2016-08-17, 12:05
Medlem
vFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Var någonstans har det visat sig att hon inte skrikit?

ur länkarna i tidigare inlägget:
12/7: "Kvinnan har uppgett att hon skrek nej flera gånger."
23/7, efter att tidningen kollat videon: "Vid något tillfälle säger hon nej, men protesterar inte heller högljutt när männen forslar henne genom folkmassan."

fast det hade väl räckt att vägra följa med, stå still, och säga att hon inte vill delta. Det behövs inte skrikas.

Enligt media verkar det som hon spelade med och skrattande följde med vikingarna. Det kan nog vara till fördel för vikingarna.
Citera
2016-08-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
23/7, efter att tidningen kollat videon: "Vid något tillfälle säger hon nej, men protesterar inte heller högljutt när männen forslar henne genom folkmassan."

fast det hade väl räckt att vägra följa med, stå still, och säga att hon inte vill delta. Det behövs inte skrikas.

Enligt media verkar det som hon spelade med och skrattande följde med vikingarna. Det kan nog vara till fördel för vikingarna.

Som sagt att skrika kan man göra utan att det egentligen hörs högt. Om man är upprörd nog så fungerar inte andningen som den ska och man får inte ut ljud på samma sätt när man är i chockfas.

Men det att hon följer med spelar med när de går genom folkmassan har ju inte så mycket att göra med att de kastade ett nät över henne? Och om de bakband henne och satte på henne järnkrage med koppel utan att fråga så är det väl det hon har anmält som ofredande.

Om någon står utanför någon av dessa fyra män en morgon när de går ut ur sin bostad och det står fyra män dubbelt så stora män och kastar ett nät över gubben och sätter på honom ett koppel hur många dagar skulle han tycka att det var okej innan han anmälde dem för ofredande? Värt att fundera över.
Citera
2016-08-17, 12:32
Medlem
Citat:

Om någon står utanför någon av dessa fyra män en morgon när de går ut ur sin bostad och det står fyra män dubbelt så stora män och kastar ett nät över gubben och sätter på honom ett koppel hur många dagar skulle han tycka att det var okej innan han anmälde dem för ofredande? Värt att fundera över.

Men varför skulle de göra det? Varför skulle killar kasta ett nät över en ensam grabb? Sånt gör inte riktiga killar mot varandra.
Citera
2016-08-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Men varför skulle de göra det? Varför skulle killar kasta ett nät över en ensam grabb? Sånt gör inte riktiga killar mot varandra.

Gatuteater så klart. Det kan ju vara roligt!

Men killar skulle väl gilla sånt? Det är jag övertygade om att de göra. I alla fall de här lekfulla gubbarna. Så anses det beteendet vara okej så hoppas jag att de inte klagar och framför allt inte anmäler när det händer dem. Det vore roligt att se på Youtube också.

Vad som är konstigt är att de här övergreppsgubbarna inte någonstans säger sig ha dokumenterat att de är okej att de slänger nät över en tonårstjej eller en kvinna? Snacka om tabbe alltså!

De måste verkligen vara bland de lägst begåvade. Inte bara fula utan någon känd form av normalt tänkande. Unikt korkade.

Läskigt också att de sitter och tittar på videosarna också.
Citera
2016-08-17, 12:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det här med att man tar in en person ur publiken ovetandes, och kastar in i en vagn elller bur, det har nöjesbolaget Six Flags gjort i evigheter i USA på deras så kallade Fright Fest (typ gatuteater /Halloween/spökvandring).

Kanske fick "vikingarna" inspiration därifrån?
Citera
2016-08-17, 13:17
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Gatuteater så klart. Det kan ju vara roligt!

Men killar skulle väl gilla sånt? Det är jag övertygade om att de göra. I alla fall de här lekfulla gubbarna. Så anses det beteendet vara okej så hoppas jag att de inte klagar och framför allt inte anmäler när det händer dem. Det vore roligt att se på Youtube också.

Vad som är konstigt är att de här övergreppsgubbarna inte någonstans säger sig ha dokumenterat att de är okej att de slänger nät över en tonårstjej eller en kvinna? Snacka om tabbe alltså!

De måste verkligen vara bland de lägst begåvade. Inte bara fula utan någon känd form av normalt tänkande. Unikt korkade.

Läskigt också att de sitter och tittar på videosarna också.

Varför utgår du hela tiden från att man inte haft samtycke? Jag skulle tycka det va helt okej om detta hände på gatan, om man som "vikingarna" säger har gjort klart att det är ok för vederbörande.

Och sluta kalla dem övergreppagubbar, du har inga belägg för det. Det har vad vi vet inte förekommit några trakasserier, övergrepp, våldtäkter eller folkmord från deras sida så kalla dom inte nått dom inte är.
Citera
2016-08-17, 13:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox

Och till nackdel för hennes i efterhand troligtvis konstruerade version av händelsen, eftersom hon i det faktiska verkliga händelseförloppet tycks ha spelat med och skrattat när vikingamännen spelade teater med henne som deltagare så faller hennes efterhandsversion av teaterföreställningen ihop som ett korthus.
Citera
2016-08-18, 19:05
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Varför utgår du hela tiden från att man inte haft samtycke? Jag skulle tycka det va helt okej om detta hände på gatan, om man som "vikingarna" säger har gjort klart att det är ok för vederbörande.

Och sluta kalla dem övergreppagubbar, du har inga belägg för det. Det har vad vi vet inte förekommit några trakasserier, övergrepp, våldtäkter eller folkmord från deras sida så kalla dom inte nått dom inte är.
Varför utgår du hela tiden från att man haft samtycke? De videosarna som jag sett är de unga kvinnorna obekväma i sin roll när de kidnappas.
Jag måste bara fråga. Så du tycker alltså det var helt ok om det hände i din lilla stad i centrum? Hmm inte vill jag skicka min dotter att köpa glass till fredagsfika där.
Senast redigerad av exceptional 2016-08-18 kl. 19:10.
Citera
2016-08-18, 19:56
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille

Kan du länka en endaste video där de unga kvinnorna tycker det är kul?
Citera
2016-08-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Kan du länka en endaste video där de unga kvinnorna tycker det är kul?

Jag har inte sett någon av de unga kvinnorna ha kul. Det är alldeles för spända för de vet inte vad som gubbarna ska ta sig till.

Gubbarna verkar mena att skrattar kvinnorna så har de samtycke. Så tycks en del tolka det här också.

Samtycke? Ja vad är det egentligen. Om detta är det nya Sverige, att skrattar man så har man gett samtycke enligt svenska män.
Citera
2016-08-18, 20:30
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Jag har inte sett någon av de unga kvinnorna ha kul. Det är alldeles för spända för de vet inte vad som gubbarna ska ta sig till.

Gubbarna verkar mena att skrattar kvinnorna så har de samtycke. Så tycks en del tolka det här också.

Samtycke? Ja vad är det egentligen. Om detta är det nya Sverige, att skrattar man så har man gett samtycke enligt svenska män.
Jag är en så gammal svensk gubbe på 50 som inte tycker detta är ok. Jävla pajaser som vill leva ut sin fantasi.
Har de haft någon slave for sale senaste tiden?
Citera
2016-08-18, 21:43
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Varför utgår du hela tiden från att man haft samtycke? De videosarna som jag sett är de unga kvinnorna obekväma i sin roll när de kidnappas.
Jag måste bara fråga. Så du tycker alltså det var helt ok om det hände i din lilla stad i centrum? Hmm inte vill jag skicka min dotter att köpa glass till fredagsfika där.
Jag utgår från det eftersom:
1. Dom säger att dom alltid kollar om det är okej.
2. Dom har gjort detta med ca 500 andra kvinnor utan att någon anmält.
3. Dom smyger inte med det, det är öppet och publikt.
4. De enda "beviset" för att dom inte skulle ha samtycke är en kvinnas helt eller delvis ihopljugda historia, samt alla som tycker ditten och datten utan att egentligen veta något mer än någon annan.

Återigen, ja jag tycker det vore helt okej så länge man kollar att det är okej. Du kan skicka din dotter att köpa fika precis vart du vill, men du kanske skulle sluta lata dig och köpa ditt eget fika.

Det är ingen som noterat att det händer massvis med riktiga sexualbrott överallt, varför gnäller ni inte i trådarna som handlar om dem? Eller är det bara hemskt när ni TROR att "vikingar" begått ett brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in