter för 5 pers plus en bebis två månader senare, strax innan man ska åka. Ska man åka så många, till ett bestämt ställe där man bokat ett boende, är det normala att ordna flygbiljetterna ungefär samtidigt med huset. Hon sa juni, för att det skulle låta bättre.

Hon sa att huset de skulle hyra var ledigt från 15 augusti... Det kan ju vara ett hus som dom hyr av bekanta och därmed betalas på plats. Alltså inget de behövde reservera och förskottsbetala.
Citera
2016-08-20, 14:42
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Hon är skum. Den 11/8 säger hon att hon ringt alla avdelningar på sjukhuset men att de inte lämnar ut några uppgifter. Hon säger att hon inte får veta något och inte tala med sin mamma. Om hon var normal borde hon varit utom sig av oro för sin mamma. Istället för att vänta in att hon ska få tillåtelse att träffa mamman så packar hon för att sticka på semester ett par veckor. Antag att hon hade fått tillåtelse att träffa mamman två dar senare. Då hade hon suttit i Thailand. Det är inte normalt att agera på det sättet, och det spelar ingen roll om resan var bokad i juni eller ej.
Det finns absolut ingenting normalt med den kvinnan.
Problemet blir att hitta bevis mot henne. Jag hoppas att t.ex. de som hört henne hota maken och föräldrarna, kan lämna goda vittnesmål.
Citera
2016-08-20, 14:42
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Du menar att så länge inte giftemålet med 18-åringen är
klart och så länge inte en ny livförsäkring på 2,5 miljoner
har börjat gälla så kan han sova lungt?

Nä, jag tänkte närmast på systern. Om hon kan röjas ur vägen och ett fadersarv utbetalas kan hon kanske göra anspråk på systernas andel också. Fast för mej är det osäkert hur många syskon JM egentligen har Jag känner bara till systern U*rika F.

Jag har fortfarande inte sett nån bekräftelse på att "modern" (den 63-åriga kvinnan) är JM:s biologiska mor. Om hon inte är det så borde åtminstona halva arvet från fadern utfalla till särkullbarnen JM och U*rika F. Vet inte hur många ggr gubben var gift.
Citera
2016-08-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ok, jag har tolkat hennes svar som att hon inte fått ha kontakt med mamman eller systern på hela tiden. Men hon kanske menar att hon inte haft någon kontakt med dem efter hon släpptes. Märkligt att uttrycka sig så: Jag har inte FÅTT ha någon kontakt... Det normala på en fråga om hur mamman mår är väl: Jag har inte hunnit prata med henne än eller nåt liknande.

Jag funderar också på varför mamman efter ett trauma som detta inte vill ha alla sina barn omkring sig. Det finns en dynamik i den familjen som är lika märklig som allt annat som rör Johanna. Jag är inte längre så säker på att Johanna är rätt gärningsman. Jag tror hon hade lyckats med att mörda mamman också om det var det hon ville.

Det vi vet med säkerhet är att Göran blev knivmördad i hemmet. Det kan finnas fler personer med motiv. Kanske en familjeangelägenhet?

Det som nu pågår är en granskning av Johanna, eftersom hon passar så väl in i bilden av gärningsman i just detta mord.

Jag menar att det stora felet är att inte granska själva brottsoffret förutsättningslöst och ta reda på om det kan finnas flera personer som har motiv att mörda honom. Var det verkligen bara Johanna som ville se Göran död?

Det är ju ganska listigt att mörda en person när man vet att J. efter olika hot mot familjen kommer att bli misstänkt direkt. Att hennes i övrigt märkliga leverne kommer göra henne misstänkt, är ju uppenbart efter vad media och vi har skrivit om henne.

Att IF gör en egen brottsutredning har en enda orsak och det är oviljan att betala ut på försäkringar i stort och smått. Nu fick jag sagt det, efter att jag själv är missnöjd med IF för en struntsumma som det djävlas med på ett sätt som gör mig häpen!

Försäkringar och skador bedöms i steg. När ett steg är uppfyllt behöver man inte jobba mer. I denna sak är det så, att om försäkringsavtalet inte är giltigt så är försäkringsbolaget hemma. När det är konstaterat så är det ju över. Varför jobba mer än nödvändigt?

Varför jobbar IF vidare som om det inte är styrkt att försäkringsavtalet är ogiltigt? Är de osäkra på om avtalet verkligen kommer bedömas som ogiltigt i en domstol? De behöver ju inte utreda mer om de vet att de inte behöver betala ut pengar för att avtalet tecknades av fel person.

Den vidare utredning IF lagt ner möda på gör att vi har vilseletts in i ett drev av ett försäkringsbolag. Deras utredning är overkill i en sak de inte behövde utreda. Det är förödande för IF att polisen struntar i deras utredning, och de hoppas på mediedrevet för att få framgång.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-08-20 kl. 14:45.
Citera
2016-08-20, 14:59
Medlem
lasternassummas avatar
Även om jag tycker att det här pusslet är så gott som färdiglagt,
så finns det fortfarande en del intressanta detaljer att följa upp,
förutom fällande bevis, som tycks saknas...

De uppger inte var hon finns
"– Vi har inte fått veta någonting av polisen. Vi får inte ens tag
i vår mamma. Vi har ringt alla avdelningar på sjukhusen men
de uppger inte var hon finns."

Sa Johanna 2016-08-11.
http://www.expressen.se/nyheter/hon-misstanks-for-mordet-pa-sin-pappa/
Varför?

Pappa är den enda som stöttat mig...
"– Alla som känner mig och min pappa vet att vi hade en bra relation.
Han är den enda som har stöttat mig, jämt. Och jag honom."

Om pappan är den enda som stöttat Johanna, så får man
väl dra slutsatsen att hon inte är nöjd med stöttningen från övriga...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23371243.ab

Citera
2016-08-20, 15:08
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag funderar också på varför mamman efter ett trauma som detta inte vill ha alla sina barn omkring sig. Det finns en dynamik i den familjen som är lika märklig som allt annat som rör Johanna. Jag är inte längre så säker på att Johanna är rätt gärningsman. Jag tror hon hade lyckats med att mörda mamman också om det var det hon ville.

Det vi vet med säkerhet är att Göran blev knivmördad i hemmet. Det kan finnas fler personer med motiv. Kanske en familjeangelägenhet?

Det som nu pågår är en granskning av Johanna, eftersom hon passar så väl in i bilden av gärningsman i just detta mord.

Jag menar att det stora felet är att inte granska själva brottsoffret förutsättningslöst och ta reda på om det kan finnas flera personer som har motiv att mörda honom. Var det verkligen bara Johanna som ville se Göran död?

Det är ju ganska listigt att mörda en person när man vet att J. efter olika hot mot familjen kommer att bli misstänkt direkt. Att hennes i övrigt märkliga leverne kommer göra henne misstänkt, är ju uppenbart efter vad media och vi har skrivit om henne.

Att IF gör en egen brottsutredning har en enda orsak och det är oviljan att betala ut på försäkringar i stort och smått. Nu fick jag sagt det, efter att jag själv är missnöjd med IF för en struntsumma som det djävlas med på ett sätt som gör mig häpen!

Försäkringar och skador bedöms i steg. När ett steg är uppfyllt behöver man inte jobba mer. I denna sak är det så, att om försäkringsavtalet inte är giltigt så är försäkringsbolaget hemma. När det är konstaterat så är det ju över. Varför jobba mer än nödvändigt?

Varför jobbar IF vidare som om det inte är styrkt att försäkringsavtalet är ogiltigt? Är de osäkra på om avtalet verkligen kommer bedömas som ogiltigt i en domstol? De behöver ju inte utreda mer om de vet att de inte behöver betala ut pengar för att avtalet tecknades av fel person.

Den vidare utredning IF lagt ner möda på gör att vi har vilseletts in i ett drev av ett försäkringsbolag. Deras utredning är overkill i en sak de inte behövde utreda. Det är förödande för IF att polisen struntar i deras utredning, och de hoppas på mediedrevet för att få framgång.
Det främsta som talar emot JM är övergreppen på flyktingpojkarna och hennes högt försäkrade mans mystiska död. Någon föreslog att hon tryckt ned kroppen med en åra från en båt. Detta kan på en gång förkastas då han lär ha varit atletiskt byggd och en jävel på att simma. Han var antagligen förgiftad innan han lades i vattnet. Annars hade nog både åran och Johanna dragits ner i vattnet. Inga yttre märken fanns på kroppen.

Samlagen med de unga flyktingpojkarna är att anses som sexövergrepp då båda stod under hennes beskydd. Att dom blev misshandlade en kort tid efteråt (den ene fick benbrott) är en händelse som ser ut som en tanke. Hade polisen beivrat det sexbrottet så kanske hennes far hade levt i dag. Men kammen fick fortsätta växa. För mycket talar mot Johanna.

Hennes hotelser och försök till stämpling både vad gäller hennes man och hennes far, bär sitt tydliga vittnesbörd om hennes kriminella läggning. Att starta boende i stället för att hanka sej fram på en sketen socialsekreterarlön var också pengadrivet. Jag anser att hennes aptit efter pengar komprometterar henne. Det är vanskligt att anklaga oskyldiga men helt oskyldig anser jag inte att hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in