2016-08-18, 01:56
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Är det så? Jag misstänker att JM är mor till en flicka och en pojke med en far och två pojkar med en annan. Men jag kan absolut ha fel. Det är rörigt med barnen men nog bäst att låta det vara. Inte relevant för tråden och synd om dem.

Jag är ganska övertygad att Johanna har två döttrar och minst en son tillsammans med samma far. Dessa tre har samma efternamn, dock inte Möller, och döttrarna har ytterligare två förnamn förutom tilltalsnamnet. Det ena är detsamma som ett utav deras mormor också bär och det andra delar de tillsammans.
Sonen ligger i ålder mellan dessa systrar och har även han, förutom samma efternamn, tre förnamn. Ett är naturligtvis tilltalsnamnet och de båda andra kan härröras till dennes far- och morfars namn. Detta namn bärs även av fadern till dessa döttrar och son.
Utöver detta så har jag anledning att tro att det finns ytterligare en son i denna kull med samma far. Denne ska i så fall ha samma efternamn som de övriga och ett tilltalsnamn som är detsamma som delas med sina bröder, pappa och farfar.

Ta dessa uppgifter med en nypa salt men jag tror inte att jag är så värst långt ifrån sanningen. Skulle vara bra om någon kan styrka eller förneka.
Citera
2016-08-18, 02:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Det är ju många som inte amorterar nu för tiden, men vem vet. Kanske blev en slant.

Det blev kanske en hyfsad reavinst. Vad gav de för kåken då de köpte den och vad har de investerat i den? Vad hade de för lån på den? Det kan ju överstiga försäljningsvärdet och då blir det ingen stor fest.
Många turer blir det.
Citera
2016-08-18, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag är ganska övertygad att Johanna har två döttrar och minst en son tillsammans med samma far. Dessa tre har samma efternamn, dock inte Möller, och döttrarna har ytterligare två förnamn förutom tilltalsnamnet. Det ena är detsamma som ett utav deras mormor också bär och det andra delar de tillsammans.
Sonen ligger i ålder mellan dessa systrar och har även han, förutom samma efternamn, tre förnamn. Ett är naturligtvis tilltalsnamnet och de båda andra kan härröras till dennes far- och morfars namn. Detta namn bärs även av fadern till dessa döttrar och son.
Utöver detta så har jag anledning att tro att det finns ytterligare en son i denna kull med samma far. Denne ska i så fall ha samma efternamn som de övriga och ett tilltalsnamn som är detsamma som delas med sina bröder, pappa och farfar.

Ta dessa uppgifter med en nypa salt men jag tror inte att jag är så värst långt ifrån sanningen. Skulle vara bra om någon kan styrka eller förneka.

Ja, det kan vara korrekt. Jag har dotter-son-dotter i fallande ålder. Har även hittat en väldigt anonym kille med samma efternamn som i så fall är yngst i barnaskaran och minderårig. Alternativet var att äldsta dottern inte är JMs och inte heller yngsta killen och att det istället rörde sig om två söner med annan man. Det kan kvitta.
Citera
2016-08-18, 02:07
Medlem
Citat:
Det blev kanske en hyfsad reavinst. Vad gav de för kåken då de köpte den och vad har de investerat i den? Vad hade de för lån på den? Det kan ju överstiga försäljningsvärdet och då blir det ingen stor fest.
Många turer blir det.

Vill minnas att de betalade 3,4 så rik blev hon inte.
Citera
2016-08-18, 02:32
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Vill minnas att de betalade 3,4 så rik blev hon inte.

Nej det blev kanske inte så mycket vin kvinnor och sång där. Skulle kunna sjunga upp det beloppet efter skatt.

Hur som helst så har du några PM.
Citera
2016-08-18, 03:23
Medlem
Citat:
Nej det blev kanske inte så mycket vin kvinnor och sång där. Skulle kunna sjunga upp det beloppet efter skatt.

Hur som helst så har du några PM.

Beroende på i vilken bank man har bolånet så kan halva lånet skrivas av i händelse av dödsfall.
Citera
2016-08-18, 03:30
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StripperVicar
Beroende på i vilken bank man har bolånet så kan halva lånet skrivas av i händelse av dödsfall.

Det får du nog utveckla en aning för att jag ska hänga med. Finns det någon bank som kan låna ut 3,8 millioner till mig och min sambo/maka-e och efter att jag har dränkt hen så har jag helt plötsligt bara 1,9 millioner i skuld på min 3,8 millioners fastighet?
Citera
2016-08-18, 03:39
Medlem
Citat:
Det får du nog utveckla en aning för att jag ska hänga med. Finns det någon bank som kan låna ut 3,8 millioner till mig och min sambo/maka-e och efter att jag har dränkt hen så har jag helt plötsligt bara 1,9 millioner i skuld på min 3,8 millioners fastighet?

Du kan teckna en extra försäkring för det. Innefattar även om någon av er skulle bli sjuka eller arbetslösa så betalar försäkringen räntorna Sen är det väl samma förfarande som vid livförsäkringar
kommer utredas noggrant.
Senast redigerad av LDRLDR 2016-08-18 kl. 03:42.
Citera
2016-08-18, 03:53
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Du kan teckna en extra försäkring för det. Innefattar även om någon av er skulle bli sjuka eller arbetslösa så betalar försäkringen räntorna Sen är det väl samma förfarande som vid livförsäkringar
kommer utredas noggrant.

Ok. Då är jag med. Räntorna och inte lånet. Trodde jag hade missat något och mor låg lite risigt till det helt plötsligt. Skönt att höra för jag har liksom fäst mig vid henne en aning.
Citera
2016-08-18, 03:56
Medlem
Citat:
Ok. Då är jag med. Räntorna och inte lånet. Trodde jag hade missat något och mor låg lite risigt till det helt plötsligt. Skönt att höra för jag har liksom fäst mig vid henne en aning.

Förstår inte riktigt, men lånet halveras också eller sätts ned kraftigt vid dödsfall på vissa banker.
Citera
2016-08-18, 04:03
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Förstår inte riktigt, men lånet halveras också eller sätts ned kraftigt vid dödsfall på vissa banker.

Du har säkert rätt. Förlåt min ironi.

Denna efterlevandeförsäkringen är till för att den efterlevande maken/makan ska kunna bo kvar i fastigheten trots att den avlidnas inkomst saknas. Till och med jag har ju en sådan försäkring.
Citera
2016-08-18, 04:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Märkligt att hon inte åtalades för försäkringsbedrägeri heller. Eller blev hon?

Den processen har inte kommit så långt ännu. Försäkringsbolaget lämnade in en överklagan i juli om att utredningen lagts ner. Detta för att få igång utredningen igen så att det kan konstateras från polisens sida att det inte är frågan om en naturlig död. Först då kan försäkringsbolaget anmäla försäkringsbedrägeri.

Man är nog ganska säkra på att det är bedrägeri eftersom premieinbetalningarna inte skett från det konto som hennes make normalt använde för att betala sina försäkringar med. Man ser ett mönster i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in