Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-11, 07:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSue
Gjort båda två nu men det händer fortfarande ingenting. Ska låta WU köra under natten så kanske det kör igång någon gång. Tack för hjälpen!

Har det kommit igång ännu?
Citera
2016-08-11, 12:51
Medlem
xSues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har det kommit igång ännu?

Ja. Jag lät WU söka efter uppdateringar under natten och 08:04 var den klar. Nu installeras dessa.
Citera
2016-08-12, 08:24
Moderator
Protons avatar
OT raderat.

Tråden handlar om problem med windows update, inte hur man får igång fulkopior på windows, dessa finns det separata trådar för. Det finns även separat tråd om att installera om windows /Mod
Citera
2016-08-17, 21:07
Medlem
cavvemans avatar
Microsoft byter strategi för Windows update i Win7, 8, 8.1

Eftersom att detta berör flera Windows versioner så får det bli som ny tråd istället för att korsposta i Win7 och Win8 trådarna.

Inom en snar framtid så kommer uppdateringarna fungera likadant som på Win10.
Dvs stora kumulativa uppdateringar som installeras. Oavsett om man behöver allt i det eller inte.

Sammanfattningsvis kan man säga, inga individuella patchar släpps längre efter Oktober 2016.

Det positiva är att Microsoft Update Catalog kommer öppnas upp för andra webbläsare, så man slipper IE kravet där.

Citat:
Monthly Rollup

From October 2016 onwards, Windows will release a single Monthly Rollup that addresses both security issues and reliability issues in a single update. The Monthly Rollup will be published to Windows Update (WU), WSUS, SCCM, and the Microsoft Update Catalog. Each month’s rollup will supersede the previous month’s rollup, so there will always be only one update required for your Windows PCs to get current. i.e. a Monthly Rollup in October 2016 will include all updates for October, while November 2016 will include October and November updates, and so on. Devices that have this rollup installed from Windows Update or WSUS will utilize express packages, keeping the monthly download size small.

Over time, Windows will also proactively add patches to the Monthly Rollup that have been released in the past. Our goal is eventually to include all of the patches we have shipped in the past since the last baseline, so that the Monthly Rollup becomes fully cumulative and you need only to install the latest single rollup to be up to date. We encourage you to move to the Monthly Rollup model to improve reliability and quality of updating all versions of Windows.

We are planning to add these previously shipped patches over the next year and will document each addition so IT admins know which KBs have been included each month.

Källa: https://blogs.technet.microsoft.com/windowsitpro/2016/08/15/further-simplifying-servicing-model-for-windows-7-and-windows-8-1/
Citera
2016-08-17, 21:57
Medlem
Jaha, då får jag väl göra med mina Win 7 & 8.1-burkar som med de 2 jag kör med Win 10 på; sluta uppdatera helt och hållet. Börjar det strula för mycket blir det ta steget över till Linux, jag spelar ändå ingenting på nån av mina.
Citera
2016-08-18, 02:24
Medlem
area50s avatar
Om man har W7 - kommer det att installeras bort helt totalt sen eller??
Citera
2016-08-18, 07:05
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50

Operativsystemet kommer inte avinstalleras från Microsoft, det är i varje fall så jag tolkar informationen.
Citera
2016-08-18, 07:27
Medlem
MilvusMilvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Jaha, då får jag väl göra med mina Win 7 & 8.1-burkar som med de 2 jag kör med Win 10 på; sluta uppdatera helt och hållet. Börjar det strula för mycket blir det ta steget över till Linux, jag spelar ändå ingenting på nån av mina.

Varför skulle du sluta uppdatera? Vilka problem inbillar du dig att du skulle kunna få på grund av detta? Så länge det rör sig om dina privata datorer så ser jag inte att du skulle kunna få något problem med det, såvida du inte inte använder dig av pirat versioner.
Citera
2016-08-18, 07:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Den största fördelen här är färre uppdateringar och minskad skanningstid men ökad pålitligheten och stabiliteten.
Citera
2016-08-18, 23:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50

Intressant tanke faktiskt. Win7 kommer antagligen bli en Win10 så småningom. De vill naturligtvis bara ha en version av alla OS. Först försökte de få alla att gratis uppdatera till Win10. När det inte gick fullt ut så gör de detta istället. De skrev ju inte om Win10 från scratch utan uppdaterade från Win8 så nu ar det bara att skicka ut uppdateringarna de gjorde till de som vägrar Win10.
Det viktigaste är att få ut reklamen på bästa sätt.
Citera
2016-08-19, 00:34
Medlem
area50s avatar
Jag vill itne ha en xbox-meny som OS
Citera
2016-08-19, 00:37
Bannlyst
Kan det hända att dom helt sonika installerar windows 10 helt plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in