2016-08-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Fast den här Fritz ger jag inte ett jota för. Snacka om en advokat som simmar djupt i PK-marinaden. Hennes jävla uttalanden går helt i linje med Zara Larsson och Sven Melander, Fritz blir säkert någon jävla statssekreterare eller sakkunnig med ett garanterat subventionerat leverne.
Hon är en duktig advokat om man ser till att hon vinner många mål. JM får nu ytterligare problem att fundera på. Det blir nog svårt för henne att hålla reda på vad hon säger i förhör angående mord, livförsäkring, sexuellt utnyttjande om hon inte säger sanningen. Om hon ljuger måste hon ha ett extremt bra minne om hon ska klara sig ur en lögnhärva.
Citera
2016-08-18, 21:55
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Med tanke på att hon redan kan ha kommit undan med ett mord så rimmar det lite illa med att göra en så stendum grej vid nästa mord. Där tycks hon ju ha tänkt till vad gäller själva utförandet men gjort bort sig med andra saker såsom livförsäkringen tex.

Kanske en droggrej, "älskling" ska ju vara missbrukare.
Hon är psykopat. Psykopater är anmärkningsvärt ofta även intelligenta och sluga, men inte Johanna. Hon har snarare blivit förtrollad över hur lätt det gick att döda maken och övertygat sig själv att alla poliser är stendumma.
Citera
2016-08-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Det är ganska stor skillnad på att bo på en adress eller att vara skriven. Dvs, vem som helst kan i princip skriva sig varsomhelst, utan att man bor på adressen.

Ja, men om det påstås att "barnen" bott hos JMs föräldrar måste man ju kunna säga hur man vet det. Jag tror att det handlar om ett missförstånd, lätt hänt, eftersom JM bodde på #6 och pappan på #8 på samma gata. Jag kan ha fel, frågar bara varför det sägs att de bott där. Har inte själv hittat bevis för det, trots research, men kan ha missat. Känns väldigt osannolikt att föräldrarna skulle ha hyst flyktingar i sin bostad.
Citera
2016-08-18, 21:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Där har du förstås en poäng. Men det finns ändå så många frågetecken kring detta fall. Om det nu är JMs älskare som utförde dåden så borde det finnas någon teknisk bevisning på detta. Hans fingeravtryck eller DNA i stugan till exempel. Har mordvapnet hittats eller nyckeln som användes av mördaren?

Det kanske är så enkelt att man har en del bevis mot själva förövaren i stugan - spår, avtryck, mm.
Men polisens prio kanske ligger på att kunna sätta dit anstiftaren - JM?
Så man ligger lite lågt med vad man har -för att få två gärningsmän fällda. Tar det stegvis för att komma vidare.
Citera
2016-08-18, 22:01
Medlem
Zikniks avatar
Den här "18-åringen" måste ha varit desperat efter att få stanna i landet.
Knappast någon tvekan om att Svarta Änkan skulle ha haft ihjäl honom inom några år.
Citera
2016-08-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det börjar onekligen se ut som om polisen inte kommer ha några större problem att sy ihop påsen.
Tror att de kommer begära utökad häktningstid i morgon, senare eventuellt (som i Lisa Holm-fallet) även flera omhäktningar innan de väcker åtal. De kommer garanterat inte hafsa i denna utredning.
Sen får man se om de tar upp Js makes död, försäkringshärvan, misshandeln och det sexuella utnyttjandet i detta mål eller om de driver dessa separat.
Tusan vilken rättegång det kommer att bli!
Fast än så länge har vi ju inte sett minsta antydan till bevisning, inte ens en indiciekedja värd namnet så att sy ihop påsen lär nog ta ett tag.
Citera
2016-08-18, 22:04
Medlem
Vad heter de misstänkta?
Citera
2016-08-18, 22:06
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Inte länge, dock inte direkt i affektion, men ändå planerat. Dvs anstiftan och mord, inte dråp.
Jag undrade lite om motivet. Om JM drog in såpass mycket pengar på flyktingverksamheten som det förefaller så verkar pengar inte vara motivet. Då hennes agerande tyder på desperation kan det finnas något annat bakomliggande som vi inte vet?
Citera
2016-08-18, 22:07
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Jag tänkte inte själv på detta med att GPSn lagrar geoplats/tid en längre tid. Bådar mycket gott för utredningen.
Om polisen kan bevisa att bilen var vid sommarstugan vid mordtillfället så skulle jag gärna vilja se JM:s min när polisen lägger fram det beviset för henne i förhöret
Citera
2016-08-18, 22:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag kollade lite snabbt igår och han tycks ha varit 15-16 år i en herrans massa år ute i Europa...

Han kanske behövde ett bättre immigrationsskäl - gifta sig med en svenska.
Om han nu inte var ett ensamkommande barn. Han kom som 17-åring i december 2015 och fyllde enligt uppgift 18 år i januari 2016. Om sanningen att han var äldre skulle komma fram skulle han utvisas.
Bra hållhake på någon.
Citera
2016-08-18, 22:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag undrade lite om motivet. Om JM drog in såpass mycket pengar på flyktingverksamheten som det förefaller så verkar pengar inte vara motivet. Då hennes agerande tyder på desperation kan det finnas något annat bakomliggande som vi inte vet?

Hon drog in mycket pengar tills ca februari får vi anta. Då började lokaltidningen granska hennes företag och man hade fått en massa klagomål mot sig. Därefter drogs deras tillstånd att placera personer under 18 in. Sedan kanske hon då inväntade denna check från livförsäkringen som aldrig kom och blev då alltmer desperat. Möjligen då utifrån att även lovat pengar eller som det varit inne på droger åt hennes lilla klan av ensamkommande.

Sista reserven kanske gick då till denna Thailandsresa.
Citera
2016-08-18, 22:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Om polisen kan bevisa att bilen var vid sommarstugan vid mordtillfället så skulle jag gärna vilja se JM:s min när polisen lägger fram det beviset för henne i förhöret

Bekymret är väl att det bara bevisar att bilen har varit på plats, vilka som befunnits i bilen är ju fortfarande oklart, hon kan ju hävda att "gossen" tog bilen olovandes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in