2016-08-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Däremot är det underligt att försäkringsbolaget inte anmälde brott, i samband med att man försökte få ut pengar på den där försäkringen. Jag tänker närmast på urkundsförfalskning.

Polisen gör inget längre, de är upptagna med akuta saker. Alla anmälningar läggs ner när det gäller hot mot privatpersoner. Det är min bittra erfarenhet. Det är när det värsta inträffar som polisen gör något. Polisen måste ha konkreta lik, och helst ett överlevande vittne som i detta fall!

Jag ser urkundsförfalskningen som ett av många brott, och ett litet brott av alla brott, som är ett led i en rad av olika brott som denna kvinna begått.

Det värsta brottet är att ett brott som misstänkt mord inte har utretts av rättsväsendet. Ett mord har av polisen och åklagaren avfärdats som en olycka! Trots att det var uppenbart vid närmare granskning att det rörde sig om ett mord. När IF utredde saken var det märkliga omständigheten kring detta dödsfall som de fann, som rättsväsendet borde ha utrett. De är så seriemördare skapas av ett slappt rättsväsende.

Det finns ett brottsoffer, en man i sin bästa ålder som mördats för pengar av en kriminell kvinna. Ingen människa ska dö på detta sätt som denne stackare blev. Det handlar om en man har blivit mördad av en hänsynslös kvinna och hennes afghaner.

Ingen ska råka ut för ett så vidrigt brott i ett fungerande rättssamhälle för att polis och åklagare struntar i saken! Nu fick denna kvinna flyt i sin kriminella verksamhet och mördade igen.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-08-18 kl. 13:15.
Citera
2016-08-18, 13:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, Det är mycket möjligt att de släpps. Om inte polisen har mer information än vad som är känt. Det hänger nog på den tekniska utredningen.

Tror nog att polis och åklagare har så pass mycket på fötterna att de får igenom en häktning men osvuret är bäst.

När de hämtade in henne på Arlanda så tror jag att de hade precis så mycket de behövde därav den lägre graden, nu kommer det förhoppningsvis mer hårda bevis.
Citera
2016-08-18, 13:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du har problem att koda av mina inlägg då du i varje citat till mig talar om agendor. Jag behöver
inte bemöta dina synvillor destomer men däremot kan jag påtala att dessa villor virrar bort din tolkningsförmåga totalt, lägg inte det ansvaret på mig.

Försäkringsbolaget behövde inte ge sig in i denna debatt här och nu det är vad jag säger och
tycker, polis tar självklart itu med detta med eller utan försäkringsbolagets behov att figurera
i media som ansvarsfulla och barmhärtiga samariter.

Du har rätt, jag har helt klart problem att "koda av" dina inlägg, vad nu
det beror på. Har du något tips på hur jag ska dechiffrera?

Polisens ovilja att utreda urkundsförfalsning, försäkringsbedrägeri och misstänkt mord
Om du läst det som skrivits här och i artiklar som länkats till, så kan du
se att det var just att polisen inte tog i det, som gjorde att IF överklagade
polisens ovilja att ta upp ärendet till åklagare.

"Utredningen blev klar i juli i år och lämnades till polisen som ändå inte ville
inleda en förundersökning om maken i vattnet, enligt Anders Lindstrand på IF."

Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23358749.ab

Hade mordet på Göran kunnat undvikas?
Det som gör den här frågeställningen, om polisens agerande utgående från
den information som dom fick från IF, extra intressant är just den frågan:
– Hade Göran varit vid liv nu om polisen tagit informationen från IF på allvar?

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-18 kl. 13:20.
Citera
2016-08-18, 13:09
Medlem
George Wittigs avatar
Länk till blogg med bilder på de båda misstänkta...

https://petterssonsblogg.se/2016/08/17/ensamkommande-barn-sex-och-mord/
Citera
2016-08-18, 13:12
Medlem
Xfiless avatar
Om hon nu är oskyldig, vilket jag tvivlar på, varför bestämmer man sig för att åka till Thailand när ens pappa precis har mördats och ens mamma ligger på sjukhus med allvarliga skador? Bara det är rätt så avslöjande.
Citera
2016-08-18, 13:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju djävligt svårt att säga om det hade gjort någon skillnad men frågan är ju intressant, IF,s utredare hittade så pass mycket graverande uppgifter att de vände sig till polis med dem.

Som jag ser det så är det IF,s avslag på försäkringspengar som utlöst dåden, vet inte riktigt vad polis skulle ha hunnit med att göra på den korta tiden men frågan är obehaglig, kunde mordet och mordförsöket kunnat förhindras?

Det är ju alltid lätt att vara efterklok, när man har facit i handen,
men å andra sidan...

Kanske hade ett telefonsamtal från polisen till J*hanna om att
dom skulle titta närmare på dödsfallet för ett år sedan varit nog,
för att hon skulle ha förstått att det inte var läge att ta livet av
föräldrarna för att få ut arvet...

Citera
2016-08-18, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig

Sjukt vidrig mamma. Kul hennes barn gillar ensamkommande med. Blir inte lite äcklad av den familjen.
Citera
2016-08-18, 13:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är ju alltid lätt att vara efterklok, när man har facit i handen,
men å andra sidan...

Kanske hade ett telefonsamtal från polisen till J*hanna om att
dom skulle titta närmare på dödsfallet för ett år sedan varit nog,
för att hon skulle ha förstått att det inte var läge att ta livet av
föräldrarna för att få ut arvet...

Jo med facit i hand kan man ju konstruera den perfekta lösningen på alla problem, jag antar att polisen trots allt tyckte att materialet från IF var för tunt för att gå vidare med, men det är en gissning från min sida.
Citera
2016-08-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig

Tack och lov för att Petterson alltid levererar.

Bilder säger mer än tusen ord!

Det är en sammanfattning av svensk asylpolitik, med en massa baaarn som sitter kring ett bord! Mat och dryck flödar i det afghanska sällskapet, medan äldrevård och sjukvården inte ens har ett minimum längre att erbjuda de stackare som arbetat ihop till gästabudet.

Hur i helvete kan någon kalla dessa kriminella för baaarn eller 18-åringar? De är ju alla runt 25-30 år.
Citera
2016-08-18, 13:30
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23363996.ab

Kul advokat! Har vi en ny Rönnbäckska, typ advokaten i Lisa Holmfallet?

"Just nu sitter hennes 41-åriga dotter och dotterns 18-årige sambo anhållna för mordet och mordförsöket – men 41-åringens advokat sågar bevisningen."

Enligt min uppfattning är det rena spekulationer, säger advokat Amanda Hikes."
Citera
2016-08-18, 13:31
Medlem
Parths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Hennes föräldrar gillar/gillade inte hennes degenerade beteende och rasblandning så politisk korrekt hjärntvättad 41åringen bett arabiska pojkvänner att knivhugga föräldrarna, dessutom 41åringens dotter var också inblandade, dotterdotter i mordet på hennes mormor och morfar. Hon var säkert PK-hjärntvättad hon med, av vänster-morsan.

Vem säger politisk korrekthet betyder tolerans?

41åringen är marxiska förebilden för kvinnor som vill frigörelse från familjerötter
Patriarkat
Och bli självförsörjande

Tröttsamt med sån här substanslös förskolepropaganda.
Källa på att föräldrarna motsatte sig rasblandning?
Var är det politiskt korrekt att mörda, urkundsförfalska, sexuellt utnyttja etc etc?
Menar du att Marx förespråkat att kvinnor ska frigöra sig från sina familjerötter genom att mörda sina föräldrar? Jag har svårt att se det. Oavsett är det inte troligt att det har med motivet i det här fallet att göra.
Citera
2016-08-18, 13:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storeadolf
Sjukt vidrig mamma. Kul hennes barn gillar ensamkommande med. Blir inte lite äcklad av den familjen.

Egentligen tycker jag inte att det finns grund för att tala
illa om familjen. Jag tänker då dels på J*hannas föräldrar,
hennes syster och hennes sex barn (om antalet nu stämmer).
En dotter är straffad och har ett förflutet som missbrukare,
men jag tycker att det i huvudsak är OT här...
Vilka barnen är tillsammans med och har barn med har
väl knappast med mordet att göra, eller?
Jag måste nog rätta mig själv här, eftersom det förefaller
som om den 18-åriga dotterns "sambo"/far till hennes barn,
troligen är misstänkt för inblandning i misshandel/övergrepp
i rättssak mot de två pojkar som J*hanna misstänkts för
att ha sexutnyttjat.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-18 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in