2016-08-16, 21:12
Medlem
Gnuees avatar
Någon som vet om något kommer att hända Adams syrra? Hon vittnade ju att hon var med Adam och gav honom alibi. Kunde ju bevisas att hon ljög så hon bör väl dömas för mened? Eller måste de vänta tills sista instans dömt?
Citera
2016-08-16, 21:20
Medlem
Gnuees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Någon som känner till om närstående till kräken nu får försörja sig på annat sätt än narco-pengar?

De har aldrig vart tvungna att försörja sig själva, det är ju upp till oss skattebetalare att göra
Citera
2016-08-16, 21:28
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuee
Någon som vet om något kommer att hända Adams syrra? Hon vittnade ju att hon var med Adam och gav honom alibi. Kunde ju bevisas att hon ljög så hon bör väl dömas för mened? Eller måste de vänta tills sista instans dömt?

Familjemedlemmar är undantagna från mened.
Citera
2016-08-16, 21:36
Medlem
Gnuees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Familjemedlemmar är undantagna från mened.

Åfan. Tackar!
Citera
2016-08-16, 22:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Snabbt jobbat av polisen att hitta den röda Xantian så snabbt, och det av samma polis som observerade bilen när den lämnade vår krog och bar efter skottet, om man var konspiratoriskt lagd så...

Polisen följde väl helt enkelt efter den? Sen väntade dom tills dom kom för att hämta väskan.

Citat:
Nej man kan inte dra 100% slutsatser, det har jag inte sagt heller, det jag har sagt att det finns mycket omständigheter som tyder på det om du ser till helheten och inte bara stirra på blackberry konversationen.

Har du övht taget läst fupen och förhören med dom misstänkta?
Har du läst alla beslagsprotokoll från dom misstänkta?(inte lotsgatan)

Polisen har uppfattningen att E:et kom samtidigt, det är tydligt om man tittar på frågorna som ställs och vid nått/några tillfällen säger dom det rakt ut.

Nej, inte exakt alla förhör. Kan mycket väl vara så att det står något om det där. Men jag hävdar ändå att man utifrån konversationen inte kan säga att det är samma kontakt som står för alla drogsorter. För det brukar ju vara så att olika aktörer är specificerade på olika typer av droger liksom.

Men du menar allatså att det står någonstanns i pdf:en var E:na kom från?

Sen kom ju inte alla droger samtidigt, det har man byggt upp. Han är ju skyldig kontakten någon halv mille, men det fanns droger för 7.7 eller vad det var i lägenheten.
Citera
2016-08-16, 23:00
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Polisen följde väl helt enkelt efter den? Sen väntade dom tills dom kom för att hämta väskan.

Nej, inte enligt fupen.

Citat:
Nej, inte exakt alla förhör. Kan mycket väl vara så att det står något om det där. Men jag hävdar ändå att man utifrån konversationen inte kan säga att det är samma kontakt som står för alla drogsorter. För det brukar ju vara så att olika aktörer är specificerade på olika typer av droger liksom.

Men du menar allatså att det står någonstanns i pdf:en var E:na kom från?

Sen kom ju inte alla droger samtidigt, det har man byggt upp. Han är ju skyldig kontakten någon halv mille, men det fanns droger för 7.7 eller vad det var i lägenheten.

Lyssna, du får ta och läsa fupen faktiskt, du sitter bara och gissar dig fram.

Mailkonversationen är bara en del av det hela, du får ju titta på tidslinjen, alla förhören och beslagen för att skapa dig en bild av vad som hände och speciellt på de sista förhören med varje misstänkt, för då brukar förhörsledaren konfrontera med vad polisen tror hände, där hittar man oftast det som kommer närmast sanningen även om dom blånekar.

Sifrran 7,5 miljoner är gatuvärdet , alltså vad det är värt till slutkunden. Adam betalade/blev skyldig max 30-40% av den summan, om ens det.
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-16 kl. 23:02.
Citera
2016-08-16, 23:23
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Nej, inte enligt fupen.

Okej, såhär då:
Vittnet Henrik Lindqvist, som var den som såg flyktbilen parkerad bakom Vårväderstorget skickade ut ett larm om att gärningsmännen flydde i en röd bil, eventuellt en Citroën av äldre modell. Detta är något som både Tony Olsson och Sara Reuthammar har bekräftat.

Vittnet polisen Erik Eriksson hittade den 19 mars det han trodde var flyktbilen i närheten av Rundradiogatan. Henrik Lindqvist identifierade sedan bilen som stod parkerad i Frölunda som den som gärningsmännen hade flytt i Han har uppgett att han kände igen den eftersom det är en bilmodell med ett speciellt utseende.

Tingsrätten menar att det därmed är utrett att Xantian användes som flyktbil och att
bilen kan kopplas till FSF:n.

Citat:
Lyssna, du får ta och läsa fupen faktiskt, du sitter bara och gissar dig fram.

Mailkonversationen är bara en del av det hela, du får ju titta på tidslinjen, alla förhören och beslagen för att skapa dig en bild av vad som hände och speciellt på de sista förhören med varje misstänkt, för då brukar förhörsledaren konfrontera med vad polisen tror hände, där hittar man oftast det som kommer närmast sanningen även om dom blånekar.

Sifrran 7,5 miljoner är gatuvärdet , alltså vad det är värt till slutkunden. Adam betalade/blev skyldig max 30-40% av den summan, om ens det.

Du menar att någon alltså säger konkret var tabletterna kommer från? Isåfall får du säga någon konkret sida, för något sådant har jag inte stött på.

Klart att det är mindre, men det är fortfarande en stor skillnad.
Citera
2016-08-16, 23:37
Medlem
Citat:
Okej, såhär då:
Vittnet Henrik Lindqvist, som var den som såg flyktbilen parkerad bakom Vårväderstorget skickade ut ett larm om att gärningsmännen flydde i en röd bil, eventuellt en Citroën av äldre modell. Detta är något som både Tony Olsson och Sara Reuthammar har bekräftat.

Vittnet polisen Erik Eriksson hittade den 19 mars det han trodde var flyktbilen i närheten av Rundradiogatan. Henrik Lindqvist identifierade sedan bilen som stod parkerad i Frölunda som den som gärningsmännen hade flytt i Han har uppgett att han kände igen den eftersom det är en bilmodell med ett speciellt utseende.

Tingsrätten menar att det därmed är utrett att Xantian användes som flyktbil och att
bilen kan kopplas till FSF:n.

Mm exakt, enligt fupen så hittades bilen efter spaningar dagen efter.

Citat:
Du menar att någon alltså säger konkret var tabletterna kommer från? Isåfall får du säga någon konkret sida, för något sådant har jag inte stött på.

Klart att det är mindre, men det är fortfarande en stor skillnad.

1. Nej det har jag aldrig sagt, det är inte 100% var tabletterna kommer ifrån, men jag tycker att om man lägger ihop alla indicier som finns så tyder mycket på det. Och det är polisens uppfattning också.

2. om Adam inte tänkte betala för tjacket så blir skillnaden betydligt mindre/icke existerande. Jag vet inte vad E kostar i såna här mängder men det är extremt mycket mindre än 100 kr/piller som polisen har räknat på.
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-16 kl. 23:42.
Citera
2016-08-17, 05:57
Medlem
Citat:
Mm exakt, enligt fupen så hittades bilen efter spaningar dagen efter.

1. Nej det har jag aldrig sagt, det är inte 100% var tabletterna kommer ifrån, men jag tycker att om man lägger ihop alla indicier som finns så tyder mycket på det. Och det är polisens uppfattning också.

2. om Adam inte tänkte betala för tjacket så blir skillnaden betydligt mindre/icke existerande. Jag vet inte vad E kostar i såna här mängder men det är extremt mycket mindre än 100 kr/piller som polisen har räknat på.

Hahah fast snuten har rätt där denna gången...idag går tyvärr ett piller för 150 st, vid köp av 5 brukar de gå ner till 100 osv osv men aldrig under 100..

Men man säljer inte 25000 E styckvis dessa måste sålts i hundrapack kan man tycka om de inte var en jävla massa som sålde då vill säga?

Sen är det ett jävla liv om vart Ena kom ifrån.. Kan med egen erfarenhet säga att man oftast hämtar allt av samma kontakt om kontakten kan lösa 30 kg tjack enkelt så löser kontakten allt annat oxå...

Sen ha i åtanke att E är vådligt billigt i Holland speciellt om du köper 25000 skulle verkligen inte förvåna mig om att han bjöds på en hel del av dem tabletterna
Citera
2016-08-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Hahah fast snuten har rätt där denna gången...idag går tyvärr ett piller för 150 st, vid köp av 5 brukar de gå ner till 100 osv osv men aldrig under 100..

Men man säljer inte 25000 E styckvis dessa måste sålts i hundrapack kan man tycka om de inte var en jävla massa som sålde då vill säga?

Sen är det ett jävla liv om vart Ena kom ifrån.. Kan med egen erfarenhet säga att man oftast hämtar allt av samma kontakt om kontakten kan lösa 30 kg tjack enkelt så löser kontakten allt annat oxå...

Sen ha i åtanke att E är vådligt billigt i Holland speciellt om du köper 25000 skulle verkligen inte förvåna mig om att han bjöds på en hel del av dem tabletterna

ja om du köper ett par lösa piller så kostar det 100-200kr säger vi beroende på kvalite, men om vi pratar om 25k tabletter så är det helt andra priser.

Sen är det billigare överlag i holland som du säger, har festat i amsterdam vid flera tillfällen och köpt knappar då, kommer inte ihåg exakt vad jag betala men ungefär 5-10 euro
Citera
2016-08-17, 15:52
Medlem
Är det någon som har koll på hur gängen ser ut idag, både i Södra och Norra? Vem/vilka styr respektive gäng numera och vilka småpojkar är det som springer runt och gör skitjobben? Tycker att någon här inne borde sitta på lite smaskig inside information

På Vårväder har jag ramlat på den yngre Kastrati några gånger, håller han sig i skinnet? Har lagt märkte till att några andra rätt unga grabbar hänger utanför videobutiken på torget. Vet att det krängdes en hel del droger utanför videobutiken förut, så jag tänker om dessa grabbar har tagit över försäljningen/agerar springpojkar? Har sett och hört att försäljningen blomstrar för Vårväder nu nämligen.
Senast redigerad av Iamwatchingyouall 2016-08-17 kl. 16:02.
Citera
2016-08-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamwatchingyouall
Är det någon som har koll på hur gängen ser ut idag, både i Södra och Norra? Vem/vilka styr respektive gäng numera och vilka småpojkar är det som springer runt och gör skitjobben? Tycker att någon här inne borde sitta på lite smaskig inside information

På Vårväder har jag ramlat på den yngre Kastrati några gånger, håller han sig i skinnet? Har lagt märkte till att några andra rätt unga grabbar hänger utanför videobutiken på torget. Vet att det krängdes en hel del droger utanför videobutiken förut, så jag tänker om dessa grabbar har tagit över försäljningen/agerar springpojkar? Har sett och hört att försäljningen blomstrar för Vårväder nu nämligen.

Det stämmer. Vårväders blomstrar just nu när de gäller försäljnings parten, såg en bild på instagram från vårväders de va en del cash kanske 500k-2 millar på bilden. Yngre kastrati har jag ingen aning om vad han gör men han är ju i området...Edib hans bästa vän ligger lågt, men de är förståeligt. Berat sitter ju men tror endå han har kontakt med Adrian så att inte saker går åt helvete medans han är borta. Detta är bara mina teorier..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in