2016-08-18, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du kanske tycker att det är normalt för en dotter tillika socionom att mörda eller planera avrättning på sina föräldrar. Jag tycker att är ganska exceptionellt. Om det är så att JM har anlitat sin unga älskare för verkställa själva avrättningen så är älskaren inte någon duvunge utan snarare en mycket hårdkokt typ.
Eller också är det just det han inte är, med tanke på att han inte klarade av att utföra uppdraget...
Citera
2016-08-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rvar
Har du inside information angående detta?

Nej, jag bara trollar. Vad tror du?

Se mitt första inlägg i tråden.
Citera
2016-08-18, 21:37
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Hon ser bra ut på dom bilderna men dom måste vara över fem år gamla. Hon var nyss med i SVTs lokalnyheter och jävlar vad hon har gått ner sig. Skulle vi ta henne i en trekant så skulle vi behöva vara riktigt fulla.
OK, vi skippar det...

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/advokaten-41-aringen-samarbetar-med-polisen
Citera
2016-08-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Stundens ingivelse vet jag inte, däremot så är de rejält korkade.
Jag tänkte inte själv på detta med att GPSn lagrar geoplats/tid en längre tid. Och städningen av bilen tyder ju på att den användes vid mordet. Bådar mycket gott för utredningen.
Med tanke på att hon redan kan ha kommit undan med ett mord så rimmar det lite illa med att göra en så stendum grej vid nästa mord. Där tycks hon ju ha tänkt till vad gäller själva utförandet men gjort bort sig med andra saker såsom livförsäkringen tex.

Kanske en droggrej, "älskling" ska ju vara missbrukare.
Citera
2016-08-18, 21:40
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag tror inte det stämmer. Vad jag vet var han skriven på samma adress som JM medan pappan och mamman bodde i närheten. Det här med att någon som helst flykting skulle ha bott hos föräldrarna vid något som helst tillfälle är ett missförstånd. Om inte någon kan bevisa motsatsen så tror jag vi glömmer det.

Det är ganska stor skillnad på att bo på en adress eller att vara skriven. Dvs, vem som helst kan i princip skriva sig varsomhelst, utan att man bor på adressen.
Citera
2016-08-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Det stämmer ju fint med antalet gripna. Då kanske man kan hoppas på en lyckad häktning i morgon.

Har du någon uppfattning om hur länge dådet varit planerat?

Inte länge, dock inte direkt i affektion, men ändå planerat. Dvs anstiftan och mord, inte dråp.
Citera
2016-08-18, 21:41
Medlem
Psykopater av den här allvarliga graden (men de smarta av denna graden utför inte mord) måste kunna fångas upp av samhället på ett mycket tidigare stadium. Det är horribelt att se hur länge människan fått hålla på ostört trots alla kraftiga varningssignaler. Men det är väl antagligen pengar och resurser som saknas, undra varför..
Citera
2016-08-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eller också är det just det han inte är, med tanke på att han inte klarade av att utföra uppdraget...
Där har du förstås en poäng. Men det finns ändå så många frågetecken kring detta fall. Om det nu är JMs älskare som utförde dåden så borde det finnas någon teknisk bevisning på detta. Hans fingeravtryck eller DNA i stugan till exempel. Har mordvapnet hittats eller nyckeln som användes av mördaren?
Citera
2016-08-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Inte länge, dock inte direkt i affektion, men ändå planerat. Dvs anstiftan och mord, inte dråp.
Sådan information kan ju endast komma direkt från hästens mun, har de pratat högt om sina planer?
Citera
2016-08-18, 21:48
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Stundens ingivelse vet jag inte, däremot så är de rejält korkade.
Jag tänkte inte själv på detta med att GPSn lagrar geoplats/tid en längre tid. Och städningen av bilen tyder ju på att den användes vid mordet. Bådar mycket gott för utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Spot on.
Det börjar onekligen se ut som om polisen inte kommer ha några större problem att sy ihop påsen.
Tror att de kommer begära utökad häktningstid i morgon, senare eventuellt (som i Lisa Holm-fallet) även flera omhäktningar innan de väcker åtal. De kommer garanterat inte hafsa i denna utredning.
Sen får man se om de tar upp Js makes död, försäkringshärvan, misshandeln och det sexuella utnyttjandet i detta mål eller om de driver dessa separat.
Tusan vilken rättegång det kommer att bli!
Citera
2016-08-18, 21:53
Avslutad
Verkar mer och mer troligt att även maken blev mördad om han hittades på 1 meter djupt vatten. Han var tydligen också hotad till livet av JM flertalet gånger.
Om man ser det nyktert så finns det ju ingen som kan ha utfört alla dessa dåd utom just JM, hon är den enda som har att vinna på det, och det verkar ju inte röra sig om något inbrott.
Om man nu inte hittar bevis så det räcker borde man ändå kunna döma henne för mord på grund av alla omständigheter. Mord och livstid är vad denna hemska kvinna förtjänar.
Citera
2016-08-18, 21:54
Medlem
kanelipullas avatar
Någon som har en bild på häxan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in