2016-08-18, 15:40
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jag gissar att den "18-åriga flyktingen" har hållit i mordvapnet.

Helt enkelt av den anledningen att han är lågbegåvad och JM är ordentligt manipulativ.

Gossen får ju knulla en kärring som i hans ögon är en 10 poängare, hon har pengar osv.
Klart som fan att han gillar sin roll som toy boy och att eliminera "hinder" för deras relation är inga större bekymmer.

JM är så trött i huvudet att hon inte fattar att hon naturligtvis ligger i topp på polisens lista över misstänkta. (Vilket ALLA familjemedlemmar/närstående alltid gör inledningsvis). Hon har ju inte gjort något ("flyktingen" gjorde det) och kan därför strosa runt som vanligt dagarna efter att hennes pappa mördats och slicka på en glass som om det vore en afghankuk.

Vad beträffar hennes man som dog förra året så kan man bara hoppas på att man kan få fram tillräckligt med bevis även här. Hon har led detta att göra, tveklöst.

Skulle du ha gillat att vara någons "slav"?

Jag tror inte att han gillat det alls, han som hade ingen och allt att förlora om han inte spelade med var lätt för psykopatkärringen att utnyttja. Hon siktade sig in på ensamkommande flyktingpojkar för att de lätta byten som ingen tror på, och inte för att hon brydde sig om deras välfärd.
Citera
2016-08-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Länk till blogg med bilder på de båda misstänkta...

https://petterssonsblogg.se/2016/08/17/ensamkommande-barn-sex-och-mord/

Herrejävlar vilken soppa och dessutom är kvinnan misstänkt för tidigare våldsdåd.
Citera
2016-08-18, 15:42
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Skulle du ha gillat att vara någons "slav"?

Jag tror inte att han gillat det alls, han som hade ingen och allt att förlora om han inte spelade med var lätt för psykopatkärringen att utnyttja. Hon siktade sig in på ensamkommande flyktingpojkar för att de lätta byten som ingen tror på, och inte för att hon brydde sig om deras välfärd.

Du missar mitt resonemang.
Naturligtvis känner han sig inte som en slav utan som en kung.
Citera
2016-08-18, 15:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är ganska uppenbart att detta är ett planerat mord, alltså bör hon dömas till livstidsfängelse om man anser att hon är skyldig.
Vem annars än JM skulle vara intresserad av att se hennes föräldrar döda, det verkar ju inte ens som att man försökt att få det att se ut som ett inbrott ?
Kanske låste hon upp dörren med nycklar till och med.
Det är ett skoningslöst våld mot två sovande människor som har utförts, det är faktiskt än värre att man gör det när föräldrarna sover utan chans till att försvara sig.
Hon bör dömas till lagens strängaste straff.
Ja, Helge Fossmo torskade ju på livstid för anstiftan. Det tycker jag är en passande påföljd här också, förutsatt att den fortsatta utredningen styrker hennes skuld. 18-åringen lär väl inte få livstid även om det var han som var hitman, kanske 11-12 år på kåken istället.

Om 18-åringen går på Tramadol och hasch så kanske han blir riktigt risig när han tvingas tända av nu. Då kanske det är lättare att få honom ur balans och börja snacka. Om JM har fixat benzo och Subutex till ungen så kanske snuten kan lova honom att få komma till någon sorts rättspsyksavdelning där han kan få tända av med lite receptutskrivna droger om han snackar lite först. Dom behöver ju inte säga det rent ut men säga det så han hajar vad dom menar. Har han gått på borsten också så lär han väl bara vilja dö nu när han får gå kall kalkon på alla droger i cellen.
Citera
2016-08-18, 15:46
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
Om hon nu va god för miljonbelopp, varför ska hon ha mer pengar av sin pappa då?
Å när han säger nej så dödar man han.

Mitt tips är att hon knarkat upp allt den lilla häxan.
Jävla PACK.

Jag tror inte att motivet är ekonomisk, men utesluter inte.
Citera
2016-08-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jag tror inte att motivet är ekonomisk, men utesluter inte.

Om du inte tror att GM gjort detta för ekonomisk vinning, vad tror du då att det handlar om?
*nyfiken*
Citera
2016-08-18, 15:49
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ja, det var min tanke också. Även om bevis finns kvar, kan det ju hända att städningen försvagat dem (sämre kvalitet på DNA t ex). Det ska verkligen bli intressant när mer detaljer kommer fram, så man kan bilda sig en uppfattning om polisens strategi.
Finns det något annat pockande skäl till att städa bilen om hon nu gjorde det för hon misstänkte den skulle komma att dammsugas av polis? Om hon verkligen använt bilen för att utföra mordet och den var nedsölad med bevismaterial skulle hon då inte ha sett till å städat omedelbart efter mordet och inte väntat i dagar med det?

Vem vet kanske J är "oskyldig"...kanske hon "bara" så där i allmänhet och i rätt sällskap ha kommit att då och då uttrycka en önskan om att se sina föräldrar döda. Ja på ett sådant sätt önska så de flesta tar det som en suck. Kanske någon i hennes nära bekantskapskrets inte kände sig väl med att höra henne sucka...
Citera
2016-08-18, 15:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tar inte städningen av bilen som annat än att den blev städad med tandborse! Det bevisar mer på vilka som ingår i ligan och hur de tänker. Jag tror att det kommer finnas gott om bevis som binder dem till gärningarna när utredningen är klar.

Om gärningsmannen skadats och blött ner bilen med blod, så finns det säkert spår kvar efter blod på brottsplatsen. Där de inte städat. Och där brottet begicks.

Återigen så fäster folk bara tilltro till teknisk bevisning när det är muntlig bevisning som vittnesmål från mamman och andra närstående som är det som ens har gjort att polisen har något att jobba med.

Jag tror faktiskt på att nu sköter polisen och åklagaren denna sak, med målsättningen att bura i J på livstid. Jg tror de kommer lyckas då detta är ett snaskigt fall, men inte komplicerat.

En bra sammanfattning.
Jag är inne på samma linje.
Ett synnerligen snaskigt fall, men för polisen tämligen okomplicerat.
Det kommer att bli intressant att följa detta ärende, inte för att det skulle vara särskilt okomplicerat för polis och åklagare utan för alla sinnesjuka snaskigheter.
Citera
2016-08-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Ta dig tid att läsa det jag skrev precis innan det som du citerar här, helt ur sammanhanget...

1. Jag tycker inte att avskrädet är sexigt
2. Jag skrev en liknande kommentar angående psychoblicken i inlägget innan
3. Det har framgått att hon förstorat brösten, vilket jag också kommenterade i inlägget innan
4. Det framgår ingenstans att hon gjort andra "lyft" på kroppen, så det jag menar med att "hålla efter kroppen" är snarare att hon inte är smällfet.

Så, uppmanar även dig att LÄSA TRÅDEN! Tack.

Om hon inte har mage efter att ha varit gravid 6 gånger så är det mest troliga att hon gjort en magplastik. Vanligen blir magen uttöjd av så många graviditeter och ger en utputande mage. Hur många plastikoperationer som psykopaten gjort kan ingen här inne veta. Torde vara sekretess även på sådana ingrepp.
Citera
2016-08-18, 15:57
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Om du inte tror att GM gjort detta för ekonomisk vinning, vad tror du då att det handlar om?
*nyfiken*

Anledningen till att jag inte tror att det är ekonomiskt är för att det hela är för dåligt utfört.
Hon lyckades ha ihjäl sin man (vad jag tror). På ett tillräckligt sofistikerat sätt för att inte åka dit för det.
Förrens möjligtvis nu då, pga detta.
Men att inte lyckas ha ihjäl båda offren tyder på ett dåligt genomförande. Dessutom får vi av mammans skador anta att man haft en kniv som mordvapen. Detta måste vara det sämsta sättet att ha ihjäl någon och sedan tro att förskringsbolaget inte ska vara skeptiska.

Det känns mer som en vredeshandling.
Citera
2016-08-18, 15:59
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Är det någon som har koll på vilken tid som är utsatt till häkningsförhandlingarna i morgon?

Rätta mig om jag har fel:

Är det i handlingarna från detta som vi får bekräftelse på vem 18-åringen är ?

Vem 18-åringen är vet vi redan : Handlingar
Senast redigerad av BillBass 2016-08-18 kl. 16:08. Anledning: fixat citatet
Citera
2016-08-18, 15:59
Medlem
lasternassummas avatar
Det har kommit fram att den gripne 18-åringen går på Tramadol och hasch.
Jag har för mig att jag läst tidigare att den gripna 41-åriga J*hanna också
under lång tid gått på något, drog eller läkemedel.
Jag kan inte hitta detta nu.
Någon som minns?

Drogberoende + "cold turkey" borde väl underlätta förhör?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in