2016-08-18, 17:04
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tar inte städningen av bilen som annat än att den blev städad med tandborse! Det bevisar mer på vilka som ingår i ligan och hur de tänker. Jag tror att det kommer finnas gott om bevis som binder dem till gärningarna när utredningen är klar.

Om gärningsmannen skadats och blött ner bilen med blod, så finns det säkert spår kvar efter blod på brottsplatsen. Där de inte städat. Och där brottet begicks.

Återigen så fäster folk bara tilltro till teknisk bevisning när det är muntlig bevisning som vittnesmål från mamman och andra närstående som är det som ens har gjort att polisen har något att jobba med.

Jag tror faktiskt på att nu sköter polisen och åklagaren denna sak, med målsättningen att bura i J på livstid. Jg tror de kommer lyckas då detta är ett snaskigt fall, men inte komplicerat.
Det är skillnad på att veta i vilken riktning man ska jobba och att fälla någon i domstol. Där kommer ganska säkert teknisk bevisning spela en roll. Mammans vittnesmål kan vara helt avgörande eller så har den bara varit vägledande. Det vet vi inte, men som många (inklusive mig) skrivit tidigare så är det rimligt att anta att mammans vittnesmål inte har varit direkt utpekande typ "det var min dotter och en annan man som attackerade oss" för då hade polisen sytt in J och afghanen direkt.
Citera
2016-08-18, 17:09
Medlem
Polisen gjorde ett undermåligt arbete i samband med att JM:S man dog. Drunkna pÅ en meters djup vid 40 års ålder. Dessutom finns en tom båt långt ute i sjön.

De väljer att avstå att inleda en förundersökning utan gör istället en dödsfallsutredning. I den framkommer bland annat från anhörig att JM sagt att hon skall elda upp föräldrarnas hus med dem därinne.

Hur som helst polisen konstaterar Drukning - case closed.

IF som har att ta ställning till om 2,5 mkr skall betalas ut gör lite egna undersökningar och pratar med olika anhöriga m.m - fram träder då en bild som helt klart visar på en mängd skäl varför en förundersökning borde ha inletts. De meddelar polisen vad de kommit fram till i sin utredning men polisen är inte intresserade - varför är de inte det?

Vill polisen hellre att ett ev. brott förblir ouppklarat för att slippa förlora i prestige? I så fall skrämmande.

Hade en förundersökning skett hade JM förstått att hon i vart fall var under "lupp" och kanske inte vågat sig på att döda fadern och försöka döda modern.

Eftersom polisen inte inledde förundersökning så fick kanske JM mer eller storhetsvansinne och såg sig som oövervinnelig. Kunde jag en gång så kan jag två gånger tänkte hon och gav sig på föräldrarna.

Bra av IF att överklaga frågan kring förundersökningen om makens dödsfall.

Fortfarande verkar det som det inte beslutats att förundersökning skall inledas kring makens dödsfall - när kommer det beslutet månne?
Citera
2016-08-18, 17:11
Medlem
Sicken jävla retard lol. Bild på henne?
Citera
2016-08-18, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jaha, det tror du. Det tror inte jag.
Inte jag heller, snarare svartsjuka att hon valde en(1) av "pojkarna" som favvis. Möjligt att han hade större attribut, men att allt tidigvarande hade skett i samförstånd råder det inga tvivel om.

Jo det här kan bli en spännande höst, en medelålders vit heterosexuell kvinna som tagit livet av sin man och vidare sin far, dessutom mordförsök på sin mor. Därvidlag borde åtalspunkterna till att börja med låta. Påtvingat sex på HVB-hem en annan åtalspunkt. Tänker Helge Fossmo av nån anledning..
Citera
2016-08-18, 17:15
Medlem
Själva attacken på föräldrarna sker nog smygandes i natten när de sover. Kanske de hade som standard att dra ett par vinare när de var i stugan och sov hårt.

GM, en eller flera, är säkerligen dessutom maskerade när de hoppar på. Svårt för mamman att kunna ge ett signalement under sådana omständigheter även om JM skulle varit med under attacken.

Hon har nog inte kunnat peka ut någon annars hade ju en sådan person redan varit häktad.

Återstår då teknisk bevisning eller erkännande. Det sistnämnda kan vi nog glömma.

Blir spännande framöver att följa detta ärende.
Citera
2016-08-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Själva attacken på föräldrarna sker nog smygandes i natten när de sover. Kanske de hade som standard att dra ett par vinare när de var i stugan och sov hårt.

GM, en eller flera, är säkerligen dessutom maskerade när de hoppar på. Svårt för mamman att kunna ge ett signalement under sådana omständigheter även om JM skulle varit med under attacken.

Hon har nog inte kunnat peka ut någon annars hade ju en sådan person redan varit häktad.

Återstår då teknisk bevisning eller erkännande. Det sistnämnda kan vi nog glömma.

Blir spännande framöver att följa detta ärende.
Jag tror att hon antingen kommer neka ända in i döden eller så drar hon ur proppen och berättar precis allt hon gjort någonsin.
Citera
2016-08-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du som brukar vara sansad och intelligent, det förvånar mig att du raljerar på det sättet gentemot 2 unga pojkar som haft mod att anmäla avskrädet JM. Helt säker på att de sexuella aktiviteterna skett under hot. De är från Afghanistan, ett av de värsta länderna på jorden. Tro fan att de går i säng med en psykopat om de tror att hon skall äventyra deras chanser att få stanna i Sverige.
Sexualuttredning lades ner – nu kräver Massi Fritz överprövning
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4296632-sexualuttredning-lades-ner-nu-kraver-massi-fritz-overprovning
Citera
2016-08-18, 17:22
Medlem
Har det framkommit varför "älskling" var skriven hos Göran tidigare?
Bodde han där också en tid?
Citera
2016-08-18, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Med allt detta på bordet känns det som att det kan finnas fler ouppklarade händelser i Johannas bagage.
Finns det fler gamla dödsfall i hennes omgivning under hennes uppväxt?
Vem vet? Kanske inte dödsfall initierade av kvinnan ifråga under uppväxten, men förmodligen ett avvikande beteende redan som barn. Vi har att göra med en rationell kvinna som löser problem på stående fot utan tankar på lagar och regler.

Förmodligen psykopat, hon tar saker och ting i flykten, tänker nya saker hela tiden, fattar besluten snabbt utan tanke på konsekvenser. Analytisk förmåga är i fullständig avsaknad.
Citera
2016-08-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Med allt detta på bordet känns det som att det kan finnas fler ouppklarade händelser i Johannas bagage.
Finns det fler gamla dödsfall i hennes omgivning under hennes uppväxt?

Personligen känner jag inte till några dödsfall men det kan ju finnas i periferin.
Däremot så har Johanna planerat att mörda innan dessa händelser.
Citera
2016-08-18, 17:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Har det framkommit varför "älskling" var skriven hos Göran tidigare?
Bodde han där också en tid?

"Varför" har inte framkommit, men vi kan kanske gissa.

J*hanna har ägnat sig åt att ta hand om ensamkommande flyktingbarn.
Jag tror att det ger ca 23 000:- per barn och månad.

För knappt ett år sedan började hon "förmedla" ensamkommande
flyktingbarn. Som förmedlare får man, enligt tidningsuppgifter, ca
80 000:- per placerat barn och månad från kommunen, varav ca
23 000:- per barn och månad betalas ut till den som tar hand om
barnet.

J*hanna kanske behövde en adress att "skriva" "pojken" på och
att det redan fanns tillräckligt eller för många skrivna på hennes
egen adress. Med eller utan faderns samtycke skrevs "pojken"
på pappans adress.

Detta är ren spekulation - bara en gissning.

Det har ju inte framkommit något i tråden som tyder på att J*hannas
föräldrar på eget initiativ engagerat sig i J*hannas "arbete" som
"flyktingmamma" eller "flyktingbaronessa".

Citera
2016-08-18, 17:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"Varför" har inte framkommit, men vi kan kanske gissa.

J*hanna har ägnat sig åt att ta hand om ensamkommande flyktingbarn.
Jag tror att det ger ca 23 000:- per barn och månad.

För knappt ett år sedan började hon "förmedla" ensamkommande
flyktingbarn. Som förmedlare får man, enligt tidningsuppgifter, ca
80 000:- per placerat barn och månad från kommunen, varav ca
23 000:- per barn och månad betalas ut till den som tar hand om
barnet.

J*hanna kanske behövde en adress att "skriva" "pojken" på och
att det redan fanns tillräckligt eller för många skrivna på hennes
egen adress. Med eller utan faderns samtycke skrevs "pojken"
på pappans adress.

Detta är ren spekulation - bara en gissning.

Det har ju inte framkommit något i tråden som tyder på att J*hannas
föräldrar på eget initiativ engagerat sig i J*hannas "arbete" som
"flyktingmamma" eller "flyktingbaronessa".

Mycket rimlig förklaring tycker jag.

När sexbrottsmisstanken och annat fuffens blev känt så drog föräldrarna öronen åt sig, JM vägrar att mista sina enorma inkomster, ingen fick stå i vägen, kan vara så enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in