2016-08-18, 12:21
Moderator
blomvattnares avatar
Undvik att posta länkar utan förklaring till varför de postas. Om det handlar om något nytt i någon tidningartikel: citera då det relevanta.

/Mod
Citera
2016-08-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

En polis får konstatera dödsfall om Säkra Dödstecken föreligger!

Detta gäller kraftig förruttnelse och om huvudet är skiljt från kroppen, inte annars.
Citera
2016-08-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
OJ är det han på bilden där?
Hade väntat mig någon med något helt annat utseende, men därserman.
Tackar för länk

Syftar du på hennes ex man så NEJ det är inte han på bild. Vet inte varför någon länkat en fel bild. Finns en annan i tråden som stämmer i tråden.
Citera
2016-08-18, 12:23
Medlem
lasternassummas avatar
Polisbyråkrati och samordning
De fall som uppenbart har kopplingar till varandra och som har den
41-åriga J*hanna M*ller som huvudperson är:
1. Misstänkt urkundsförfalskning när livförsäkringen tecknades på mannen som sedan dog.
2. Misstänkt mord på maken P**sila, *ki Ol*vi (*=a) för ett år sedan.
3. Drivit hem för ensamkommande utan tillstånd.
4. Haft sex med flyktingpojkar i beroendeställning.
5. Övergrepp i rättssak då de som anmält sexuellt utnyttjande misshandlades.
6. Mord och mordförsök på J*hannas far och mor.

Fall 1. och 2. ligger enligt Aftonbladet hos åklagare i Göteborg.
Jag hoppas att allt detta nu samlas ihop och behandlas tillsammans.

Om fallen 1 till 5 ovan fått den behandling som de, speciellt sett
i dagens ljus, förtjänat, så borde ett ingripande skett innan J*hannas
far, Göran, mördades. IMO.

Citera
2016-08-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ik0nen
Syftar du på hennes ex man så NEJ det är inte han på bild. Vet inte varför någon länkat en fel bild. Finns en annan i tråden som stämmer i tråden.

ok så då är de allså inte honom?
Citera
2016-08-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Om ett grovt våld brukades mot fadern och modern överlevde så vill jag tro att det var två gärningsmän i huset, vilket skulle förklara varför modern överlevt. Alternativt att fadern var vaken och på väg att gå och lägga sig, befann sig i ett annat rum och blev mördad först. Det skulle också kunna förklara varför modern inte vaknade först hon själv blev knivhuggen.. Hon borde ha vaknat utav skrik, eller dunsar, steg, allmänt kaos - Kan man tycka.

Det får väl en förklaring i sen när obduktionsrapporten finns tillgänglig.

Vi får vänta och se, men hade det varit en enskild GM med uppsåt att döda bägge två så överfaller man den starkaste först, dvs mannen och då är det mycket möjligt att kvinnan hinner vakna upp och kan överleva, precis som hon gjorde.
Citera
2016-08-18, 12:27
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vi får vänta och se, men hade det varit en enskild GM med uppsåt att döda bägge två så överfaller man den starkaste först, dvs mannen och då är det mycket möjligt att kvinnan hinner vakna upp och kan överleva, precis som hon gjorde.

Ja, men hon påstår väl att hon vaknade utav knivhuggen, tyckte jag läste det någonstans. Därför funderade jag på om det var olika GM, den ena säkerhetsställde att fadern var död medan den andra trodde sig ha dödat modern. Blir spännande att läsa fup sen. Helt jävla sjukt fall alltså!
Citera
2016-08-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
ok så då är de allså inte honom?

Kan kanske vara jag som blandat ihop något, ska se om jag hittar i tråden. I så fall ber jag om ursäkt i förväg.
Citera
2016-08-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Det tror jag inte heller, hur lyckas man dränka en varken drogad eller gravt alkoliserad man? Hon måste ha haft någon som gjorde detta åt henne. En teori jag hade var att han gett sig ut i båten i sällskap med någon som knuffat i honom ganska långt ut och sedan åkt därifrån. Har det varit mörkt så kanske han simmat i fel riktning eller i cirklar. Hans kropp kan sen ha drivit in på grund.

Som du sett på bilden, https://lh5.googleusercontent.com/-CxS7FPmBK8c/UhX7-wOHNFI/AAAAAAAAACI/YAohCVcH0pkfAKy2exugqehPQUdwRmERgCL0B/w662-h661-no/DSC_0371.JPG så var exmannen ett fysiskt praktexemplar. Det räcker inte med att knuffa i honom långt ut.
Jag gissar på att han blev drogad alt slagen till medvetslöshet och sedan dränkt på grunt vatten.
Citera
2016-08-18, 12:30
Medlem
Reimers avatar
I morgon blir en intressant dag, då ska det avgöras om paret ska vara fortfarande häktade.

JM,s advokat säger att det mest är lösa spekulationer som hennes klient drabbats av.

Citat:
"Bara spekulationer"

Polisen har hittills hållit ett par förhör med kvinnan, och under torsdagen kommer flera förhör att hållas.

Kvinnans advokat, Amanda Hikes, har träffat sin klient vid ett par tillfällen hittills.

– Det är en mycket påfrestande situation för henne. Vi kommer nu att lyssna på vad polisen har att säga. Hon är ännu bara skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstankegraden, säger hon till VLT.

Advokaten tillägger att den 41-åriga kvinnan förnekar brott och ger sin syn på hur bevisningen är framlagd.

– Min uppfattning är att det bara handlar om spekulationer, säger Amanda Hikes till tidningen.

Under morgondagen ska åklagaren besluta om kvinnan och den 18-årige mannen ska häktas eller släppas på fri fot.

http://www.expressen.se/nyheter/advokaten-om-den-misstankta-41-aringen/
Citera
2016-08-18, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
I morgon blir en intressant dag, då ska det avgöras om paret ska vara fortfarande häktade.

JM,s advokat säger att det mest är lösa spekulationer som hennes klient drabbats av.

http://www.expressen.se/nyheter/advokaten-om-den-misstankta-41-aringen/

Nog smart hon o äckliga afghaner får skyddad identitet annars vet jag folk som kommer jaga dom om dom kommer ut....
Citera
2016-08-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Som du sett på bilden, https://lh5.googleusercontent.com/-CxS7FPmBK8c/UhX7-wOHNFI/AAAAAAAAACI/YAohCVcH0pkfAKy2exugqehPQUdwRmERgCL0B/w662-h661-no/DSC_0371.JPG så var exmannen ett fysiskt praktexemplar. Det räcker inte med att knuffa i honom långt ut.
Jag gissar på att han blev drogad alt slagen till medvetslöshet och sedan dränkt på grunt vatten.

Din gissning är ju det som ligger närmast till hands om någon blir dräpt i en sjö men dem kan ju inte ha hittat tecken på någon sån substans eller att han skulle blivit slagen. Nu misstänkte man ju ett brott men inget som man gick vidare med, hade man vid obduktion sett något avvikande hade man ju givetvis gjort det.

Spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in