2016-08-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamwatchingyouall
Är det någon som har koll på hur gängen ser ut idag, både i Södra och Norra? Vem/vilka styr respektive gäng numera och vilka småpojkar är det som springer runt och gör skitjobben? Tycker att någon här inne borde sitta på lite smaskig inside information

På Vårväder har jag ramlat på den yngre Kastrati några gånger, håller han sig i skinnet? Har lagt märkte till att några andra rätt unga grabbar hänger utanför videobutiken på torget. Vet att det krängdes en hel del droger utanför videobutiken förut, så jag tänker om dessa grabbar har tagit över försäljningen/agerar springpojkar? Har sett och hört att försäljningen blomstrar för Vårväder nu nämligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016
Det stämmer. Vårväders blomstrar just nu när de gäller försäljnings parten, såg en bild på instagram från vårväders de va en del cash kanske 500k-2 millar på bilden. Yngre kastrati har jag ingen aning om vad han gör men han är ju i området...Edib hans bästa vän ligger lågt, men de är förståeligt. Berat sitter ju men tror endå han har kontakt med Adrian så att inte saker går åt helvete medans han är borta. Detta är bara mina teorier..

Vad gör Tony Apan (da silva) idag?
Hört han varit föremål för utredare det senaste, men inte fått någon mer info egentligen. Tyckte jag såg honom på en MC för ett litet tag sen bara.
Rör han sig där? Sitter han inne?
Senast redigerad av M.J.A 2016-08-17 kl. 21:16.
Citera
2016-08-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016
Det stämmer. Vårväders blomstrar just nu när de gäller försäljnings parten, såg en bild på instagram från vårväders de va en del cash kanske 500k-2 millar på bilden. Yngre kastrati har jag ingen aning om vad han gör men han är ju i området...Edib hans bästa vän ligger lågt, men de är förståeligt. Berat sitter ju men tror endå han har kontakt med Adrian så att inte saker går åt helvete medans han är borta. Detta är bara mina teorier..

Haha jag misstänker att det är samma bild som vi har sett, "med hälsningar från Vårväderstorget" eller något sånt. Försökte leta rätt på instagramkontot idag men hittade det inte, snubblade över det förut bara. Vilka lirare, good for them!

Norra då? Vill ha lite info om vad som händer där. Det har varit lugnt på Friskväderstorget de senaste gångerna jag har varit där - både dagtid och kvällstid. Tror knappast att alla från detta gäng sitter inne nu, någon högre person lär väl ränna omkring eller trycka i sin lägenhet? Finns det några småbröder till killarna som åkte in som kommer gå i sina bröders fotspår? Tänker på att utländska familjer oftast är stora och det är väl just äldre bröder/släktingar som drar med sig de yngre in i leken...
Citera
2016-08-17, 21:52
Medlem
Citat:
Haha jag misstänker att det är samma bild som vi har sett, "med hälsningar från Vårväderstorget" eller något sånt. Försökte leta rätt på instagramkontot idag men hittade det inte, snubblade över det förut bara. Vilka lirare, good for them!

Norra då? Vill ha lite info om vad som händer där. Det har varit lugnt på Friskväderstorget de senaste gångerna jag har varit där - både dagtid och kvällstid. Tror knappast att alla från detta gäng sitter inne nu, någon högre person lär väl ränna omkring eller trycka i sin lägenhet? Finns det några småbröder till killarna som åkte in som kommer gå i sina bröders fotspår? Tänker på att utländska familjer oftast är stora och det är väl just äldre bröder/släktingar som drar med sig de yngre in i leken...

Hehe kan vara samma bild ja...i norra så är det lite olika folk kvar...jätte blandat bland annat dom som hängde med Josef och dom är kvar deras vänner. Dock inte involverade på de sättet är dom inte. Men de som du säger riktigt tyst från Norra sidan.
Citera
2016-08-17, 23:49
Avslutad
När ni menar Norra och Södra, vilka delar av Göteborg menar ni då? För oss utomstående hade det underlättat om någon kan skriva områdena i respektive. Tack på förhand
Citera
2016-08-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
När ni menar Norra och Södra, vilka delar av Göteborg menar ni då? För oss utomstående hade det underlättat om någon kan skriva områdena i respektive. Tack på förhand

Nej de menas med bara området Biskopsgården. Norra Biskopsgården och Södra Biskopsgården.
Citera
2016-08-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1

Ber om ursäkt för eventuell förvirring, menar såklart de olika områdena i Biskopsgården. Vårväder som tillhör Södra biskop och Friskväder som tillhör Norra. Typ 2 min ifrån dessa torg med spårvagn, helt galet att dessa gäng som bor så tätt intill varandra krigar mot varandra...
Citera
2016-08-18, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Familjemedlemmar är undantagna från mened.

Jadå. Men inte ansvar för skyddande av brottsling. När hovrätten fastställer domarna och de vinner laga kraft kan systern räkna med att Åklagaren inte bara bör, utan SKALL inleda förundersökning enligt gällande åtalsplikt.

Så kan det gå när man drar in familjen i skiten. Kan ge upp till 4 års fängelse.
Citera
2016-08-18, 16:52
Medlem
DoktorDurangos avatar
Någon som har mer konkret info om hur såväl Josef, Onur och Jonis levde under dagarna? Var det ett gäng grabbar som man generellt fruktade i Biskopsgården, eller var det bara en ny gruppering som exploderade från ingenstans?

Mest nyfiken är jag ändå på Onur, eftersom herrn på så pass kort tid lyckades gå lös i tre olika dåd (mordförsöket/vapenbrottet i Jaegerdorff, mordet på Väderkvarns samt dubbelmordet på Vår Krog och Bar). Krävs ju sinnessjuk kallhet och ondska för att palla genomföra (vilket alla inblandade uppenbart har)eller åtminstone delta i tre så pass brutala dåd på så kort tid. Finns ju liksom kriminella med betydligt tyngre belastning är Onur som aldrig i närheten gått så långt som killen gjorde.

Det är minst sagt "imponerande" hur han lyckades gräva ned sig i skiten så pass mycket genom deltagandet i alla dess dåd, och i förlängningen rätt sjukt att han bara fick 14 år för rubbet (Kan i praktiken bli 9 år, till och med mindre och HovR sänker). Någon som har mer kännedom om dessa herrars personalia, särskilt tiden innan dåden?
Senast redigerad av DoktorDurango 2016-08-18 kl. 16:56.
Citera
2016-08-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDurango
Någon som har mer konkret info om hur såväl Josef, Onur och Jonis levde under dagarna? Var det ett gäng grabbar som man generellt fruktade i Biskopsgården, eller var det bara en ny gruppering som exploderade från ingenstans?

Mest nyfiken är jag ändå på Onur, eftersom herrn på så pass kort tid lyckades gå lös i tre olika dåd (mordförsöket/vapenbrottet i Jaegerdorff, mordet på Väderkvarns samt dubbelmordet på Vår Krog och Bar). Krävs ju sinnessjuk kallhet och ondska för att palla genomföra, eller åtminstone delta i tre så pass brutala dåd på så kort tid. Finns ju liksom kriminella med betydligt tyngre belastning är Onur som aldrig i närheten gått så långt som killen gjorde.

Det är minst sagt "imponerande" hur han lyckades gräva ned sig i skiten så pass mycket genom deltagandet i alla dess dåd, och i förlängningen rätt sjukt att han bara fick 14 år för rubbet (Kan i praktiken bli 9 år, till och med mindre och HovR sänker). Någon som har mer kännedom om dessa herrars personalia, särskilt tiden innan dåden?

Vet vilka grabbarna är men känner dom ej.
Har med tänkt på det att klara av allt de där både psykiskt och kunna leva vardagen som ingenting så måste man vara iskall eller käka massa habbar och leva för dagen bara nått av de är det iaf..
Citera
2016-08-18, 19:44
Medlem
Klart man blir en känslokall utan spärrar när man Habbar varje dag. I häktet finns ingen habb då ser man vem som är vem. Adam kör ingen kommentar och Onur är den som snackar
Citera
2016-08-18, 20:22
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDurango

Mest nyfiken är jag ändå på Onur, eftersom herrn på så pass kort tid lyckades gå lös i tre olika dåd (mordförsöket/vapenbrottet i Jaegerdorff, mordet på Väderkvarns samt dubbelmordet på Vår Krog och Bar). Krävs ju sinnessjuk kallhet och ondska för att palla genomföra (vilket alla inblandade uppenbart har)eller åtminstone delta i tre så pass brutala dåd på så kort tid. Finns ju liksom kriminella med betydligt tyngre belastning är Onur som aldrig i närheten gått så långt som killen gjorde.

Men Onur sköt varken nån vid jaegerdorffsplatsen eller vid vår krog o bar och inte vid väderilsgatan heller.

Händelsen på väderkvarnsgatan va ju mer en olyckshändelse/oplanerat skott i den hetsiga situation som uppstod och inte ett planerat mord.
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-18 kl. 20:27.
Citera
2016-08-18, 20:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Har sett och hört att försäljningen blomstrar för Vårväder nu nämligen.

Det har den väl alltid gjort?

Hisingen luktar gräs, mamma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in