Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Vet inte ens om det är helt klarlagt att pojken var skriven på pappans adress. Att pojken skulle ha bott med Js föräldrar ens tillfälligt är nog ganska uteslutet. Jag tänker på "spända relationer", mammans politiska åskådning etc.
Men ditt inlägg reser andra frågor. Hon hade ju "massor" av flyktingbarn boende hos sig - låt oss anta en 4-5 stycken. Och vem vet hur många hon placerat ut?
J måste formligen ha badat i pengar.
Ok, J kanske är gränslöst girig och säkerligen psykopat men något säger mig att pengar har varit det drivande i mordet/mordförsöket på föräldrarna, samt att den uteblivna utbetalningen av livsförsäkringen på maken spelat en roll.
Men om hon drog in hundratusentals per månad på flyktingar så är ett ekonomiskt motiv svårt att se.
Jag spekulerar också hej vilt här, men kan mordet på föräldrarna möjligen haft andra mer pressande motiv än pengar? Man kan tänka sig att föräldrarna kanske fullständigt tagit avstånd från J efter att skandalen med flyktingpojkarna briserade. Att de vetat något om exmakens död och försäkringen och hotat J med det och kanske arvlöshet (det går att göra bröstarvingar lottlösa med lite trixande)?
En intressant vinkling är dock om hon kan ha registrerat någon av hennes lover-boyz hos sina föräldrar, utan föräldrarnas vetskap?
Sedan så har hon haft denna boy-toy boende hos sig själv, eller på annan tillfällig adress?
Det är ju även intressant att se att hennes mördade man hade en toy-boy skriven hos sig. Vem vet, kanske även detta var utan mannens vetskap?
Nu spekulerar jag vilt, jag vet, men kanske detta kan var ett mönster i hennes sanslösa dräpande, att hennes man och pappa mördades då de uppdagade det hela och protesterade?